Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jak podladowac/wymienic akumulator?


Gość Rolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przegladalem strone, ale niestety nie znalazlem to co mnie interesuje a czas chyba mnie goni... wiec pytam.

Pada mi akumulator. Przez jakis tydzien nie odpalalem auta, przychodze rano do garazu, przekrecam kluczyk i cisza, nic, dopiero po 4 kreceniach stacyjka silnik uruchomil sie, nawe bez zajeknieciach. Centralny zamek otworzyl sie bez problemu, kontrolki palily sie.

Akumulator chce jakos podladowac ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Mam w primerce immobiliser i autoalarm Nats, radio kogowane do ktorego nie mam kodu. Czy moge akumulator wyjac na kilka godzin i podladowac?? Czy nie rozkoduje sie alarm i radio i nie bedzie problemow z immobiliserem?? A moze podladowac bez wyjmowania aku????

 

Dziekuje za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez jakis tydzien nie odpalalem auta, przychodze rano do garazu, przekrecam kluczyk i cisza, nic, dopiero po 4 kreceniach stacyjka silnik uruchomil sie, nawe bez zajeknieciach.

Jeśli 4 razy przekręcałeś kluczyk i była cisza, a za piątym razem zaskoczył od razu bez zająknięcia, to nie pada Ci akumulator, tylko rozrusznik.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red orange

Zawsze mozna ładowc aku na podłaczonych klemach. Jak nie masz kodu do radia to raczej go nie odłanczaj bo go juz nie właczysz chgyba ze dasz go do zdekodowania koszt okolo 50zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pietia_pk

U mnie w Almerze 2.0 D po wyjęciu akumalatora radio się rozkodowało imobilajzer działał jak przed wyjmowaniem. Ładowanie z podłączonymi klemami grozi spaleniem diód w alternatorze albo innej elektroniki. koleś kiedyś w motorze podładowywał i moduł do wymiany :( bolało go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieee. Jesli mamy profesjonalny prostownik, który nie przyłoży na dzień dobry 10 Amper mimo naładowanego aku - to zadna dioda póść nie powinna w regulatorze napięcia. Z tym, że uwaga i to z wykrzyknikiem !!! Ładowac aku można na zapitych klemach tylko i wyłącznie jeśli klemy nie są zaśniedziałe i przewodnictwo elektryczne klemy-aku jest prawidłowe. W przeciwenym razie prąd leci przez alternator i może tam spowodować złe skutki.

Teraz jak sprawdzić czy klemy sa niezasniedziałe bez odpinania ich?

Każdy uzytkownik moim zdaniem powinien miec dostepo do :

- pinu immobilisera,

- kodów radia

- protokołów transmisji danych ECU - komputer i innych poufnych danych.

Rozkodowanie TWOJEGO radia - to nie tylko przywilej ASO, ale Twój i każdego mechaniora który cokolwiek sie na tym zna - powinna istnieć instrukcja powszechnie dostępna, jak takie radio rozkodować czy uruchomic auto po zawieszeniu się immo. A przywilej grzebania w ECU ma tylko ASO - i złodzieje. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzieki za odpowiedz.

Tak sie zlozylo ze primere kupilem z drugiej reki. Poprzedni wlascicel nie dolaczyl kartki z nr kodu do radia. Niestety nie moglem go juz odzyskac bo zorientowalem sie dopiero po kupnie auta. Taki los, teraz sa problemy.

A dodam ze to auto salonowe.

Narazie auto pali ladnie, choc przy zapalaniu zauwazam gasniecie np. lampek w samochodzie i podswietlania kokpitu. Po odpaleniu wszystko ladnie chodzi.

Jesli znowu zauwaze problem z odpaleniem opisze dokladnie jak to wyglada.

Mam jeszcze jedno pytanie, jesli odlacze akumulator aby go np wymienic to radio sie zablokuje, a co z alarmem? Czy nie zglupieje i nie zacznie wyc? Niestety komisant tez sie nie popisal i nie powiedzial mi gdzie jest serwisowy wylacznik alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek503

Jakie radyjko masz u siebie? Oryginalne? Jeżeli tak to spokojnie możesz odłączyć aku i po podłączeniu będzie grało. Tak samo z alarmem NATS nic nie będzie wyło. Robiłem to w swoim i Ty też spokojnie możesz odłączyć akumulator do ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam fabrycznego radia, ale też odłączałem akumulator kilka razy i nigdy nic się stało. Oczywiście resetuje się licznik kilometrów dziennych, ale to chyba nie aż taki ból.

 

Aha, przed odłączeniem akumulatora musisz przełączyć syrenę alarmową od imobilizera na własne zasilanie, bo pewnie bedzie wyła jak tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, radio mam Blaupunkt, orginalne, wpakowane z cala konsola ze sterowaniem swiatel awaryjnych.

A co do przelaczenia syreny alarmowej od immobilizera to nie wiem gdzie jest taki przelacznik. Niestety nie mam instrukcji. Mam pod maska (nad silnikiem) puszke z przelacznikiem, ale z tego co wiem to jest od wylaczenia detektora ruchu czy jak sie to nazywa - to chyba nie jest ten przelacznik wlasnego zasilania imm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jaki akumulator masz teraz? Idź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego to Ci dobiorą do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...