Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Check engine


Guest bubik
 Share

Recommended Posts

Wracam 30min. temu do domu inagle zapaliła mi się "na ciągle"-kontrolka z zarysem pomarańczowego silnika Panie iPanowie -dojechałem wolno do domu i pędze do kompa cały w trwodze by zadać Wam pytanie - CO TO JEST, CO SIĘ MOGŁO STAĆ i CO MAM ROBIĆ :oops: :!: :?:

Dodam ,że jestem samochodowym czy też mechanicznym laikiem dlatego bardzo proszę o o odpowiedż na w/wpytania.Wierzę że wieści nie będą "hiobowe" :oops:

-odnośnie auta;N-16,1.5,16V,2000r.(przed liftem),ok.50.000km,auto nie szarpie,nie muli,trzyma wolne obroty (wczoraj przez pomyłkę zamieściłem ten post w"Sunny"

bardzo dziekuję i czekam na szybkie wieści; bubik

Link to comment
Share on other sites

To jest lampka ostrzegawcza systemu kontroli silnika. Jeśli zapali ci się podczas jazdy oznacza to awarię systemy sterowania pracą silnika. Mimo że samochód daje sie uruchomić i można nim jeździć należy jak najszybciej zgłosić się do ASO. Eksploatacja pojazdu z uszkodzonym systemem sterowania silnika uwidacznia się spadkiem osiągów, wzrostem zużycia paliwa i może spowodować rozszerzenie zakresu uszkodzeń. aką definicję mam w instrukcji obsługi mojej Almy. Pozdrawiam i życze powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

nie ma się raczej czym przejmować jeżeli to jest tak mały przebieg. kontrolka oznacza błąd silnika - mógł zostać uszkodzony jakiś czujnik, albo jakaś pierdoła. Jak się pali lampka silnik przechodzi w stan serwisowy - spada moc i więcej pali. Mozna z tym jeździć, ale nie polecam. Jedź do ASO, podłączą ci komputer, który pokaże numer błędu i będziesz wiedział na czym stoisz.

Link to comment
Share on other sites

w mojej Malinie tez sie kiedys zapaliła ta kontrolka, wina leżała po stronie kiepskiego paliwa, które mój Tato gdzies ˝załatwił˝......fajny ten Tata ;-) wiec bez większego stresu podjedz do kogoś kto podepnie kompa, i powinno się wyjaśnić, powodzenia! ;-)

Link to comment
Share on other sites

miałem podobny problem. W każdym dobrym warsztacie samochodowym mają komputer do eobd (ebd). Diagnoza kosztuje od 20 zł w górę. ASO woła 150 za samą diagnozę. Problem wyświetla się na moniotorze, łacznie z data i godziną wystąpienia. Kasowanie kodu błędu (nieszczęsna kontrolka) wliczone w cenę. U mnie była proza - niedokręcony przewód od masy sondy lambda. 10 sek, klucz 10 i po problemie.

Link to comment
Share on other sites

No i wszystko (jak na razie się wyjaśniło). Mój magik samochodowy nie posiada odpowiedniego sprzętu i z bólem serca po telefonicznym zasięgnięciu jezyka pojechałem do ASO.Tu podpieli kompa i czekam na wyrok :oops: :!: I oto co usłyszałem;

1. uszkodzona sonda lambda (siadła grzałka czy coś takiego! - cena ok.950zł. z wymianą

2.wadliwe paliwo i dlatego samochodowy komp szaleje - wyjeżdzić do końca i zalać z innej stacji(po dyskusji magików z ASO i mojej przychylamy się do tej opcji)

Usterka została zresetowana , kontrolka się nie pali i najważniejsze ;koszt całej usługi zamknął się kwotą 50zł :!: :!: :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
miałem podobny problem. W każdym dobrym warsztacie samochodowym mają komputer do eobd (ebd). Diagnoza kosztuje od 20 zł w górę. ASO woła 150 za samą diagnozę. Problem wyświetla się na moniotorze, łacznie z data i godziną wystąpienia. Kasowanie kodu błędu (nieszczęsna kontrolka) wliczone w cenę. U mnie była proza - niedokręcony przewód od masy sondy lambda. 10 sek, klucz 10 i po problemie.

 

hmm jakos nigdzie nie widzialem masy sondy L.

Link to comment
Share on other sites

No i wszystko (jak na razie się wyjaśniło). Mój magik samochodowy nie posiada odpowiedniego sprzętu i z bólem serca po telefonicznym zasięgnięciu jezyka pojechałem do ASO.Tu podpieli kompa i czekam na wyrok :oops: :!: I oto co usłyszałem;

1. uszkodzona sonda lambda (siadła grzałka czy coś takiego! - cena ok.950zł. z wymianą

2.wadliwe paliwo i dlatego samochodowy komp szaleje - wyjeżdzić do końca i zalać z innej stacji(po dyskusji magików z ASO i mojej przychylamy się do tej opcji)

Usterka została zresetowana , kontrolka się nie pali i najważniejsze ;koszt całej usługi zamknął się kwotą 50zł :!: :!: :!:

wadliwe paliwo - to jest wyrażenie wytrych, powtarzane prze mechaników i diagnostów, którzy nie mają pojęcia o robocie. To stwierdzenie często się pojawia w przypadku samochodów na gwarancji - bo wiadomo, że z powodu ciulowego paliwa gwarancję szlag trafia.

Gadanie, że paliwo było złe, jest dla mnie zwykłym kłamstwem. No chyba, że ktoś z was tankuje gdzieś w jakichś stacjach garażowych i wtedy mechanicy mogą mieć rację.

Link to comment
Share on other sites

No chyba, że ktoś z was tankuje gdzieś w jakichś stacjach garażowych i wtedy mechanicy mogą mieć rację.

 

no i u mnie własnie tak było, Tata chciał zaoszczędzić ;-) juz więcej tego nie zrobił hihii

Link to comment
Share on other sites

u mnie w N16 jest coś takiego jak masa bo taki błąd pokazał komputer. Jest to wiązka przewodów dochodząca do wspornika gdzieś w okolicy wtryskiwaczy. Są tam 2 wiązki, w jednej z nich jest ten przewód :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...