Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai J10 1.5 dCi. - problem z odpaleniem silnika z rana?


salto33
 Share

Recommended Posts

Witam,

Nissan Qashqai J10 1.5 dCi 110KM 

Świece żarowe szt 4 wymienione  .

Problem z odpaleniem silnika jest zawsze z rana przy temperaturze poniżej 10 stopni C. (Nissan garażowany)

Silnik  zapali po dłuższym kręceniu rozrusznikiem lub za drugim razem 

Przy temperaturze powyżej 10 stopni pali od strzała!?

Zastanawiam się nad użyciem Preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy ? 

TEC-2000 lub Liqui Moly 

Proszę o pomoc

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

Można, nie zaszkodzi, można też zmienić paliwo na to bez biododatków, filtr paliwa jak nie był wymieniany. 

A przy rozruchu kopci czarnym?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, mitet napisał:

można też zmienić paliwo na to bez biododatków,

Tak? Gdzie mają?

Link to comment
Share on other sites

Filtr paliwa był zmieniany

Zastanawiam się nad użyciem Preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy ? 

TEC-2000 czy może  Liqui Moly 

przy rozruchu nie kopci czarnym!

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, cezzar1 napisał:

Tak? Gdzie mają?

Poprawiam, z małą ilością biododatków, to droższe , spaliny nie cuchną kwasem i spalonymi plackami. Jak nie kopci czarnym, to chyba nie jest problem z wtryskiwaczami. 

Link to comment
Share on other sites

4-świece żarowe i filtr paliwa były wymienione!

Zrobiłem diagnostykę  komputerową i wyrzucił taki błąd ?

nissan q.jpg

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

Tak, tylko te grzałki to załączają się po rozruchu. Chyba , że jest przerwa w obwodzie pierwotnym przekaźnika stąd błąd ale nie powinno to  utrudniać rozruchu.

Link to comment
Share on other sites

Rozruch z rana jest utrudniony poniżej 8 stopni  C. 

Gdy jest ciepło pali od strzała

Waszym zdaniem nie ma sensu kupować tych płukanek TEC-2000  czy  Liqui Moly   bo  problem jest gdzie indziej?

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy temperatura płynu chłodniczego, jaką czyta komp jest zgodna z prawdą (programem diagnostycznym). Płukankę można zrobić, nie zaszkodzi ale też nie naprawi zużytych części.

Link to comment
Share on other sites

Byłem dość sceptycznie nastawiony na tego typu preparaty. Zrobiłem płukankę i wymianę filtra paliwa wg wskazówek z tego filmiku. ( Był Ford C-Max 1.6TDI) i o dziwo pomogło. Profilaktycznie stosowałem też dolewając co ok.20tkm do zbiornika. Ja polecam!

https://youtu.be/LzwNPjwTyBM

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy nie masz przepalonego bezpiecznika przy klemie plusowej. Ja miałem podobny problem a okazało sie, że nie miałem grzania świeć. Problemu nie było przy ciepłym i temperaturze powyżej 8stopni. 

IMG_20230112_170409.jpg

IMG_20230117_063602.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.03.2023 o 06:16, szkatulnik napisał:

Sprawdź czy nie masz przepalonego bezpiecznika przy klemie plusowej. Ja miałem podobny problem a okazało sie, że nie miałem grzania świeć. Problemu nie było przy ciepłym i temperaturze powyżej 8stopni. 

IMG_20230112_170409.jpg

IMG_20230117_063602.jpg

 

Faktycznie u mnie jest tak jak napisałeś: Problemu nie ma  przy ciepłym i temperaturze powyżej 8-10 stopni. C

4-świece żarowe i filtr paliwa były wymienione!

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

Witam,podepnę się tutaj z moim problemem z QQ J11 1.5 dCi 110 koni ponieważ jestem nowy na forum i trochę tu błądzę.Mam nadzieję że nikt nie będzie miał mi za złe,ale mój ma podobny problem tylko zimą.Odpala od strzała i faluje na obrotach minutę max dwie i jest ok.Wymienione świece żarowe i filtr paliwa na firmy Bosch świece Denso(sugestia mechanika niezbyt jak się okazało ogarniętego) ponieważ nic to nie zmieniło.Błędy jakie pokazuje(niestety nie znam kodów)to bład grzałek nurnikowych bodajże i czujnik ciśnienia spalin nic więcej nie pokazuje dodam że wywala check żółty czerwony błąd start stop i kontroli trakcji po czym znika wraca kiedy tylko depne mocniej,latem problem wogole nie występuje, pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem zdjęcie  bezpieczników  na klemie ,ale czy są dobre ?

 

Bezpieczniki.jpg

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

Na schemacie 60A glow relay

PG.pdf

Schemat i multimetr, bez tego lepiej nie grzebać.

Link to comment
Share on other sites

Mam Pulsara 1.5dci 110km i dziś uporałem się z podobnym problemem. U mnie przy temperaturze na dworze poniżej 16 stopni falował po odpaleniu dopóki nie złapał temp. 10-20 stopni i problem ustawał na resztę dnia, po nocy znowu to samo...błędów zero.

Skończyło się na demontażu wtryskiwaczy i wysłaniu do sprawdzenia...diagnoza -> komplet do wymiany (auto 110k przebiegu), dziś wymieniłem i problem został rozwiązany. Jak nie będziecie mieli żadnych błędów to polecam sprawdzić wtryskiwacze.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, pavlik napisał:

 

Skończyło się na demontażu wtryskiwaczy i wysłaniu do sprawdzenia...diagnoza -> komplet do wymiany (auto 110k przebiegu), dziś wymieniłem i problem został rozwiązany. Jak nie będziecie mieli żadnych błędów to polecam sprawdzić wtryskiwacze.

Jaki koszt wymiany?

Link to comment
Share on other sites

Oby został rozwiązany, 110k przebiegu? jak wszystkie wtryskiwacze to dziwne. 

Link to comment
Share on other sites

W dwóch cewki walnięte (podobno częsty przypadek w tych wtryskiwaczach), więc podobno nieopłacalna regeneracja, bo sama cewka kosztuje 300zł, a dwa nie wnikałem już w szczegóły skoro stwierdzili, że też uszkodzone to jak miałem zapłacić od 500-700 za regeneracje to wolałem kupić nowe. Z tego co zrobiłem research to producent tych wtrysków nie przewiduje ich regeneracji.

Znalazłem sklep z nowymi po 800zł za sztuke, także niestety 3200zł mnie cała przyjemność kosztowała, ale są z dwu letnią gwarancją i mam nadzieję, że u mnie już będą miały dożywotke :) Wymiana w serwisie ASO koszt 800zł(bodajże plus kodowanie ok.300), w serwisach jak dzwoniłem to ceny od 300-500zł chcieli za wymianę już z kodowaniem. Ja wymieniłem sam, bo jest to bardzo prosta czynność, jedynie pozostało mi je zakodować i szukam kogoś kto mógłby to zrobić, nie zdzierając, bo jak na razie dzwoniłem w jedno miejsce i 200zł powiedzieli za wpisanie 4 kodów...

P.S.

Dokupiłem jeszcze nowe podkładki pod wtryski w ASO - koszt 76zł.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, pavlik napisał:

Ja wymieniłem sam, bo jest to bardzo prosta czynność

Pod warunkiem, że wyjdą. Nie wiem jakie macie przebiegi albo jakie paliwo tankujecie, ale u mnie w firmie jest duża flota aut z tym silnikiem 1.5 dci (renault) i nie ma żadnych problemów z wtryskiwaczami, tak do 200 kkm, bo później już są oddawane albo sprzedawane i nie wiadomo co dalej się dzieje.

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

Ja jestem świeżym nabywcą i zrobiłem dopiero jakieś ~3k km, a kupowałem już z usterką, więc jak było wcześniej użytkowane nie wiem...za to wiem, że z moim dbaniem i prawidłową eksploatacją już żadne problemy nie powinny występować ?

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, pavlik napisał:

W dwóch cewki walnięte (podobno częsty przypadek w tych wtryskiwaczach)

Ale w tych wtryskiwaczach to chyba nie ma cewek, a są stosy piezzoelektryczne 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.03.2023 o 18:47, pavlik napisał:

Mam Pulsara 1.5dci 110km i dziś uporałem się z podobnym problemem. U mnie przy temperaturze na dworze poniżej 16 stopni falował po odpaleniu dopóki nie złapał temp. 10-20 stopni i problem ustawał na resztę dnia, po nocy znowu to samo...błędów zero.

Skończyło się na demontażu wtryskiwaczy i wysłaniu do sprawdzenia...diagnoza -> komplet do wymiany (auto 110k przebiegu), dziś wymieniłem i problem został rozwiązany. Jak nie będziecie mieli żadnych błędów to polecam sprawdzić wtryskiwacze.

Kolego u mnie jest podejrzenie na jeden wtrysk przy 125tys przebiegu auto mam z pewnego źródła z potwierdzonym przebiegiem i teraz to mnie zaskoczyłeś tylko u mnie są błędy jak pisałem wyżej okazało się że mam walnięty przekaźnik tych świec nurnikowych i coś z czujnikiem ciśnienia spalin będę wiedział na dniach jak sytuacja się rozwinie,możesz w razie wu dać namiar na te nowe wtryski bo cena atrakcyjna(w ASO Kalisz 2400 sztuka)

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, marianztr napisał:

Kolego u mnie jest podejrzenie na jeden wtrysk przy 125tys przebiegu auto mam z pewnego źródła z potwierdzonym przebiegiem i teraz to mnie zaskoczyłeś tylko u mnie są błędy jak pisałem wyżej okazało się że mam walnięty przekaźnik tych świec nurnikowych i coś z czujnikiem ciśnienia spalin 

Po diagnostyce komputerowej mam błąd P1650:  sugerujący błąd grzałek nurnikowych?

przekażnik świec nurnikowych został wymieniony ale błąd P1650 jest nadal?

 

 

Zrzut ekranu 2023-03-08 075256.png

Edited by salto33
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...