Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie podczas przyspieszania Note 1.4


dinokajman
 Share

Recommended Posts

Nissan Note 1.4 benzyna.

Zauważyłem podczas jazdy jak dodaję gazu przyspieszam słychać taki stukot nie za głośny. Na wolnych obrotach tego nie słychać.  Myślałem że to pasek ten gumowy. Czy to mogą być panewki czy coś innego? Wcześniej zauważyłem niedobór oleju silnikowego który uzupełniłem przy wymianie w warsztacie. Jaki jest koszt naprawy gdyby to były panewki? Auto ma przebieg 80000km i 11 lat użytkowane od nowości.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wyluzuj !!!  Ten typ tak ma, szczególnie gdy jest jeszcze zimny. Kilkukrotnie temat był już wałkowany. Nie jest to nic groźnego, prawdopodobnie zawory.

Pomaga głośniejszy odsłuch ulubionego kawałka w radiu :)))

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie ten typ tak ma. :)

Wydaje mi się że to wynika z konstrukcji płaszcza tłoka, i prawdopodobnie jest to piston slap wg mnie.

Tym "gęściejszy" olej tym dźwięk jest mniej dokuczliwy. Wytestowałem różne lepkości, 0W30, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40, 10W60. Najciszej pracował na 10W60 i go najmniej pobierał. Na 0W30 tłuk się nawet po nagrzaniu pod obciążeniem. W listopadzie zrobiłem mały remont, pierścienie, honowanie, głowica, rozrząd( bez wariatora), wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Oleju już nie bierze ale jeśli chodzi o dźwięk to jest tak jak było :D.

Obecnie jeżdżę na 5w50 ale następna wymiana to będzie 10W60 :D, przebieg 265kkm.

Edited by marcintju
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź. Dałem na wymianę płynu w chłodnicy od razu mechanik obejrzy. Rzeczywiście po zmianie oleju na Motul 5w30 tak się zaczęło. A z innej beczki jaki silniczek do tylnej wycieraczki kupić bo mi wariuje? ? 3 ruchy i staje gdzie chce po czym muszę odczekać z minutę by znowu zaskoczyła.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie 5W30 niby jest zalecany do tego silnika ale w ASO powiedzą ci że lepiej 10W40, ba nawet widziałem faktury z ASO gdzie lali 10W60 :).

Z tego co słyszałem to micry wracały podczas gwarancji na rozrząd i dlatego zmieniono rekomendacje odnośnie oleju...

Odnośnie tych dźwięków to jeszcze podejrzewam wariator- bo akurat jego nie wymieniłem :D.

 

Odnośnie tylniej wycieraczki to nie podpowiem bo jej nie mam :). Mam micre k12 C+C czyli cabrio. Nie ma tam fabrycznie tylnej wycieraczki.

Edited by marcintju
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, dinokajman napisał:

Dzięki za podpowiedź. Dałem na wymianę płynu w chłodnicy od razu mechanik obejrzy. Rzeczywiście po zmianie oleju na Motul 5w30 tak się zaczęło. A z innej beczki jaki silniczek do tylnej wycieraczki kupić bo mi wariuje? ? 3 ruchy i staje gdzie chce po czym muszę odczekać z minutę by znowu zaskoczyła.

Miałem tak swego czasu z przednimi wycieraczkami. Kilka ruchów i stop w nieodpowiednim momencie. Po jakiś czasie znowu ruszały i stop. Udałem się do elektryka. Po zbadaniu sprawy okazało się że silniczek. Po przekonserwowaniu styków i złożeniu silniczka wszystko działa do dzisiaj. Więc może należy zabrać się za przegląd silniczka jeśli jest rozbieralny. Jak nie to nowy. Chyba że przerwane zostały kable w wiązce przy klapie bagażnika? Podobny objaw.

Edited by janio
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...