salto33 Opublikowano 26 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 (edytowane) Witam, Nissan Qashqai J10 1.5 dCi 110KM Świece żarowe szt 4 wymienione . Problem z odpaleniem silnika jest zawsze z rana przy temperaturze poniżej 10 stopni C. (Nissan garażowany) Silnik zapali po dłuższym kręceniu rozrusznikiem lub za drugim razem Przy temperaturze powyżej 10 stopni pali od strzała!? Zastanawiam się nad użyciem Preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy ? TEC-2000 lub Liqui Moly Proszę o pomoc Edytowane 4 Marca 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 Można, nie zaszkodzi, można też zmienić paliwo na to bez biododatków, filtr paliwa jak nie był wymieniany. A przy rozruchu kopci czarnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 28 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2023 13 godzin temu, mitet napisał: można też zmienić paliwo na to bez biododatków, Tak? Gdzie mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 28 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2023 (edytowane) Filtr paliwa był zmieniany Zastanawiam się nad użyciem Preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy ? TEC-2000 czy może Liqui Moly przy rozruchu nie kopci czarnym! Edytowane 28 Lutego 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 28 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2023 9 godzin temu, cezzar1 napisał: Tak? Gdzie mają? Poprawiam, z małą ilością biododatków, to droższe , spaliny nie cuchną kwasem i spalonymi plackami. Jak nie kopci czarnym, to chyba nie jest problem z wtryskiwaczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 28 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2023 (edytowane) 4-świece żarowe i filtr paliwa były wymienione! Zrobiłem diagnostykę komputerową i wyrzucił taki błąd ? Edytowane 6 Marca 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk_slawek Opublikowano 1 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2023 Poczytaj to, jest to ten sam silnik: https://megane.com.pl/topic/26260-grzałki-nurkowe-informacje/ Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 1 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2023 Tak, tylko te grzałki to załączają się po rozruchu. Chyba , że jest przerwa w obwodzie pierwotnym przekaźnika stąd błąd ale nie powinno to utrudniać rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 3 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 (edytowane) Rozruch z rana jest utrudniony poniżej 8 stopni C. Gdy jest ciepło pali od strzała Waszym zdaniem nie ma sensu kupować tych płukanek TEC-2000 czy Liqui Moly bo problem jest gdzie indziej? Edytowane 3 Marca 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Sprawdź czy temperatura płynu chłodniczego, jaką czyta komp jest zgodna z prawdą (programem diagnostycznym). Płukankę można zrobić, nie zaszkodzi ale też nie naprawi zużytych części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziadekJanek Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 Byłem dość sceptycznie nastawiony na tego typu preparaty. Zrobiłem płukankę i wymianę filtra paliwa wg wskazówek z tego filmiku. ( Był Ford C-Max 1.6TDI) i o dziwo pomogło. Profilaktycznie stosowałem też dolewając co ok.20tkm do zbiornika. Ja polecam! https://youtu.be/LzwNPjwTyBM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkatulnik Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 Sprawdź czy nie masz przepalonego bezpiecznika przy klemie plusowej. Ja miałem podobny problem a okazało sie, że nie miałem grzania świeć. Problemu nie było przy ciepłym i temperaturze powyżej 8stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 4 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 (edytowane) W dniu 4.03.2023 o 06:16, szkatulnik napisał: Sprawdź czy nie masz przepalonego bezpiecznika przy klemie plusowej. Ja miałem podobny problem a okazało sie, że nie miałem grzania świeć. Problemu nie było przy ciepłym i temperaturze powyżej 8stopni. Faktycznie u mnie jest tak jak napisałeś: Problemu nie ma przy ciepłym i temperaturze powyżej 8-10 stopni. C 4-świece żarowe i filtr paliwa były wymienione! Edytowane 6 Marca 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianztr Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 Witam,podepnę się tutaj z moim problemem z QQ J11 1.5 dCi 110 koni ponieważ jestem nowy na forum i trochę tu błądzę.Mam nadzieję że nikt nie będzie miał mi za złe,ale mój ma podobny problem tylko zimą.Odpala od strzała i faluje na obrotach minutę max dwie i jest ok.Wymienione świece żarowe i filtr paliwa na firmy Bosch świece Denso(sugestia mechanika niezbyt jak się okazało ogarniętego) ponieważ nic to nie zmieniło.Błędy jakie pokazuje(niestety nie znam kodów)to bład grzałek nurnikowych bodajże i czujnik ciśnienia spalin nic więcej nie pokazuje dodam że wywala check żółty czerwony błąd start stop i kontroli trakcji po czym znika wraca kiedy tylko depne mocniej,latem problem wogole nie występuje, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 (edytowane) Zrobiłem zdjęcie bezpieczników na klemie ,ale czy są dobre ? Edytowane 6 Marca 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Na schemacie 60A glow relay PG.pdf Schemat i multimetr, bez tego lepiej nie grzebać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlik Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Mam Pulsara 1.5dci 110km i dziś uporałem się z podobnym problemem. U mnie przy temperaturze na dworze poniżej 16 stopni falował po odpaleniu dopóki nie złapał temp. 10-20 stopni i problem ustawał na resztę dnia, po nocy znowu to samo...błędów zero. Skończyło się na demontażu wtryskiwaczy i wysłaniu do sprawdzenia...diagnoza -> komplet do wymiany (auto 110k przebiegu), dziś wymieniłem i problem został rozwiązany. Jak nie będziecie mieli żadnych błędów to polecam sprawdzić wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 6 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 28 minut temu, pavlik napisał: Skończyło się na demontażu wtryskiwaczy i wysłaniu do sprawdzenia...diagnoza -> komplet do wymiany (auto 110k przebiegu), dziś wymieniłem i problem został rozwiązany. Jak nie będziecie mieli żadnych błędów to polecam sprawdzić wtryskiwacze. Jaki koszt wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Oby został rozwiązany, 110k przebiegu? jak wszystkie wtryskiwacze to dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlik Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 W dwóch cewki walnięte (podobno częsty przypadek w tych wtryskiwaczach), więc podobno nieopłacalna regeneracja, bo sama cewka kosztuje 300zł, a dwa nie wnikałem już w szczegóły skoro stwierdzili, że też uszkodzone to jak miałem zapłacić od 500-700 za regeneracje to wolałem kupić nowe. Z tego co zrobiłem research to producent tych wtrysków nie przewiduje ich regeneracji. Znalazłem sklep z nowymi po 800zł za sztuke, także niestety 3200zł mnie cała przyjemność kosztowała, ale są z dwu letnią gwarancją i mam nadzieję, że u mnie już będą miały dożywotke Wymiana w serwisie ASO koszt 800zł(bodajże plus kodowanie ok.300), w serwisach jak dzwoniłem to ceny od 300-500zł chcieli za wymianę już z kodowaniem. Ja wymieniłem sam, bo jest to bardzo prosta czynność, jedynie pozostało mi je zakodować i szukam kogoś kto mógłby to zrobić, nie zdzierając, bo jak na razie dzwoniłem w jedno miejsce i 200zł powiedzieli za wpisanie 4 kodów... P.S. Dokupiłem jeszcze nowe podkładki pod wtryski w ASO - koszt 76zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 (edytowane) 17 godzin temu, pavlik napisał: Ja wymieniłem sam, bo jest to bardzo prosta czynność Pod warunkiem, że wyjdą. Nie wiem jakie macie przebiegi albo jakie paliwo tankujecie, ale u mnie w firmie jest duża flota aut z tym silnikiem 1.5 dci (renault) i nie ma żadnych problemów z wtryskiwaczami, tak do 200 kkm, bo później już są oddawane albo sprzedawane i nie wiadomo co dalej się dzieje. Edytowane 7 Marca 2023 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavlik Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Ja jestem świeżym nabywcą i zrobiłem dopiero jakieś ~3k km, a kupowałem już z usterką, więc jak było wcześniej użytkowane nie wiem...za to wiem, że z moim dbaniem i prawidłową eksploatacją już żadne problemy nie powinny występować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 21 godzin temu, pavlik napisał: W dwóch cewki walnięte (podobno częsty przypadek w tych wtryskiwaczach) Ale w tych wtryskiwaczach to chyba nie ma cewek, a są stosy piezzoelektryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianztr Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 W dniu 6.03.2023 o 18:47, pavlik napisał: Mam Pulsara 1.5dci 110km i dziś uporałem się z podobnym problemem. U mnie przy temperaturze na dworze poniżej 16 stopni falował po odpaleniu dopóki nie złapał temp. 10-20 stopni i problem ustawał na resztę dnia, po nocy znowu to samo...błędów zero. Skończyło się na demontażu wtryskiwaczy i wysłaniu do sprawdzenia...diagnoza -> komplet do wymiany (auto 110k przebiegu), dziś wymieniłem i problem został rozwiązany. Jak nie będziecie mieli żadnych błędów to polecam sprawdzić wtryskiwacze. Kolego u mnie jest podejrzenie na jeden wtrysk przy 125tys przebiegu auto mam z pewnego źródła z potwierdzonym przebiegiem i teraz to mnie zaskoczyłeś tylko u mnie są błędy jak pisałem wyżej okazało się że mam walnięty przekaźnik tych świec nurnikowych i coś z czujnikiem ciśnienia spalin będę wiedział na dniach jak sytuacja się rozwinie,możesz w razie wu dać namiar na te nowe wtryski bo cena atrakcyjna(w ASO Kalisz 2400 sztuka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salto33 Opublikowano 8 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 (edytowane) 10 godzin temu, marianztr napisał: Kolego u mnie jest podejrzenie na jeden wtrysk przy 125tys przebiegu auto mam z pewnego źródła z potwierdzonym przebiegiem i teraz to mnie zaskoczyłeś tylko u mnie są błędy jak pisałem wyżej okazało się że mam walnięty przekaźnik tych świec nurnikowych i coś z czujnikiem ciśnienia spalin Po diagnostyce komputerowej mam błąd P1650: sugerujący błąd grzałek nurnikowych? przekażnik świec nurnikowych został wymieniony ale błąd P1650 jest nadal? Edytowane 8 Marca 2023 przez salto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.