Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Check engine


Gość bubik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam 30min. temu do domu inagle zapaliła mi się "na ciągle"-kontrolka z zarysem pomarańczowego silnika Panie iPanowie -dojechałem wolno do domu i pędze do kompa cały w trwodze by zadać Wam pytanie - CO TO JEST, CO SIĘ MOGŁO STAĆ i CO MAM ROBIĆ :oops: :!: :?:

Dodam ,że jestem samochodowym czy też mechanicznym laikiem dlatego bardzo proszę o o odpowiedż na w/wpytania.Wierzę że wieści nie będą "hiobowe" :oops:

-odnośnie auta;N-16,1.5,16V,2000r.(przed liftem),ok.50.000km,auto nie szarpie,nie muli,trzyma wolne obroty (wczoraj przez pomyłkę zamieściłem ten post w"Sunny"

bardzo dziekuję i czekam na szybkie wieści; bubik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika. Jeśli zapali ci się podczas jazdy oznacza to awarię systemy sterowania pracą silnika. Mimo że samochód daje sie uruchomić i można nim jeździć należy jak najszybciej zgłosić się do ASO. Eksploatacja pojazdu z uszkodzonym systemem sterowania silnika uwidacznia się spadkiem osiągów, wzrostem zużycia paliwa i może spowodować rozszerzenie zakresu uszkodzeń. aką definicję mam w instrukcji obsługi mojej Almy. Pozdrawiam i życze powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się raczej czym przejmować jeżeli to jest tak mały przebieg. kontrolka oznacza błąd silnika - mógł zostać uszkodzony jakiś czujnik, albo jakaś pierdoła. Jak się pali lampka silnik przechodzi w stan serwisowy - spada moc i więcej pali. Mozna z tym jeździć, ale nie polecam. Jedź do ASO, podłączą ci komputer, który pokaże numer błędu i będziesz wiedział na czym stoisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej Malinie tez sie kiedys zapaliła ta kontrolka, wina leżała po stronie kiepskiego paliwa, które mój Tato gdzies ˝załatwił˝......fajny ten Tata ;-) wiec bez większego stresu podjedz do kogoś kto podepnie kompa, i powinno się wyjaśnić, powodzenia! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem. W każdym dobrym warsztacie samochodowym mają komputer do eobd (ebd). Diagnoza kosztuje od 20 zł w górę. ASO woła 150 za samą diagnozę. Problem wyświetla się na moniotorze, łacznie z data i godziną wystąpienia. Kasowanie kodu błędu (nieszczęsna kontrolka) wliczone w cenę. U mnie była proza - niedokręcony przewód od masy sondy lambda. 10 sek, klucz 10 i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko (jak na razie się wyjaśniło). Mój magik samochodowy nie posiada odpowiedniego sprzętu i z bólem serca po telefonicznym zasięgnięciu jezyka pojechałem do ASO.Tu podpieli kompa i czekam na wyrok :oops: :!: I oto co usłyszałem;

1. uszkodzona sonda lambda (siadła grzałka czy coś takiego! - cena ok.950zł. z wymianą

2.wadliwe paliwo i dlatego samochodowy komp szaleje - wyjeżdzić do końca i zalać z innej stacji(po dyskusji magików z ASO i mojej przychylamy się do tej opcji)

Usterka została zresetowana , kontrolka się nie pali i najważniejsze ;koszt całej usługi zamknął się kwotą 50zł :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem. W każdym dobrym warsztacie samochodowym mają komputer do eobd (ebd). Diagnoza kosztuje od 20 zł w górę. ASO woła 150 za samą diagnozę. Problem wyświetla się na moniotorze, łacznie z data i godziną wystąpienia. Kasowanie kodu błędu (nieszczęsna kontrolka) wliczone w cenę. U mnie była proza - niedokręcony przewód od masy sondy lambda. 10 sek, klucz 10 i po problemie.

 

hmm jakos nigdzie nie widzialem masy sondy L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko (jak na razie się wyjaśniło). Mój magik samochodowy nie posiada odpowiedniego sprzętu i z bólem serca po telefonicznym zasięgnięciu jezyka pojechałem do ASO.Tu podpieli kompa i czekam na wyrok :oops: :!: I oto co usłyszałem;

1. uszkodzona sonda lambda (siadła grzałka czy coś takiego! - cena ok.950zł. z wymianą

2.wadliwe paliwo i dlatego samochodowy komp szaleje - wyjeżdzić do końca i zalać z innej stacji(po dyskusji magików z ASO i mojej przychylamy się do tej opcji)

Usterka została zresetowana , kontrolka się nie pali i najważniejsze ;koszt całej usługi zamknął się kwotą 50zł :!: :!: :!:

wadliwe paliwo - to jest wyrażenie wytrych, powtarzane prze mechaników i diagnostów, którzy nie mają pojęcia o robocie. To stwierdzenie często się pojawia w przypadku samochodów na gwarancji - bo wiadomo, że z powodu ciulowego paliwa gwarancję szlag trafia.

Gadanie, że paliwo było złe, jest dla mnie zwykłym kłamstwem. No chyba, że ktoś z was tankuje gdzieś w jakichś stacjach garażowych i wtedy mechanicy mogą mieć rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że ktoś z was tankuje gdzieś w jakichś stacjach garażowych i wtedy mechanicy mogą mieć rację.

 

no i u mnie własnie tak było, Tata chciał zaoszczędzić ;-) juz więcej tego nie zrobił hihii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w N16 jest coś takiego jak masa bo taki błąd pokazał komputer. Jest to wiązka przewodów dochodząca do wspornika gdzieś w okolicy wtryskiwaczy. Są tam 2 wiązki, w jednej z nich jest ten przewód :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...