dinokajman Posted March 29, 2023 Share Posted March 29, 2023 Nissan Note 1.4 benzyna. Zauważyłem podczas jazdy jak dodaję gazu przyspieszam słychać taki stukot nie za głośny. Na wolnych obrotach tego nie słychać. Myślałem że to pasek ten gumowy. Czy to mogą być panewki czy coś innego? Wcześniej zauważyłem niedobór oleju silnikowego który uzupełniłem przy wymianie w warsztacie. Jaki jest koszt naprawy gdyby to były panewki? Auto ma przebieg 80000km i 11 lat użytkowane od nowości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kdf Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 Wyluzuj !!! Ten typ tak ma, szczególnie gdy jest jeszcze zimny. Kilkukrotnie temat był już wałkowany. Nie jest to nic groźnego, prawdopodobnie zawory. Pomaga głośniejszy odsłuch ulubionego kawałka w radiu :))) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintju Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 (edited) Prawdopodobnie ten typ tak ma. Wydaje mi się że to wynika z konstrukcji płaszcza tłoka, i prawdopodobnie jest to piston slap wg mnie. Tym "gęściejszy" olej tym dźwięk jest mniej dokuczliwy. Wytestowałem różne lepkości, 0W30, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40, 10W60. Najciszej pracował na 10W60 i go najmniej pobierał. Na 0W30 tłuk się nawet po nagrzaniu pod obciążeniem. W listopadzie zrobiłem mały remont, pierścienie, honowanie, głowica, rozrząd( bez wariatora), wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Oleju już nie bierze ale jeśli chodzi o dźwięk to jest tak jak było :D. Obecnie jeżdżę na 5w50 ale następna wymiana to będzie 10W60 :D, przebieg 265kkm. Edited April 13, 2023 by marcintju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinokajman Posted April 13, 2023 Author Share Posted April 13, 2023 Dzięki za podpowiedź. Dałem na wymianę płynu w chłodnicy od razu mechanik obejrzy. Rzeczywiście po zmianie oleju na Motul 5w30 tak się zaczęło. A z innej beczki jaki silniczek do tylnej wycieraczki kupić bo mi wariuje? ? 3 ruchy i staje gdzie chce po czym muszę odczekać z minutę by znowu zaskoczyła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintju Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 (edited) Ogólnie 5W30 niby jest zalecany do tego silnika ale w ASO powiedzą ci że lepiej 10W40, ba nawet widziałem faktury z ASO gdzie lali 10W60 :). Z tego co słyszałem to micry wracały podczas gwarancji na rozrząd i dlatego zmieniono rekomendacje odnośnie oleju... Odnośnie tych dźwięków to jeszcze podejrzewam wariator- bo akurat jego nie wymieniłem :D. Odnośnie tylniej wycieraczki to nie podpowiem bo jej nie mam :). Mam micre k12 C+C czyli cabrio. Nie ma tam fabrycznie tylnej wycieraczki. Edited April 14, 2023 by marcintju 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janio Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 (edited) 17 godzin temu, dinokajman napisał: Dzięki za podpowiedź. Dałem na wymianę płynu w chłodnicy od razu mechanik obejrzy. Rzeczywiście po zmianie oleju na Motul 5w30 tak się zaczęło. A z innej beczki jaki silniczek do tylnej wycieraczki kupić bo mi wariuje? ? 3 ruchy i staje gdzie chce po czym muszę odczekać z minutę by znowu zaskoczyła. Miałem tak swego czasu z przednimi wycieraczkami. Kilka ruchów i stop w nieodpowiednim momencie. Po jakiś czasie znowu ruszały i stop. Udałem się do elektryka. Po zbadaniu sprawy okazało się że silniczek. Po przekonserwowaniu styków i złożeniu silniczka wszystko działa do dzisiaj. Więc może należy zabrać się za przegląd silniczka jeśli jest rozbieralny. Jak nie to nowy. Chyba że przerwane zostały kable w wiązce przy klapie bagażnika? Podobny objaw. Edited April 14, 2023 by janio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.