Guest kmich76 Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Przeszukałem forum i ....nie ma odpowiedzi co do K11, bo w almerkach już to przerabialiśmy. 1. Jednym słowem: co wlać :?: Książka pisze - GL-4 75W/90 lub 85W/90. Tylko tak, ten pierwszy to syntetyk i jest klasy GL-5 :shock: , a ten drugi to mineral (gęstszy chyba) i jest GL-4. Co wybrać :?: 2. Czy jest olej 75W90 GL-4 :?: 3. Kolejna sprawa - napisane jest: "wymiana oleju następuje w sposób nietypowy - przez otwór linki prędkościomierza". Czy są z tym jakieś problemy :?: :wink: 4. ile wchodzi :oops: pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Oczywiscie, że sa oleje syntetyczne o lepkości 75W-90 spełaniające klasę jakości GL-4 i GL-5 jednoczesnie. Wiele jest na rynku takich olejów. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_58647.html jakiś frajer pisze że znalazł w danych: 1.9 litra i 75W90, tylko że ma problemy ze zmianą biegów (możliwe że ma cięgna rozklekotane) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Oczywiscie, że sa oleje syntetyczne o lepkości 75W-90 spełaniające klasę jakości GL-4 i GL-5 jednoczesnie. Wiele jest na rynku takich olejów. Ale czy taki co spełnia obie normy może być? Bo rzeczywiście się spotkałem ze specyfikacją GL-4/5. Ktoś bowiem straszył że GL-5 niszczy skrzynie do niego nieprzygotowane. http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_58647.html jakiś frajer pisze że znalazł w danych: 1.9 litra i 75W90, tylko że ma problemy ze zmianą biegów (możliwe że ma cięgna rozklekotane) nie kumam, ani artikela ani twojego komentarza :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 do skrzyni wchodzi 1.9 litra oleju 75W90 (wg tamtego źródła), przecież ta przekładnia nie pracuje w megaciężkich warunkach dlatego myślę że najlepiej API GL4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 mamy chyba te same skrzynie biegów i sam zalewalem Elf Transself(?) GL-4, weszlo niecale 3 litry (tak moze 2,8) pozatym skrzynie byla po wymianie lozysk i nie widze jakis trudnosci ze zmianą biegów :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Witam !! Ja ostatnio wymieniałem na K2 75W90 GL-5 syntetyk. Opakowanie jak na zdjęciu. Polecam, bo olej jest w dobrej cenie (ok.19-22 PLN za litr) i skrzynia chodzi teraz bez zarzutu. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mibars Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 (edited) Hmm... Co ile wymienia się olej w skrzyni K11? Jak się do tego zabrać i co (i ilę) wlać? Odpowiedź "Jedź do warsztatu" z góry wykluczam Edited July 10, 2010 by Mibars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felson Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Wg instrukcji wymiana oleju w skrzyni co 60 tys km. Wchodzi ok 3 litrów. W modelu z 2001 jest normalny korek wlewowy do skrzyni biegów (no bo nie ma już linki prędkościomierza). Mnie wymieniono gratisowo w punkcie gdzie kupiłem olej - gość miał dużą strzykawkę i wymianę przeprowadził będąc w kanale pod autem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Hmm... Co ile wymienia się olej w skrzyni K11? Jak się do tego zabrać i co (i ilę) wlać? Odpowiedź "Jedź do warsztatu" z góry wykluczam Witam. Ja zmieniałem olej w skrzynce na Valvoline 75W90, syntetyczny. Barwa oleju "prawie" biała. Opakowanie oleju ma wysuwaną rurkę, która znacznie ułatwia zadanie trafienia w dziurkę od linki Jak wymienić? Odkręcić jedną srubkę przy kołnierzu mocowania linki do skrzynki, wyjąć linkę, wprowadzić rureczkę i wycisnąc olej. Wchodzi ok. 2,5 l - 3,0 l. Większy problem może być z odkręcieniem korka spustowego, odkręca się kwadratem (chyba 11), nie imbusem, korek trzyma naprawdę mocno... Nie muszę chyba dodawać, iż spuszczenie starego oleju należy przeprowadzić na ciepłym oleju, np. po kilkunastokilometrowej przejażdżce. Jakie wrażenia po wymianie? Skrzynia pracuje znacznie ciszej, biegi wchodzą bardzo łatwo. Jestem zadowolony ze zmiany oleju na Valvoline. Pozdrawiam i miłej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walti Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Wg instrukcji wymiana oleju w skrzyni co 60 tys km. Wchodzi ok 3 litrów. W modelu z 2001 jest normalny korek wlewowy do skrzyni biegów (no bo nie ma już linki prędkościomierza). Mnie wymieniono gratisowo w punkcie gdzie kupiłem olej - gość miał dużą strzykawkę i wymianę przeprowadził będąc w kanale pod autem. Lub co 2 lata... Do mojego micrusa wpompowałem 2,5 l i na znaczniku był max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.