tecto Posted January 6 Share Posted January 6 (edited) Z góry zaznaczam, że chodzi o auto, którego nie jestem właścicielem, więc obraz, który mam może być niepełny. Z tego co wiem problemy zaczęły się po dynamicznej wymianie oleju w skrzyni biegów (CVT). Czy olej był wymieniany wcześniej nie wiadomo. Nagrałem filmy z jazdy, na których widać część problemów: Objawy to: Spalanie ponad 20 litrów /100 km Silnik nie zmniejsza obrotów (zmniejsza je tylko po odpuszczeniu pedału gazu), rozpędzając się np. od 0 do 120 km/h obroty rosną do 5000 i później jadąc ze stałą prędkością 120 km/h nie spadają ani na chwilę. Chwilowe spalanie pokazuje poza skalą. Jadąc ze stałą prędkością 40 km/h silnik ma obroty ok. 2500, chwilowe spalanie na max skali czyli 15 litrów lub poza skalą (trudno stwierdzić bo na tym słupku na wyświetlaczu 15 litrów to max). Jadąc ze stałą prędkością 80 km/h obroty to ok. 3500, nie spadają ani na chwilę. Zaczęło śmierdzieć w kabinie, dziwny zapach jakby jakimś płynem, olejem, sam nie wiem czym… Nie można włączyć tempomatu. Po kliknięciu przycisku SET ikonka SET mruga. Poza tym skrzynia chodzi płynnie, nic nie szarpie. Została wykonana diagnostyka – raport dodany jako załącznik. Potrafiłby ktoś pomóc rozszyfrować gdzie szukać przyczyn? Edited January 6 by tecto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirez8 Posted January 6 Share Posted January 6 Widać że ewidentnie skrzynia niedomaga, moim zdaniem przed wymianą oleju powinni spuścić olej dobrać się do filtra sięgając pokrywę na YouTube był film jak oczyścić miskę i filtr .jak tylko warsztat podpiął skrzynie do maszyny i heja wymianą to prawdopodobnie zruszyli ten cały syf i rozeszło się po kanałach i się porobiło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirez8 Posted January 6 Share Posted January 6 Można spróbować zreanimowac zlać olej wyczyść miskę i filtr i ponownie zalać olej i ponowna dynamiczna wymianą ale czy pomoże tego niewiadomo a koszta będą bo oryginał ns2 nissanoski olej trochę kosztuje bo taki się zaleca zalać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirez8 Posted January 6 Share Posted January 6 https://youtu.be/uUj1-4OXrfM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted January 6 Share Posted January 6 A moze mu wlali zwykly ATF zamiast dedykowanego oleju.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubuss Posted January 9 Share Posted January 9 A czy dźwięki są jakieś dziwne szuranie chrobotanie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tecto Posted January 9 Author Share Posted January 9 4 godziny temu, bubuss napisał: A czy dźwięki są jakieś dziwne szuranie chrobotanie? Żadnych niepokojących dźwięków. Dźwiękowo pracuje normalnie moim zdaniem. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że nawet jadąc, ruszając bardzo spokojnie, nie wciągając go na obroty powyżej 2500 pokazuje spalanie 20-21 litrów. I widzę, że to nie błąd komputera i faktycznie tyle wciąga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubuss Posted January 10 Share Posted January 10 trzeba pomierzyć kompresje i sprawdzić silnik oraz do mechanika od skrzyń bym podjechał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tecto Posted January 11 Author Share Posted January 11 (edited) Z tego co mi powiedziano wlali mu olej Nissana NS2. Jeżdżę nim od kilku dni i spalanie dramat, gdybym sugerował się wskazówką poziomu paliwa to bym powiedział, że ciągnie 30 a nie 20 litrów na 100. Jutro go oddaję właścicielowi i będziemy myśleć co dalej. W jednym serwisie powiedzieli, że przyczyną może być walnięty silnik krokowy w skrzyni (jeden z błędów na to wskazuje). Jeśli dobrze rozumiem to ten krokowiec odpowiada za ustawienie stożków zmieniających przełożenia. To by tłumaczyło dlaczego nie redukuje obrotów, ale czy to jest przyczyna to zobaczymy. Na pewno się odezwę jak już będzie wiadomo co się stało, bo być może temat pomoże innym. Edited January 11 by tecto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramirez8 Posted January 11 Share Posted January 11 Na pewno te spalanie to skutek problemu ze skrzynią oby szybko i bezproblemowo udało się usunąć przyczynę no i bez ściągania miski skrzyni się nie obejdzie to jak już ściągną to niech wyczyszczą filtr i michę ☺️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tecto Posted January 19 Author Share Posted January 19 Chciałem jeszcze zapytać - czy w tym modelu da się jakoś łatwo sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubuss Posted January 19 Share Posted January 19 Samochód ma bagnet oleju sprawdza się na odpalonym silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.