Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie wg WLTP


JackSet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytając wpisy pojawiają się informacje o spalaniu e-power odbiegające od podanej w specyfikacji.

Wg różnych źródeł różnica między poprzednią procedurą NEDC a obecną WLTP wynosi około 1 litra (niższe niż obecnie).

Dla mojego silnika 1.6 dig-t w specyfikacji z 2015r. podane są:

  • Cykl miejski 7.9
  • Cykl pozamiejski 5.3
  • Cykl mieszany 6.2

I po dodaniu tego 1 litra to by się zgadzało z moim spalaniem (średnią od początku mam 7.3). Pozostałe wartości (po dodaniu 1 litra) też by się zgadzały.

A to może oznaczać, że norma pokazuje i być może prawdę, tyle że nasza jazda nie ma nić wspólnego z normą (ani temp. nie wynosi 23 stopnie, opony zimowe, warunki atmosferyczne, sposób jazdy itp)

Może niektórzy myślą, że wysoka prędkość to jest jazda 140 km/h, a procedura w fazie bardzo szybkiej ma prędkość maksymalną 131 km/h przy średniej 92 km/h.

----------

Jeśli przyjmiemy spalanie e-power FWD na poziomie deklarowanym (o ile uda mi się takie uzyskać średnie, czyli 5.8) 

to różnica 7.3 minus 5.8 = 1,5 litra nie byłaby taka zła ? 

TYLKO MAJĄC TAKI SILNIK TRUDNO NIE SKORZYSTAĆ Z JEGO MOŻLIWOŚCI - jazda próbna była bardzo przyjemna w momentach mocnego przyspieszania ?

 

WLTP procedura.jpg

WLTP info.jpg

WLTP fazy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja na dystansie 700km mam aktualnie wg komputera (nie sprawdzałem na dystrybutorze) spalanie średnie 7,2. Jazda autostradą 120/130 mailem 8l. Jak jeździłem dziś po wioskach drogami krajowymi (zrobiłem 180km) to średnia 5,4l.  Najmniej na dystansie 20km po drogach krajowych + końcówkę na osiedlu na EV, zszedłem do 4,4l. 
 

Ogólnie nigdy w poprzednich autach mnie nie interesowało spalanie, ale w tej hybrydzie aż miło czasem zobaczyć jaki wynik można wykręcić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pabi84 napisał:

Ja na dystansie 700km mam aktualnie wg komputera (nie sprawdzałem na dystrybutorze) spalanie średnie 7,2. Jazda autostradą 120/130 mailem 8l. Jak jeździłem dziś po wioskach drogami krajowymi (zrobiłem 180km) to średnia 5,4l.  Najmniej na dystansie 20km po drogach krajowych + końcówkę na osiedlu na EV, zszedłem do 4,4l. 
 

Ogólnie nigdy w poprzednich autach mnie nie interesowało spalanie, ale w tej hybrydzie aż miło czasem zobaczyć jaki wynik można wykręcić. 

AWD czy FWD?, bo to spore różnice sa jednak.

Moje srednie 5.7 W FWD nie wynika ze spokojnej jazdy bynajmniej. Jeżdżę zdecydowanie dynamiczniej niz poprzednikiem, a w T32 srednia byla 7.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.8l, pierwsze 580 km, średnia 63lm/h. FWD, tryby normalny i eco,  różnie B i D, w zależności jaka droga. Pali sporo- 120/130 na autostradzie z 8l? Chyba z górki. Niestety ten samochód nie jest na autostrady i ekspresówki. Jest na powolne człapanie się, najlepiej 50km/h, co jest trochę słabe, szczególnie że samochód ma predyspozycje do dalekich podróży- niestety nie na jednym baku. Przy 140 to pewnie z 450 zasięgu. Przy prawdziwym 140 pewnie 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadac eską że srednią 120 km/h dystans 100 km w trybie D sport mialem 8.8 litrów spalanie (temp. 18, pod wiatr ok. 10 km/h). miejscami 175 km/h ale to byl max (licznikowy, bo gps okolo 10 km mniej). Duzo przyspieszen, bez klimy, tylko kierowca. 

ja ten wynik uznaję za rewelacyjny, poniwaz T32 1.6 DIG-T w takich warunkach palił 11 litrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2024 o 21:26, tomasi napisał:

Niestety ten samochód nie jest na autostrady i ekspresówki.

Trochę inaczej podchodzę do tematu. Oczywiście jak ktoś chce latać tylko autostrady to kupuje coś dieslu i szuka spalania około 5-6 l/100. 
 

Mi jak auto przy 12-140 pali 8-9 a jest to auto tych gabarytów to jest to dla mnie ok. Poprzednio miałem talismana kombi 1.6 (200 koni) też na autostradzie palił pod 8 więc nie narzekam po przesiadce. 
 

Natomiast na podmiejskich nim nigdy nie zszedłem do 5l jak w T33

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Wybieramy się w dłuższą podróż. Na razie s7, kierunek od Warszawy w stronę Krakowa. Mały ruch, gdyż wyruszyliśmy o 6, wiec w miarę płynnie. Na razie około 200km, dwie osoby i jakieś 50-60 kilo bagaży bez kliny na razie. Eco plus D. I średnia z podróży to 7.9-8l, FWD. Po prostu się wleczemy. :) Nie wierzę w 8.8 przy już 130, ani w mieszankę w porywach do 175... 

Chodzi mi o to, że to samochód z predyspozycjami do dalekiej jazdy a nie miejski kompakt. Taka Rav4 jest i wiele bardziej oszczędna. System Nissana nie jest jakiś super wydajny. Ot średniak a przy szybszej jeździe gorzej niż średnia. Ale zobaczymy. Auto nie ma dopiero 1000km. Gdzieś czytałem,  że przez 3000 może być większe zużycie paliwa.

Edytowane przez tomasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem. mam takie wyniki na rozgrzanym silniku w miescie 20240504_111650.thumb.jpg.0582dd6b01b5ae6ae17df26b1ecae87a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak odebrałem auto z salonu to pierwsze kilometry to miałem trasę Wrocław - Kraków, tempomat 120-130 km/h na a4. Średnia z całej trasy wyszła równe 8.0. Na ta chwilę mam około 1000km prezjechane z średnią 7,1 l/100km. Dla mnie mnie jeśli przy mieszanej jeździe mam spalanie w okolicach 8,0 to jest jak najbardziej akceptowalne. No ale każdy może inaczej do tego podchodzić, jak miałem dawno temu skodę 1.4 TDI to na trasie robiłem czasem poniżej 4l :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

info po 3 tys. Dzis eksperyment.

W jedna stronę B eco a z powrotem D eco na odległości 38 km trasą przez Pruszków, Grodzisk czyli miasta podwarszawskie

Temp rano 14°C *bezwietrznie, a po południu 18°C *wiatr 8 km/h i lekko większy ruch i wiecej ludzi na pasach, rano bezludzie ;)

W obie strony bez klimy.

B eco 4.7 l

D eco 4.4 l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10k km, srednia 8.9 l/100km, e-power AWD, dobrze że skończyły się temperatury poniżej +3 bo spalanie przy -6 na 25km srednie 18,2l - zejść poniżej 10l wymagało wręcz cudów.

Układ napędowy e-power to porażka w jeździe z prędkością powyżej 70 km/h - jedzie fajnie bo ma moc, ale pali jak smok.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja mam średnią 7,2. A właśnie wracając z pracy pojechałem obwodnicą,  trasa 20km, z czego 8 obwodnicy gdzie leciałem 150/180. Średnia z tych 20km to 8,4. Dla mnie git. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update z 4.000 km

Średnia spadła na 5.6 l/100 km

Dużo zależy od odpowiedniego ustawienia do danych warunków drogowych:

D/B vs Standard/Eco

e-pedal stosuje sporadycznie tj. w gęstym korku

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnia z 2000 km to nadal 7,2. Jazda mieszana ale więcej poza drogami szybkiego ruchu, mysle ze tak z 30% to autostrady, wtedy raczej do 140 km/h, powyżej spalanie leci pod 12 l/100.

Natomiast jestem też na grupie na FB Volvo XC-60, ostatnio widziałem post o spalaniu użytkowników benzynowego 2.0 T5 (250 koni) osiągi takie jak nasz ePower (0-100). Spalanie na podobnym poziomie lub wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pabi84 napisał:

U mnie średnia z 2000 km to nadal 7,2. Jazda mieszana ale więcej poza drogami szybkiego ruchu, mysle ze tak z 30% to autostrady, wtedy raczej do 140 km/h, powyżej spalanie leci pod 12 l/100.

Natomiast jestem też na grupie na FB Volvo XC-60, ostatnio widziałem post o spalaniu użytkowników benzynowego 2.0 T5 (250 koni) osiągi takie jak nasz ePower (0-100). Spalanie na podobnym poziomie lub wyższe.

Wg mnie AWD przy tej masie i baterii trakcyjnej stosunkowo małej powoduje takie wyniki.

Masa + 200 kg oraz straty energii na drodze silnik spalinowy.falownik.bateria. silnik elektryczny robi swoje.

Troche się taką teorią kierowalem wybierajac FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Pabi84 said:

U mnie średnia z 2000 km to nadal 7,2. Jazda mieszana ale więcej poza drogami szybkiego ruchu, mysle ze tak z 30% to autostrady, wtedy raczej do 140 km/h, powyżej spalanie leci pod 12 l/100.

Natomiast jestem też na grupie na FB Volvo XC-60, ostatnio widziałem post o spalaniu użytkowników benzynowego 2.0 T5 (250 koni) osiągi takie jak nasz ePower (0-100). Spalanie na podobnym poziomie lub wyższe.

 

Tutaj występuje taka trochę dezinformacja - na niekorzyść naszego auta.

Volvo XC60 podobnie jak nasz będzie palił 12 na autostradzie  przy jakichś 140 km/h.

Natomiast średnia w trybie mieszanym będzie nieco ponad 9 l/100km.

 A w T33 ePower AWD- niecałe 8 l/100 km.

 

A przy okazji: https://zeperfs.com/en/duel10581-6807.htm.

T33 jest -minimalnie - szybszy 😉

Edytowane przez mkur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka ciekawostka dotycząca spalania. Ja mam co prawda QashQai'a ale napęd ePower jest taki sam, więc można spokojnie porównywać z Xtrailem FWD doliczając coś więcej za większą masę i wymiary. Niedawno miałem trasę autostradową Kraków<-> Trójmiasto. Gdy jechałem w tamtą stronę był mocny wiatr, raczej tylny, trochę może boczny. Zatankowałem koło Łodzi, potem tempomat na 130km/h, kilka spowolnień przy jakichś wyprzedzaniach się wolniejszych aut i przed Toruniem pokazał takie wyniki:

20240516_171420.thumb.jpg.d658b040797a0273c1d829bdfb20ff8e.jpg

Aż za dobre jak na autostradę i takiego hybrydowego klocka, o którym wszyczy piszą że dużo pali. Wyjaśniło się w drodze powrotne. Wiatr był mniejszy, ale w tym samym kierunku co wcześniej więc tym razem prosto w twarz. Samochód wyraźnie miał ciężej trzymał wyższe obroty, szumy opływowe też były zauważalnie większe. Zatankowałem koło Torunia, prawie dokładnie w tym samym miejscu gdzie wcześniej zrobiłem to zdjęcie, przejechałem znowu około 150km i zrobiłem zdjęcie pod Łodzią. Jazda taka sama, z tempomatem na 130km/h

20240519_123436.thumb.jpg.3635d97ad01e194c7052329246af1442.jpg

Spalanie 1.5 litra na setkę większe przy dokładnie takiej samej jeździe, tą samą trasą, tylko w drugą stronę.

Ogólnie wydaje mi się że w ramach dopuszczalnych prędkości na autostradzie spalanie jest raczej normalne, przecież czy to QQ czy XTrail to są duże auta, o dużych oporach, muszą swoje spalić. Za to przy codzienniej jeździe podmiejskiej i miejskiej ePower sprawdza się rewelacyjnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JackSet napisał:

Wg mnie AWD przy tej masie i baterii trakcyjnej stosunkowo małej powoduje takie wyniki.

 

Ja do spalania podchodzę jak do ciekawostki :) dla mnie w aucie o tej masie i osiągach, takie spalanie jest bardziej niż zadowalające.

3 godziny temu, maro_t napisał:

Ogólnie wydaje mi się że w ramach dopuszczalnych prędkości na autostradzie spalanie jest raczej normalne, przecież czy to QQ czy XTrail to są duże auta, o dużych oporach, muszą swoje spalić. Za to przy codzienniej jeździe podmiejskiej i miejskiej ePower sprawdza się rewelacyjnie.

 

Pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pabi84 napisał:

Ja do spalania podchodzę jak do ciekawostki :) dla mnie w aucie o tej masie i osiągach, takie spalanie jest bardziej niż zadowalające.

 

Oczywiście, i dodam jeszcze, ze czasami korzystam z ustawienia Sport, nie tylko poza miastem, jesli warunki pozwalają na bezpieczne i szybkie wyprzedzanie. 

To niezwykle przyjemna cecha ukladu epower dająca komfort błyskawicznego przyspieszenia.

Testowe spalania na UT początkowo straszyły, ale zrzucam to na karb braku odpowiedniej rutyny testujacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JackSet napisał:

Testowe spalania na UT początkowo straszyły, ale zrzucam to na karb braku odpowiedniej rutyny testujacych.

zdecydowanie, każdym autem trzeba się nauczyć jeździć oszczędnie, jeśli komuś akurat na tym najbardziej zależy.

5 godzin temu, JackSet napisał:

Oczywiście, i dodam jeszcze, ze czasami korzystam z ustawienia Sport, nie tylko poza miastem, jesli warunki pozwalają na bezpieczne i szybkie wyprzedzanie. 

 

to co lubie w sport, szczególnie przy większych prędkościach (autostrada) to że mam wrażenie że wtedy silnik spalinowy jeszcze bardziej liniowo wchodzi na obroty wraz z dodaniem gazu. Na standard mam czasem wrażenie ze więcej wyje, na sporcie pracuje jak benzyna, czyli im więcej gazu tym wyższe obroty. Ale może mi się też wydawać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2000 km u mnie w trybie mieszanym: 7,8 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po pierwszych 10 tys km średnie spalanie na poziomie 7 l/100km. Średnia prędkość na tym dystansie: 50km/h. Po mieście zazwyczaj używam e-pedal. Na autostradach i ekspresówkach prawie zawsze na tempomacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dosyć oszczędnie 

np dzis w ruchu porannym jazda przez Pruszków, Grodzisk 

20240604_091817.thumb.jpg.3f17e1c1e0e2309f87981063607dc9b5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kilometrów udało się wam przejechać na 1 tankowaniu.  Jaki jest realny zasięg ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...