Darek Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Witam, Czy ktoś z Was praktykował nawiercanie tłumika w swoim autku. Jeśli tak to proszę o podpowiedź w którym miejscu i jakim wiertełkiem to poczynić. Oczywiście chciałbym pozbyć się nadmiaru H20 w wydechu zwłaszcza że jeżdzę na LPG. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 AFAIK nawierca się otwór przy końcu tlumika, w jak najniższym jego punkcie, ale nie jestem pewien w 100%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Picek Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 A może lepiej częściej i więcej jeździć, to wtedy tłumik nie zdąży skorodować?;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted December 16, 2005 Author Share Posted December 16, 2005 hmnn :roll: to by oznaczało że fury z przebiegiem np 0.5 mln km po kilku latach powinny mieć idealne wydechy ;-) a bardziej serio może skoro już wiadomo że na końcu tłumika w najniższym punkcie , to jaką średnicę otworek powinien mieć ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Picek Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Kolego, a czy ta nawiercona dziurka nie zacznie ci przypadkiem szybciej korodować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 I to jest to. Jak wywiercisz w nim dziure to skoroduje na pewno szybciej. To, że jest woda w tłumiku to norma, i przy każdym dodaniu gazu tłumik ją "wypluwa". Także lepiej nie kombinować z wierceniem tłumika a jak skoroduje to kupić nowy i po sprawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Chyba że masz tłumik ze stali nierdzewnej np. taki jaki ja mam: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Stal nierdzewna też koroduje ;-) (spawy) Słyszałem, że dziurkę powinno się nawiercić zwłaszcza jak się jeździ na lpg. Przy benzynie można sobie darować. Ale nigdy nie praktykowałem i jak na razie zero problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 po 100 latach być może że spaw zamtowieje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Witam,Czy ktoś z Was praktykował nawiercanie tłumika w swoim autku. Jeśli tak to proszę o podpowiedź w którym miejscu i jakim wiertełkiem to poczynić. Oczywiście chciałbym pozbyć się nadmiaru H20 w wydechu zwłaszcza że jeżdzę na LPG. pozdrawiam wydaje mi sie ze sa to niepotrzebne dzialania. mialem LPG w samochodzi prze 80 kkm i przez ten czas niewymienilem zadnego tlumika!! i nigdy nic nie wiercilem samochod to ccs a tlumik ulter wiec jak dla mnie to jest bez sensu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zielony Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 bzdura - zadnego wiercenia tlumika!!! po co? ludzie zastanowice sie co tu piszecie!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 po 100 latach być może że spaw zamtowieje... Wierz mi, że w komorze solnej rdzewieje po jednej dobie ;-) no chyba że jest pasywowane. Ale oczywiście wszystko zalezy od warunków eksploataacji i czy na pewno ta nierdzewka jest nierdzewna :-) (zwartość chromu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s900 Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Konkluzja: jak nie wywiercisz to skoroduje od srodka, jak wywiercisz to od zewnatrz czyli po co sobie glupiej roboty narobic no chyba ze to ucieczka z domu przed porzadkami swiatecznymi to rozumiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 o czym wy piszecie? Wiercić dziurkę by tłumik nie korodował? To jest mniej więcej tak, jakby zimą ze sobą zabierać worek z rozgrzanym węglem, bo w środku zimno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogol Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Proponuję skontaktować się z harleyowcami. Oni przewiercają tłumiki aby uzyskać wspaniałe brzmienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 Coobcio.... a czy zastosowanie nierdzewnego końcowego tłumika nie przyczynia sie czasem do szybszej korozji pozostałych elementów wydechu? Stal nierdzewna jest w innym szeregu energetycznym niz zwykła weglowa sama nie koruduje ale w okół niej wszystko rdzewieje szybciej. napisz kiedyś jak wejdziesz pod auto czy zauwazyłes jakąś różnice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Madmac Posted February 11, 2006 Share Posted February 11, 2006 Czasami dobrze jest mieć taką dziurke w tłumiku. Mojemu koledze tak zamarzł ze przy odpalaniu dym poszedł spod kolektora i wyrwało cały tłumik. Po rozebraniu okazało się ze w tłumiku był wielki sopel lodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marb Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Stal nierdzewna też koroduje ;-) (spawy) Do spawania nierdzewki stosuje się specjalne elektrody/druty (zależnie od metody spawania). Prawidłowo wykonany spaw nie ma właściwości gorszych od materiału który podlega temu procesowi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KTOSIU Posted February 13, 2006 Share Posted February 13, 2006 Hejka, Spaw może mieć jeszcze lepsze właściwości wytrzymałościowe i odpornościowe na korozję od spawanego materiału, wszystko zależy czym i jak spawamy (elektroda topliwa, taka klasyczna lub coś ze spawania MIG, MAG, TIG) no i oczywiście zależy kto spawa :wink: pozdr. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.