JackSet Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 Czytając wpisy pojawiają się informacje o spalaniu e-power odbiegające od podanej w specyfikacji. Wg różnych źródeł różnica między poprzednią procedurą NEDC a obecną WLTP wynosi około 1 litra (niższe niż obecnie). Dla mojego silnika 1.6 dig-t w specyfikacji z 2015r. podane są: Cykl miejski 7.9 Cykl pozamiejski 5.3 Cykl mieszany 6.2 I po dodaniu tego 1 litra to by się zgadzało z moim spalaniem (średnią od początku mam 7.3). Pozostałe wartości (po dodaniu 1 litra) też by się zgadzały. A to może oznaczać, że norma pokazuje i być może prawdę, tyle że nasza jazda nie ma nić wspólnego z normą (ani temp. nie wynosi 23 stopnie, opony zimowe, warunki atmosferyczne, sposób jazdy itp) Może niektórzy myślą, że wysoka prędkość to jest jazda 140 km/h, a procedura w fazie bardzo szybkiej ma prędkość maksymalną 131 km/h przy średniej 92 km/h. ---------- Jeśli przyjmiemy spalanie e-power FWD na poziomie deklarowanym (o ile uda mi się takie uzyskać średnie, czyli 5.8) to różnica 7.3 minus 5.8 = 1,5 litra nie byłaby taka zła ? TYLKO MAJĄC TAKI SILNIK TRUDNO NIE SKORZYSTAĆ Z JEGO MOŻLIWOŚCI - jazda próbna była bardzo przyjemna w momentach mocnego przyspieszania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 24 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Ja na dystansie 700km mam aktualnie wg komputera (nie sprawdzałem na dystrybutorze) spalanie średnie 7,2. Jazda autostradą 120/130 mailem 8l. Jak jeździłem dziś po wioskach drogami krajowymi (zrobiłem 180km) to średnia 5,4l. Najmniej na dystansie 20km po drogach krajowych + końcówkę na osiedlu na EV, zszedłem do 4,4l. Ogólnie nigdy w poprzednich autach mnie nie interesowało spalanie, ale w tej hybrydzie aż miło czasem zobaczyć jaki wynik można wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 25 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 9 godzin temu, Pabi84 napisał: Ja na dystansie 700km mam aktualnie wg komputera (nie sprawdzałem na dystrybutorze) spalanie średnie 7,2. Jazda autostradą 120/130 mailem 8l. Jak jeździłem dziś po wioskach drogami krajowymi (zrobiłem 180km) to średnia 5,4l. Najmniej na dystansie 20km po drogach krajowych + końcówkę na osiedlu na EV, zszedłem do 4,4l. Ogólnie nigdy w poprzednich autach mnie nie interesowało spalanie, ale w tej hybrydzie aż miło czasem zobaczyć jaki wynik można wykręcić. AWD czy FWD?, bo to spore różnice sa jednak. Moje srednie 5.7 W FWD nie wynika ze spokojnej jazdy bynajmniej. Jeżdżę zdecydowanie dynamiczniej niz poprzednikiem, a w T32 srednia byla 7.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 26 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia U mnie AWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasi Opublikowano 29 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 7.8l, pierwsze 580 km, średnia 63lm/h. FWD, tryby normalny i eco, różnie B i D, w zależności jaka droga. Pali sporo- 120/130 na autostradzie z 8l? Chyba z górki. Niestety ten samochód nie jest na autostrady i ekspresówki. Jest na powolne człapanie się, najlepiej 50km/h, co jest trochę słabe, szczególnie że samochód ma predyspozycje do dalekich podróży- niestety nie na jednym baku. Przy 140 to pewnie z 450 zasięgu. Przy prawdziwym 140 pewnie 400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 29 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia jadac eską że srednią 120 km/h dystans 100 km w trybie D sport mialem 8.8 litrów spalanie (temp. 18, pod wiatr ok. 10 km/h). miejscami 175 km/h ale to byl max (licznikowy, bo gps okolo 10 km mniej). Duzo przyspieszen, bez klimy, tylko kierowca. ja ten wynik uznaję za rewelacyjny, poniwaz T32 1.6 DIG-T w takich warunkach palił 11 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 1 Maja Udostępnij Opublikowano 1 Maja W dniu 29.04.2024 o 21:26, tomasi napisał: Niestety ten samochód nie jest na autostrady i ekspresówki. Trochę inaczej podchodzę do tematu. Oczywiście jak ktoś chce latać tylko autostrady to kupuje coś dieslu i szuka spalania około 5-6 l/100. Mi jak auto przy 12-140 pali 8-9 a jest to auto tych gabarytów to jest to dla mnie ok. Poprzednio miałem talismana kombi 1.6 (200 koni) też na autostradzie palił pod 8 więc nie narzekam po przesiadce. Natomiast na podmiejskich nim nigdy nie zszedłem do 5l jak w T33 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasi Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja (edytowane) Mały update. Wybieramy się w dłuższą podróż. Na razie s7, kierunek od Warszawy w stronę Krakowa. Mały ruch, gdyż wyruszyliśmy o 6, wiec w miarę płynnie. Na razie około 200km, dwie osoby i jakieś 50-60 kilo bagaży bez kliny na razie. Eco plus D. I średnia z podróży to 7.9-8l, FWD. Po prostu się wleczemy. Nie wierzę w 8.8 przy już 130, ani w mieszankę w porywach do 175... Chodzi mi o to, że to samochód z predyspozycjami do dalekiej jazdy a nie miejski kompakt. Taka Rav4 jest i wiele bardziej oszczędna. System Nissana nie jest jakiś super wydajny. Ot średniak a przy szybszej jeździe gorzej niż średnia. Ale zobaczymy. Auto nie ma dopiero 1000km. Gdzieś czytałem, że przez 3000 może być większe zużycie paliwa. Edytowane 4 Maja przez tomasi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja no nie wiem. mam takie wyniki na rozgrzanym silniku w miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja Ja jak odebrałem auto z salonu to pierwsze kilometry to miałem trasę Wrocław - Kraków, tempomat 120-130 km/h na a4. Średnia z całej trasy wyszła równe 8.0. Na ta chwilę mam około 1000km prezjechane z średnią 7,1 l/100km. Dla mnie mnie jeśli przy mieszanej jeździe mam spalanie w okolicach 8,0 to jest jak najbardziej akceptowalne. No ale każdy może inaczej do tego podchodzić, jak miałem dawno temu skodę 1.4 TDI to na trasie robiłem czasem poniżej 4l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 12 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja info po 3 tys. Dzis eksperyment. W jedna stronę B eco a z powrotem D eco na odległości 38 km trasą przez Pruszków, Grodzisk czyli miasta podwarszawskie Temp rano 14°C *bezwietrznie, a po południu 18°C *wiatr 8 km/h i lekko większy ruch i wiecej ludzi na pasach, rano bezludzie W obie strony bez klimy. B eco 4.7 l D eco 4.4 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neptunek Opublikowano 14 Maja Udostępnij Opublikowano 14 Maja 10k km, srednia 8.9 l/100km, e-power AWD, dobrze że skończyły się temperatury poniżej +3 bo spalanie przy -6 na 25km srednie 18,2l - zejść poniżej 10l wymagało wręcz cudów. Układ napędowy e-power to porażka w jeździe z prędkością powyżej 70 km/h - jedzie fajnie bo ma moc, ale pali jak smok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 14 Maja Udostępnij Opublikowano 14 Maja Hmm ja mam średnią 7,2. A właśnie wracając z pracy pojechałem obwodnicą, trasa 20km, z czego 8 obwodnicy gdzie leciałem 150/180. Średnia z tych 20km to 8,4. Dla mnie git. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 25 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja Update z 4.000 km Średnia spadła na 5.6 l/100 km Dużo zależy od odpowiedniego ustawienia do danych warunków drogowych: D/B vs Standard/Eco e-pedal stosuje sporadycznie tj. w gęstym korku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 26 Maja Udostępnij Opublikowano 26 Maja U mnie średnia z 2000 km to nadal 7,2. Jazda mieszana ale więcej poza drogami szybkiego ruchu, mysle ze tak z 30% to autostrady, wtedy raczej do 140 km/h, powyżej spalanie leci pod 12 l/100. Natomiast jestem też na grupie na FB Volvo XC-60, ostatnio widziałem post o spalaniu użytkowników benzynowego 2.0 T5 (250 koni) osiągi takie jak nasz ePower (0-100). Spalanie na podobnym poziomie lub wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 26 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja Godzinę temu, Pabi84 napisał: U mnie średnia z 2000 km to nadal 7,2. Jazda mieszana ale więcej poza drogami szybkiego ruchu, mysle ze tak z 30% to autostrady, wtedy raczej do 140 km/h, powyżej spalanie leci pod 12 l/100. Natomiast jestem też na grupie na FB Volvo XC-60, ostatnio widziałem post o spalaniu użytkowników benzynowego 2.0 T5 (250 koni) osiągi takie jak nasz ePower (0-100). Spalanie na podobnym poziomie lub wyższe. Wg mnie AWD przy tej masie i baterii trakcyjnej stosunkowo małej powoduje takie wyniki. Masa + 200 kg oraz straty energii na drodze silnik spalinowy.falownik.bateria. silnik elektryczny robi swoje. Troche się taką teorią kierowalem wybierajac FWD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkur Opublikowano 26 Maja Udostępnij Opublikowano 26 Maja (edytowane) 4 hours ago, Pabi84 said: U mnie średnia z 2000 km to nadal 7,2. Jazda mieszana ale więcej poza drogami szybkiego ruchu, mysle ze tak z 30% to autostrady, wtedy raczej do 140 km/h, powyżej spalanie leci pod 12 l/100. Natomiast jestem też na grupie na FB Volvo XC-60, ostatnio widziałem post o spalaniu użytkowników benzynowego 2.0 T5 (250 koni) osiągi takie jak nasz ePower (0-100). Spalanie na podobnym poziomie lub wyższe. Tutaj występuje taka trochę dezinformacja - na niekorzyść naszego auta. Volvo XC60 podobnie jak nasz będzie palił 12 na autostradzie przy jakichś 140 km/h. Natomiast średnia w trybie mieszanym będzie nieco ponad 9 l/100km. A w T33 ePower AWD- niecałe 8 l/100 km. A przy okazji: https://zeperfs.com/en/duel10581-6807.htm. T33 jest -minimalnie - szybszy 😉 Edytowane 26 Maja przez mkur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 26 Maja Udostępnij Opublikowano 26 Maja taka ciekawostka dotycząca spalania. Ja mam co prawda QashQai'a ale napęd ePower jest taki sam, więc można spokojnie porównywać z Xtrailem FWD doliczając coś więcej za większą masę i wymiary. Niedawno miałem trasę autostradową Kraków<-> Trójmiasto. Gdy jechałem w tamtą stronę był mocny wiatr, raczej tylny, trochę może boczny. Zatankowałem koło Łodzi, potem tempomat na 130km/h, kilka spowolnień przy jakichś wyprzedzaniach się wolniejszych aut i przed Toruniem pokazał takie wyniki: Aż za dobre jak na autostradę i takiego hybrydowego klocka, o którym wszyczy piszą że dużo pali. Wyjaśniło się w drodze powrotne. Wiatr był mniejszy, ale w tym samym kierunku co wcześniej więc tym razem prosto w twarz. Samochód wyraźnie miał ciężej trzymał wyższe obroty, szumy opływowe też były zauważalnie większe. Zatankowałem koło Torunia, prawie dokładnie w tym samym miejscu gdzie wcześniej zrobiłem to zdjęcie, przejechałem znowu około 150km i zrobiłem zdjęcie pod Łodzią. Jazda taka sama, z tempomatem na 130km/h Spalanie 1.5 litra na setkę większe przy dokładnie takiej samej jeździe, tą samą trasą, tylko w drugą stronę. Ogólnie wydaje mi się że w ramach dopuszczalnych prędkości na autostradzie spalanie jest raczej normalne, przecież czy to QQ czy XTrail to są duże auta, o dużych oporach, muszą swoje spalić. Za to przy codzienniej jeździe podmiejskiej i miejskiej ePower sprawdza się rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 26 Maja Udostępnij Opublikowano 26 Maja 8 godzin temu, JackSet napisał: Wg mnie AWD przy tej masie i baterii trakcyjnej stosunkowo małej powoduje takie wyniki. Ja do spalania podchodzę jak do ciekawostki dla mnie w aucie o tej masie i osiągach, takie spalanie jest bardziej niż zadowalające. 3 godziny temu, maro_t napisał: Ogólnie wydaje mi się że w ramach dopuszczalnych prędkości na autostradzie spalanie jest raczej normalne, przecież czy to QQ czy XTrail to są duże auta, o dużych oporach, muszą swoje spalić. Za to przy codzienniej jeździe podmiejskiej i miejskiej ePower sprawdza się rewelacyjnie. Pełna zgoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 27 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 8 godzin temu, Pabi84 napisał: Ja do spalania podchodzę jak do ciekawostki dla mnie w aucie o tej masie i osiągach, takie spalanie jest bardziej niż zadowalające. Oczywiście, i dodam jeszcze, ze czasami korzystam z ustawienia Sport, nie tylko poza miastem, jesli warunki pozwalają na bezpieczne i szybkie wyprzedzanie. To niezwykle przyjemna cecha ukladu epower dająca komfort błyskawicznego przyspieszenia. Testowe spalania na UT początkowo straszyły, ale zrzucam to na karb braku odpowiedniej rutyny testujacych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabi84 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja 4 godziny temu, JackSet napisał: Testowe spalania na UT początkowo straszyły, ale zrzucam to na karb braku odpowiedniej rutyny testujacych. zdecydowanie, każdym autem trzeba się nauczyć jeździć oszczędnie, jeśli komuś akurat na tym najbardziej zależy. 5 godzin temu, JackSet napisał: Oczywiście, i dodam jeszcze, ze czasami korzystam z ustawienia Sport, nie tylko poza miastem, jesli warunki pozwalają na bezpieczne i szybkie wyprzedzanie. to co lubie w sport, szczególnie przy większych prędkościach (autostrada) to że mam wrażenie że wtedy silnik spalinowy jeszcze bardziej liniowo wchodzi na obroty wraz z dodaniem gazu. Na standard mam czasem wrażenie ze więcej wyje, na sporcie pracuje jak benzyna, czyli im więcej gazu tym wyższe obroty. Ale może mi się też wydawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtrail2024 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Po 2000 km u mnie w trybie mieszanym: 7,8 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaren23 Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca U mnie po pierwszych 10 tys km średnie spalanie na poziomie 7 l/100km. Średnia prędkość na tym dystansie: 50km/h. Po mieście zazwyczaj używam e-pedal. Na autostradach i ekspresówkach prawie zawsze na tempomacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca u mnie dosyć oszczędnie np dzis w ruchu porannym jazda przez Pruszków, Grodzisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekPt Opublikowano 7 Czerwca Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca Ile kilometrów udało się wam przejechać na 1 tankowaniu. Jaki jest realny zasięg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.