Guest optim Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Od pewnego czasu słyszę podczas jazdy delikatne stuki (nieregularne) z przeodu po prawej stronie. Byłem u mechanika, który stwierdził, że to przeguby i często to się zdarza w Primerach. Cena ok. 300 z robocizną co Wy na to? Może przyczyna może być inna? A cena niższa? Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IvanH Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Mysle, że cena jest bardzo dobra. Chociaz nie wiem jaką mają trwalość czesci innej firmy. Pojedz do serwisu i tam spytaj o cene, wtedy zobaczysz różnice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paweł ~~ Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 jeśli dzieje się to na wyprostowanych kołacvh to wątpię że to wina przegubów bo najpierw (słyszał bys jak by się tryby jakieś posypały,ja bym to nazwał trykotaniem ) na skręconych kołach przy energicznym ruszaniu to pierwsza oznaka przegubów sypiących się. inna sprawa że warto od czasu do czasu zobaczyć w jakim stanie są osłony przegubów. cena 300zł to dobra cena! ja bym brał jeśli to przeguby się sypią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest optim Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 dzieki za szybki odzew dzieje sie rowniez podczas normalnej jazdy. nie zauwazylem zadnej reguly (przy skreconych kolach czy tez przy jezdzie na wprost). poczatkowo myslalem, ze to oslony (sa plastikowe), ale po ich dokreceniu i sprawdzeniu ponoownie sie to dzieje. miesiac temu mialem cos podobnego w prawym przednim kole (troche inny stukot jedynie byl) i byl to przegub i lacznik stabilizatora. myslicie, ze to moze byc rowniez i w lewym kole? wiem, ze poprzedni wlasciciel, ktory jezdzil tym autem jezdzil spokojnie, lecz zaliczyl chyba wszystkie studzienki. pozdrawiam, Optim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IvanH Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 To chyba to jednak nie sa przeguby. Może to zwykly stukot z wahaczy? Na nierównościach to słychać? Może jeśli nie ma żadnej reguły, to jest stukot taki jaki poprostu wydaje zawieszenie. Bo tego że cicho pracuje to raczej napisac nie można. Jeszcze jedno 2.0TD ma ciezszy przod niz reszta wersji i raczej mniejsza moc niz inne modele, wiec to moze przemawia przeciw przegubom. Przegub halasuje przy skrecie jak jedziesz bardzo wolno albo ruszasz. No ale jesli wczesniej miales to samo w innym kole... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paweł ~~ Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 nie trzeba szybko jeździć żeby posypał się przegub wystarczy nieszczelna osłona brzegubu i zaraz kuleczki się posypią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IvanH Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 No ale coś tą osłone musi "rozszczelnić"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest optim Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Jutro zwroce uwage, czy to slychac przy skrecie i ruszaniu. Poki co, to na prostej drodze na nierownosciach tez to slychac :-( Dam znac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted September 25, 2004 Share Posted September 25, 2004 I co tqm wyszło u kolegi. Na moje to górne wahacze. Nie polecam do nich gum firmy JC bo to wielki szajs. U mnie one wytrzymały 2500 kilometrów i były takie wyjechane, że szok. A jeżeli przeguby by miały tak mocno trzaskać na prostej drodze to już by pewnie zablokowały koła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest optim Posted September 25, 2004 Share Posted September 25, 2004 Witam, po dluzszej przerwie. No, niestety. Przy skrecie i ruszaniu, to przod jest cichutki jak w pokoju podczas snu niemowlecia :-). Podczas jazdy na wprost - szok - wciaz stuka. Nie jest to moze glosny halas, jednak polskie drogi sa rowniotkie, wiec slychac to non-stop !!! Pewnie to wahacz (lewy) - mozecie polecic dobrego producenta, ktorego wahacz mozna wmontowac? Bede musial pewnie to zrobic, chociaz mechanik mowi, ze jeszcze z 5000km moge pojezdzic. pzdr. Opitm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radzio Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 P11 97r. 2.0: Skrzypi mi lewy gorny wahacz, wiec go chce wymienic. Jadac dzisiaj uslyszalem, ze gdy puszcze gaz od około 60km/h w dół, gdy auto się toczy (jakby hamowanie silnikiem) coś mi stuka chyba z lewej strony(jakby takie bicie.) Nie ma tego przy skręcie ani przy przyspieszaniu - tylko przy np. dojezdzaniu do swiatel slychac najbardzej bo jest "puk przerwa puk". Gdy jedzie sie szybciej to tez to jest, ale czesciej wystepuje to "puk" i gorzej wychwycic. Myślałem, że opona ma "bicie", ale nie ma. Czy to może byc zużyty górny wahacz? Dolne były wymieniane niedawno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 górne wachacze polecam firmy 555 w JC kosztuja ok 220zł sztuka. Dolny wachacz wraz ze sworzniem i kompletem silentbloków w pordubie to wydatek 240zł ale lepiej nie oszczedzać o ile auto ma działać bezblednie przez dlugi dlugi czas i skucic sie na dolny wachacz np. firmy FEBI cena 420zł. U mnie występuje zawsze jedno pukniecie przy ruszaniu i przy kazdej zmianie biegów, wydaje mi się że jest to przegób zewantrzny - teraz jak mam rozebrane auto to sprawdizlem na nim luz i jest takowy... Więc zanim dokonacie zakupu wachaczy wejdzcie pod samochód i złapcie za półoske, następnie energicznymi ruchami "machajcie" nią w lewo i w prawo jak będzie luz to wiadomo że te stoki to był wywolane przez przegób... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Jesli na prostych kolach przy dodawaniu gazu cos stuka to moze byc to takze przegob wewnetrzny (ten od strony skrzyni biegow).U mnie stukalo cos i byl to wlasnie ten przegob. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radzio Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Ehh to stukanie to było przez niedokręcone koło :shock: Całe szczęście, że się całkiem nie odkręciło... Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 no to mialeś farta, jak ja jechalem z kolega fordem to tylne kolo nas wyrpzedzilo a jechalismy 80km/h... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Od miesiąca przy ruszaniu słyszę mocne stuknięcie z lewej strony, pierwsza diagnoza to poducha skrzyni, wymianiłem ją i efekt taki że zniknęło szarpanie ale stukanie nie, wydaje mi się że to przegub, przy skręcaniu zawsze terkotał z tamtej strony ale nic po za tym, . Jak sprawdzić czy to przegub jest winny i który może za to odpowiadać, wiem że przy skręcaniu to zewnętrzny przegub ale czy on może też stukać przy ruszaniu, ewentualnie może ktoś miał taki przypadek? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweleknowakowski Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 sprawdź czy nakrętka na nim jest dokręcona, posprawdzaj z obu stron. U mnie właśnie takie puknięcie było słychać, a po podociskaniu nakrętek jest spokój. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 Racja nowak to była odkręcona nakrętka, pominąłem najprostsze, dziwne że zniknął też kapsel z alufelgi od kąd zaczeły się stuki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.