Gość kmich76 Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Przeszukałem forum i ....nie ma odpowiedzi co do K11, bo w almerkach już to przerabialiśmy. 1. Jednym słowem: co wlać :?: Książka pisze - GL-4 75W/90 lub 85W/90. Tylko tak, ten pierwszy to syntetyk i jest klasy GL-5 :shock: , a ten drugi to mineral (gęstszy chyba) i jest GL-4. Co wybrać :?: 2. Czy jest olej 75W90 GL-4 :?: 3. Kolejna sprawa - napisane jest: "wymiana oleju następuje w sposób nietypowy - przez otwór linki prędkościomierza". Czy są z tym jakieś problemy :?: :wink: 4. ile wchodzi :oops: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Oczywiscie, że sa oleje syntetyczne o lepkości 75W-90 spełaniające klasę jakości GL-4 i GL-5 jednoczesnie. Wiele jest na rynku takich olejów. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_58647.html jakiś frajer pisze że znalazł w danych: 1.9 litra i 75W90, tylko że ma problemy ze zmianą biegów (możliwe że ma cięgna rozklekotane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Oczywiscie, że sa oleje syntetyczne o lepkości 75W-90 spełaniające klasę jakości GL-4 i GL-5 jednoczesnie. Wiele jest na rynku takich olejów. Ale czy taki co spełnia obie normy może być? Bo rzeczywiście się spotkałem ze specyfikacją GL-4/5. Ktoś bowiem straszył że GL-5 niszczy skrzynie do niego nieprzygotowane. http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_58647.html jakiś frajer pisze że znalazł w danych: 1.9 litra i 75W90, tylko że ma problemy ze zmianą biegów (możliwe że ma cięgna rozklekotane) nie kumam, ani artikela ani twojego komentarza :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 do skrzyni wchodzi 1.9 litra oleju 75W90 (wg tamtego źródła), przecież ta przekładnia nie pracuje w megaciężkich warunkach dlatego myślę że najlepiej API GL4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 mamy chyba te same skrzynie biegów i sam zalewalem Elf Transself(?) GL-4, weszlo niecale 3 litry (tak moze 2,8) pozatym skrzynie byla po wymianie lozysk i nie widze jakis trudnosci ze zmianą biegów :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam !! Ja ostatnio wymieniałem na K2 75W90 GL-5 syntetyk. Opakowanie jak na zdjęciu. Polecam, bo olej jest w dobrej cenie (ok.19-22 PLN za litr) i skrzynia chodzi teraz bez zarzutu. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mibars Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 (edytowane) Hmm... Co ile wymienia się olej w skrzyni K11? Jak się do tego zabrać i co (i ilę) wlać? Odpowiedź "Jedź do warsztatu" z góry wykluczam Edytowane 10 Lipca 2010 przez Mibars Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felson Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Wg instrukcji wymiana oleju w skrzyni co 60 tys km. Wchodzi ok 3 litrów. W modelu z 2001 jest normalny korek wlewowy do skrzyni biegów (no bo nie ma już linki prędkościomierza). Mnie wymieniono gratisowo w punkcie gdzie kupiłem olej - gość miał dużą strzykawkę i wymianę przeprowadził będąc w kanale pod autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Hmm... Co ile wymienia się olej w skrzyni K11? Jak się do tego zabrać i co (i ilę) wlać? Odpowiedź "Jedź do warsztatu" z góry wykluczam Witam. Ja zmieniałem olej w skrzynce na Valvoline 75W90, syntetyczny. Barwa oleju "prawie" biała. Opakowanie oleju ma wysuwaną rurkę, która znacznie ułatwia zadanie trafienia w dziurkę od linki Jak wymienić? Odkręcić jedną srubkę przy kołnierzu mocowania linki do skrzynki, wyjąć linkę, wprowadzić rureczkę i wycisnąc olej. Wchodzi ok. 2,5 l - 3,0 l. Większy problem może być z odkręcieniem korka spustowego, odkręca się kwadratem (chyba 11), nie imbusem, korek trzyma naprawdę mocno... Nie muszę chyba dodawać, iż spuszczenie starego oleju należy przeprowadzić na ciepłym oleju, np. po kilkunastokilometrowej przejażdżce. Jakie wrażenia po wymianie? Skrzynia pracuje znacznie ciszej, biegi wchodzą bardzo łatwo. Jestem zadowolony ze zmiany oleju na Valvoline. Pozdrawiam i miłej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Wg instrukcji wymiana oleju w skrzyni co 60 tys km. Wchodzi ok 3 litrów. W modelu z 2001 jest normalny korek wlewowy do skrzyni biegów (no bo nie ma już linki prędkościomierza). Mnie wymieniono gratisowo w punkcie gdzie kupiłem olej - gość miał dużą strzykawkę i wymianę przeprowadził będąc w kanale pod autem. Lub co 2 lata... Do mojego micrusa wpompowałem 2,5 l i na znaczniku był max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.