Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyciek spod silnika Nissan QQ 2010 J10


Krzysztof85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od 2 miesięcy jestem właścicielem Nissan QQ+2 2010, 2.0 benzyna, 4x4, automat.
W środę zauważyłem, że spod samochodu "coś" cieknie.
Być może taki efekt był wcześniej, ale auto parkowałem na trawie i nie było tego widać.
Teoretycznie poziom oleju w silniku, skrzyni, wspomagania jest ok - nie pamiętam ile było dokładnie wcześniej, ale stany są ok. 1/2-3/4 zakresów.
Z 2 tygodnie temu dolałem z pół litra płynu chłodzącego, ale teoretycznie płyn nie jest tłusty (a to jednak wydaje się być tłuste) i ma zapach specyficzny, którego tu nie czuję.
Co ciekawe od góry wszystko wygląda na suche, od spodu jest osłona więc trudno coś zobaczyć ale osłona jest cała zapaćkana.
Tyle, że bez podniesienia auta i zdjęcia osłony ani rusz dalej.
W PN jadę do mechanika, ale może ktoś spotkał się z podobną sytuacją, lub z doświadczenia poznaje kolor/rodzaj wycieku i może podpowiedzieć czego szukać.
Wizualnie wygląda to następująco:

20230305_142933.jpg

20230305_142937.jpg

20230310_085719.jpg

20230310_085724.jpg

20230310_085810.jpg

20230310_085832.jpg

Edytowane przez Krzysztof85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Widzialem taki watek na forum jednak odrzucilem to bo rura wlewu (wlew) jest z tylu samochodu. Czemu zapaćkana bylaby zatem oslona silnika z przodu auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stuff1000 napisał:

Wyglada na plyn wspomagania kierownicy.  

Z tego co czytałem w QQ wspomaganie kierownicy jest elektryczne więc nie ma płynu do wspomagania

Edytowane przez Krzysztof85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim jest chyba elektryczno-hydrauliczne wspomaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stuff1000 napisał:

W twoim jest chyba elektryczno-hydrauliczne wspomaganie.

Póki co diagnoza mechanika jest taka że:

- "przejechane" były obie miski olejowe

- obie sa cale, po oczyszczeniu ciekla niby miska silnika, została zdjęta, wyczyszczona, przyklejona na nowo (niby uszczelki tu nie bylo tylko klej i tak sie stosuje)

- wyciek ATF byl z nieszczelnego, przerdzewialego lacznika chlodniczki oleju skrzyni, zostala pospawana i zalozone nowe opaski

Wszystko bylo pieknie całe 2 dni i w sobote znowu zauważyłem, ze kapie. Albo to nie byly jedyne miejsca wycieku albo zostaly lipnie naprawione. Zobaczymy we wtorek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam ject CVT skrzynia wiec napewno to nie jest ATF olej. Mam nadzieje ze wlali ci prawidlowy olej ..(nissan ns2 czy jakos tak)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...