Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

przepustnica spalin Nissan Qashqai (2012 1,6 tdi)


krzysztof_g
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

Kilka lat temu przytrafiła mi się  usterka  polegająca na zacinaniu się ( blokowaniu położenia) przepustnicy spalin . Przepustnica jest zamontowana na rurze wydechowej.  Wtedy to próbowałem rozruszać klapkę przepustnicy za pomocą różnych środków typu WD40 . Owszem pomagało to na czas ok 3 tygodnie. A potem znów wyskakiwał błąd  CHECK ENGINE ( pomarańczowa kontrolka). Postanowiłem jednak ostatecznie rozwiązać sprawę. Będzie to polegać na wymianie całej przepustnicy .  Na Allegro można kupić część  PIERBURG Przepustnica 7.03571.16.0 (patrz dołączony obrazek) . Z tego co widać na zdjęciu  trzeba  będzie wyciąć kawałek rury wydechowej ( ze starą przepustnicą)żeby wstawić nową. I teraz moje pytanie: czy jest ktoś z Kolegów zorientowany szczegółowo w temacie tej operacji? Czy nową przepustnicę trzeba wspawać?( jakieś specjalne wskazówki na   temat spawania?). Czy po wymianie   jest potrzebna  zmiana w ustawieniach komputerowych? A może ( coś sobie przypominam z dawniejszej lektury  tego tematu) wystarczy że gdzieś w  mechaniźmie  przepustnicy  wstawię jakąś podkładkę?

przepustnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, podpinam się do tematu przepustnicy wydechu. Czytałem tez o metodzie montażu podkładki i smarowaniu smarem miedzianym. Udało się ogarnąć temat kolego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tysięcy kilometrów temu też miałem check engine, błąd P1485, wlazłem pod samochód i najpierw spryskałem preparatem do czyszczenia przepustnic mechanizm ze sprężyną po zewnętrznej. Potem nawierciłem wydech za przepustnicą, włożyłem rurkę i spryskałem tym samym preparatem mechanizm klapy znajdujący się wewnątrz wydechu. Po ok 10 min. spryskałem niewielką (!) ilością środka penetrującego mechanizm ze sprężyną po zewnętrznej plus kierunkowo na mocowania osi przepustnicy wewnątrz rury. Po kolejnych 10 minutach trysnąłem smarem miedzianym w sprayu na sprężynę po zewnętrznej plus kierunkowo na mocowania osi przepustnicy wewnątrz rury. Na koniec zaślepiłem otwór w rurze blachowkrętem i skasowałem błąd. Straszne druciarstwo, ale do chwili obecnej problem nie powrócił. Nie stosowałem podkładki pod śrubę. Za klika miesięcy powtórzę operację profilaktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.01.2023 o 17:52, Dlxpjip napisał:

Witam, podpinam się do tematu przepustnicy wydechu. trap the mouse Czytałem tez o metodzie montażu podkładki i smarowaniu smarem miedzianym. Udało się ogarnąć temat kolego? 

I was also informed about the use of copper grease and the technique of fixing the washer. So, did you finally figure it out?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oprocz wymiany lub jesli chcecie systematycznego czyszczenia nalezy przeprogramowac rowniez komputer wtrysku w ktorym byla latka dotyczaca pracy przepustnicy po wylaczeniu zaplonui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...