Greyper Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Nissan x trail t31 2.0 dci Witam. Auto mam od roku i jeżdżę nim pierwsza zime. Z pracy do domu mam 22 km. Ostatnio gdy auto stało 12 h przy temperaturze - 5'C pod praca, wracając do domu, silnik nie osiągnął optymalnej temperatury pracy (miał u celu gdzieś z 50-60 'C) a wnętrze nie nagrzało się na tyle, żeby lód na szybach stopniał całkowicie. Gdy temperatura jest około 0 lub wyższa silnik optymalna temperature osiąga po około 15 km. Czy w przypadku tego silnika i auta to normalne, czy lepiej sprawdzić czy termostat pracuje prawidłowo, a może czujnik temperatury czy nagrzewnica? W poprzednich moich autach, także dieslach, silniki optymalną temperature osiągały szybciej, a nagrzewanie wnętrza wydawało się mocniejsze i szybsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Brzmi jak niedomykający się termostat. Można sprawdzić przez OBD wartość z czujnika, ale samo nienagrzewanie kabiny już sugeruje. Moim zdaniem warto termostat wymienić. Wymieniałem u siebie w zeszłym roku, dość upierdliwe, bo wymieniany jest z całą plastikową obudową. Włożyłem OE z początku dalej myślałem, że się silnik nie dogrzewa, ale akurat tak ma, znaczy osiąga jakieś 86°C-87°C i tyle, ale przed wymianą osiągał właśnie koło 60°C po dłuższej jeździe i w kabinie prawie nie grzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek_GD Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 https://allegro.pl/oferta/wykrywacz-usterek-samochodu-vgate-icar2-wifi-obd2-13251309433 Kup sobie prosty tester, ja mam taki jak ten podlinkowany. Sprawdź jak działa termostat, bo wygląda na walnięty. Miałem tak samo, auto się nie dogrzewało nawet podczas półgodzinnej jazdy. Pomogła wymiana termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mitet Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Jeżeli po godzinie jazdy problem niedogrzania silnika występuje dalej - to termostat, jeżeli nie to może dolna osłona silnika odpadła. Różnica w czasie występuje też od stylu jazdy 1500 a 3000 obrotów robi różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.