Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nawiercanie tłumika


Darek
 Share

Recommended Posts

Witam,

Czy ktoś z Was praktykował nawiercanie tłumika w swoim autku. Jeśli tak to proszę o podpowiedź w którym miejscu i jakim wiertełkiem to poczynić.

Oczywiście chciałbym pozbyć się nadmiaru H20 w wydechu zwłaszcza że jeżdzę na LPG.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

hmnn :roll: to by oznaczało że fury z przebiegiem np 0.5 mln km po kilku latach powinny mieć idealne wydechy ;-)

 

a bardziej serio może skoro już wiadomo że na końcu tłumika w najniższym punkcie , to jaką średnicę otworek powinien mieć ??

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

I to jest to. Jak wywiercisz w nim dziure to skoroduje na pewno szybciej.

To, że jest woda w tłumiku to norma, i przy każdym dodaniu gazu tłumik ją "wypluwa". Także lepiej nie kombinować z wierceniem tłumika a jak skoroduje to kupić nowy i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

Stal nierdzewna też koroduje ;-) (spawy)

 

Słyszałem, że dziurkę powinno się nawiercić zwłaszcza jak się jeździ na lpg. Przy benzynie można sobie darować.

Ale nigdy nie praktykowałem i jak na razie zero problemów.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Witam,

Czy ktoś z Was praktykował nawiercanie tłumika w swoim autku. Jeśli tak to proszę o podpowiedź w którym miejscu i jakim wiertełkiem to poczynić.

Oczywiście chciałbym pozbyć się nadmiaru H20 w wydechu zwłaszcza że jeżdzę na LPG.

 

pozdrawiam

wydaje mi sie ze sa to niepotrzebne dzialania. mialem LPG w samochodzi prze 80 kkm i przez ten czas niewymienilem zadnego tlumika!! i nigdy nic nie wiercilem

samochod to ccs a tlumik ulter :)

wiec jak dla mnie to jest bez sensu!!!

Link to comment
Share on other sites

po 100 latach być może że spaw zamtowieje...

 

Wierz mi, że w komorze solnej rdzewieje po jednej dobie ;-) no chyba że jest pasywowane.

Ale oczywiście wszystko zalezy od warunków eksploataacji i czy na pewno ta nierdzewka jest nierdzewna :-) (zwartość chromu).

Link to comment
Share on other sites

Konkluzja: jak nie wywiercisz to skoroduje od srodka, jak wywiercisz to od zewnatrz czyli po co sobie glupiej roboty narobic no chyba ze to ucieczka z domu przed porzadkami swiatecznymi :lol: to rozumiem.

Link to comment
Share on other sites

o czym wy piszecie? Wiercić dziurkę by tłumik nie korodował? To jest mniej więcej tak, jakby zimą ze sobą zabierać worek z rozgrzanym węglem, bo w środku zimno.

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

Coobcio....

a czy zastosowanie nierdzewnego końcowego tłumika nie przyczynia sie czasem do szybszej korozji pozostałych elementów wydechu?

Stal nierdzewna jest w innym szeregu energetycznym niz zwykła weglowa sama nie koruduje ale w okół niej wszystko rdzewieje szybciej.

 

napisz kiedyś jak wejdziesz pod auto czy zauwazyłes jakąś różnice

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czasami dobrze jest mieć taką dziurke w tłumiku. Mojemu koledze tak zamarzł ze przy odpalaniu dym poszedł spod kolektora i wyrwało cały tłumik.

Po rozebraniu okazało się ze w tłumiku był wielki sopel lodu.

Link to comment
Share on other sites

Stal nierdzewna też koroduje ;-) (spawy)

Do spawania nierdzewki stosuje się specjalne elektrody/druty (zależnie od metody spawania). Prawidłowo wykonany spaw nie ma właściwości gorszych od materiału który podlega temu procesowi.

Link to comment
Share on other sites

Hejka,

Spaw może mieć jeszcze lepsze właściwości wytrzymałościowe i odpornościowe na korozję od spawanego materiału, wszystko zależy czym i jak spawamy (elektroda topliwa, taka klasyczna lub coś ze spawania MIG, MAG, TIG) :lol: no i oczywiście zależy kto spawa :wink:

pozdr. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...