Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Szarpanie skrzyni CVT


tswiatlo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,c

Potrzebuję pomocy/porady/podpowiedzi

Pacjent to Qashqai 1.2 Xtronic, rok 2017. Przebieg 40000.

Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi (ponad 100km/h) skrzynie szarpie, obroty wachlują w przedziale 2-3 tyś. Auto się zachowuje tak, jakby próbował zmienić bieg, albo jakby był niezdecydowany na jakim biegu jechać (wiem, że to CVT i prawdziwych biegów nie ma, opisuje jedynie doświadczenia). Problem jest tez przy niskich prędkościach, czuć poszarpywanie przy zmianie przełożeń. Czasem przy ruszaniu czuje się takie gwałtowne szarpnięcie (jak by w manualu strzał ze sprzęgła był), chociaż przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto przyspiesza w miarę stabilnie.

Poradźcie co może być przyczyną, gdzie szukać usterki (mechanika czy elektronika skrzyni?), czy ktoś miał podobny problem?

Jestem umówiony na wizytę  ASO, ale dopiero po Nowym Roku. Polecacie jakiś warsztat w Łodzi  lub okolicach który mógłby to zdiagnozować i naprawić?

Zgóry dzięki i pozdrawiam.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem cvt kiedyś w Audi (mulitotrnic) - samo jeżdżenie komfortowe ale awarie tej skrzyni to sporo nerwów. Nie wiem co u Ciebie jest przyczyną ale u mnie był to psujący się sterownik - u mnie zamiast szarpania po prostu nie szło jechać do przodu. Jak będiesz to naprawiał to najlepiej jakby Ci dali gwarancję po naprawie przynajmniej rok bo naprawy automatów nie są tanie. 

Ja w każdym razie prędko do automatów nie wrócę, miałem swoje przygody i wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ech. Informacja dla potomnych - u mnie ASO stwierdziło po badaniach Stall Test, ze skrzynia nie trzyma ciśnienia i związane jest to z "mechanicznym uszkodzeniem wewnątrz skrzyni". Kompletnie nie wiem jakie uszkodzenie i czym spowodowane. ASO zaproponowało naprawę przez wymianę i tu uwaga: Koszt nowej skrzyni, to bagatela.... 40 tysięcy złotych polskich, regenerowana - ponad 20 tysięcy. Plus do tego cena montażu. Powariowali...

To pierwszy i ostatni Nissan jakiego mam...

Szukam specjalistów, którzy to potrafią naprawić w rozsądnych pieniądzach (wiem, że nie będzie tanio). Macie jakieś namiary na dobrych specjalistów od CVT?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem. Nie ma. Poza tym nie chce używki, bo nie wiem w jakim stanie będzie i czy nie skończy się to kolejnym wydatkiem na regenerację. Wolę już w takim razie oddać swoją do regeneracji, tylko nie znam dobrego warsztatu który jest w stanie to ogarnąć.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 14:46, tswiatlo napisał:

Szukałem. Nie ma. Poza tym nie chce używki, bo nie wiem w jakim stanie będzie i czy nie skończy się to kolejnym wydatkiem na regenerację. Wolę już w takim razie oddać swoją do regeneracji, tylko nie znam dobrego warsztatu który jest w stanie to ogarnąć.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
 

Kolego udało Ci się ogarnąć temat?

U mnie identyczny problem z CVT.
Qashqai J11, 1.6dCi, 99tys. km przebiegu, pierwszy właściciel.

Podczas jazdy autostradą na tempomacie z prędkością ustawioną na około 110km/h na trasie A4 Katowice - Wrocław skrzynia kilkanaście razy samoczynnie "zredukowała bieg", nastąpiło szarpnięcie, po czym obroty wróciły do poprzedniego poziomu. W drodze powrotnej identyczna sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarniam w przyszłym tygodniu.  Niezależny serwis jest w stanie zregenerować tę skrzynie. W rozmowie telefonicznej z warsztatem dostałem informacje, ze problemem są elektrozawory w tej skrzyni. Przez ich niewłaściwe działanie dochodzi do uszkodzeń mechanicznych bieżni i pojawia się szarpanie. Dokładnie takie objawy jakby chciała zmienić bieg (ok, to CVT więc "biegi" użyłem w przenośni). Powiedziano mi również że zamontują dodatkowe chłodzenie, bo fabryczne jest niewydajnie i tez może doprowadzić do awarii elektrozaworów. Lepiej ogarnij temat ASAP, bo nie znasz dnia ani godziny kiedy skrzynia odmówi posłuszeństwa całkowicie. Jak będę już po naprawie to podzielę się informacją dla potomnych.

W mojej opinii Nissan doskonale wie ze są problemy z tymi skrzyniami, ale umywa rączki jeśli chodzi o auta po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tswiatlo napisał:

Temat ogarniam w przyszłym tygodniu.  Niezależny serwis jest w stanie zregenerować tę skrzynie. W rozmowie telefonicznej z warsztatem dostałem informacje, ze problemem są elektrozawory w tej skrzyni. Przez ich niewłaściwe działanie dochodzi do uszkodzeń mechanicznych bieżni i pojawia się szarpanie. Dokładnie takie objawy jakby chciała zmienić bieg (ok, to CVT więc "biegi" użyłem w przenośni). Powiedziano mi również że zamontują dodatkowe chłodzenie, bo fabryczne jest niewydajnie i tez może doprowadzić do awarii elektrozaworów. Lepiej ogarnij temat ASAP, bo nie znasz dnia ani godziny kiedy skrzynia odmówi posłuszeństwa całkowicie. Jak będę już po naprawie to podzielę się informacją dla potomnych.

W mojej opinii Nissan doskonale wie ze są problemy z tymi skrzyniami, ale umywa rączki jeśli chodzi o auta po gwarancji.

Dziękuję za informacje i czekam na więcej szczegółów gdy już będziesz po naprawie :)

 

Podali Ci może orientacyjny koszt regeneracji i ile czasu potrzebują na taki zabieg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.01.2023 o 09:09, tswiatlo napisał:

Tak, orientacyjny koszt oscyluje w okolicach 10 tyś. Czas naprawy do 10 dni roboczych.

I jak tam kolego u Ciebie sytuacja z regeneracją skrzyni?
Udało się ogarnąć temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Jestem już po naprawie (remoncie) skrzyni, w poniedziałek odebrałem samochód. Całkowity kosz to 13 tysięcy. Skrzynia była rozebrana całkowicie, wymienione elektrozawory, koła pasowe, pasek, sprzęgło hydrokinetyczne regenerowane. Dołożona dodatkowa chłodnica oleju i zewnętrzny filtr oleju. Gwarancja na rok. Auto jeździ płynnie, nic nie szarpie. Jest ok.  Pan z warsztatu mówił, że to wina elektrozaworów, które mogą się uszkodzić np np, na skutek przegrzania i pracują nieprawidłowo (nie trzymają ciśnienia oleju) W efekcie tego niszczą się koła pasowe i skrzynia szarpie.

Zobaczymy, jak teraz będzie to wszystko działało, ale coś mi się wydaje, że w ciągu roku auto tak czy siak trafi na rynek.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro juz temat o szarpaniu to ja zadam pytanie odnosnie mojego qq 2021. Odnosze wrazenie ze przyspieszajac auto ma delikatne szarpniecie chwilowe raz na jedynce raz na dwojce czasami na trojce . Jest to wyczuwalne ale doslownie na chwileczke. Co moze byc nie tak. Skrzynia manual

Edytowane przez deyv1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skrzynia CVT to niewypał. Na całe szczęście na rynek weszły e-powery które wydają się być mniej awaryjne, pozyjemy zobaczymy. Może być tak że koncowki mocy w inwerterach moga wytrzymac kilka lat oi też będzie lipa.

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tswiatlo napisał:

Hej.

Jestem już po naprawie (remoncie) skrzyni, w poniedziałek odebrałem samochód. Całkowity kosz to 13 tysięcy. Skrzynia była rozebrana całkowicie, wymienione elektrozawory, koła pasowe, pasek, sprzęgło hydrokinetyczne regenerowane. Dołożona dodatkowa chłodnica oleju i zewnętrzny filtr oleju. Gwarancja na rok. Auto jeździ płynnie, nic nie szarpie. Jest ok.  Pan z warsztatu mówił, że to wina elektrozaworów, które mogą się uszkodzić np np, na skutek przegrzania i pracują nieprawidłowo (nie trzymają ciśnienia oleju) W efekcie tego niszczą się koła pasowe i skrzynia szarpie.

Zobaczymy, jak teraz będzie to wszystko działało, ale coś mi się wydaje, że w ciągu roku auto tak czy siak trafi na rynek.

 

Pozdro.

Dzięki kolego za informacje. 13 tysięcy to jednak sporo (3 Renault Thalia z 2004r. można za to dostać 😀).

Kilka dni temu odwiedziłem ASO i nic w skrzyni nie znaleźli. Testowali skrzynię i według ich testów wszystko jest ok. Znaleźli natomiast 2 błędy (jeden z pedału gazu, a drugi z ciśnienia na listwie wtryskowej w moim 1,6dCi).

Mam pojeździć tak 2 tygodnie i wrócić do serwisu żeby sprawdzić czy któryś z tych błędów pojawi się ponownie. 

Ale skoro mam objawy identyczne do Twoich to chyba jednak regeneracja skrzyni mnie nie ominie 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 tysięcy to i tak duuuuuużo mniej niż nowa skrzynia w ASO (40 tyś).

W moim przypadku tez nie było żadnych błędów. Poproś ASO o zrobienie STALL Test i zobacz na wartości ciśnienia oleju na różnych przełożeniach (P,R,N,D), u mnie tu ewidentnie były wartości nieprawidłowe. Niemniej zyczę Ci kolego, żeby to inna usterka, a nie skrzynia :)

Ja regenerowałem skrzynie w Warszawie w Maktrans.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 16.02.2023 o 10:34, tswiatlo napisał:

13 tysięcy to i tak duuuuuużo mniej niż nowa skrzynia w ASO (40 tyś).

W moim przypadku tez nie było żadnych błędów. Poproś ASO o zrobienie STALL Test i zobacz na wartości ciśnienia oleju na różnych przełożeniach (P,R,N,D), u mnie tu ewidentnie były wartości nieprawidłowe. Niemniej zyczę Ci kolego, żeby to inna usterka, a nie skrzynia :)

Ja regenerowałem skrzynie w Warszawie w Maktrans.

Zgadzam się, 13 tys. to nadal sporo taniej niż nówka w ASO :)

Wracam do tematu po 1,5 miesiąca i jestem ciekaw jak sprawuje się Twoja skrzynia po naprawie?

Odwiedziłem ASO, sprawdzili czy błędy o których wspominałem wcześniej się powtórzyły, ale nie było żadnego błędu w pamięci.
Jestem umówiony w drugiej połowie kwietnia na Stall Test do ASO, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Póki co skrzynia pracuje bezproblemowo. Aczkolwiek żona, która jeździ autem twierdzi, ze jest bardziej "mułowata" niż wcześniej. Ja osobiście nie czuje różnicy (oczywiście porównując do pracy skrzyni przed awarią).

Zastanawiam się tylko nad olejem. Wiem, ze przy remoncie wlali nieoryginalny olej (bodajże Fuchs), a czytając to forum natknąłem się na sporo komentarzy, ze na nieoryginalnych olejach dzieją się dziwne rzeczy. Być może przed końcem gwarancji na skrzynie zdecyduje się na wymianę dynamiczną, i zalanie oryginalnym olejem. Ale to dodatkowe koszty, a nie chciałbym już pakować kasy w ten pojazd.

Daj znać jak Stall Test wypadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...