Mikku Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Miałem dzisiaj serwis po 2 latach / 30 kkm. Uwaga serwisu: akumulator jest sprawny, ale prawie rozładowany i dobrze byłoby go naładować do 100% z prostownika. “Bo wie pan, teraz jest tyle elektroniki, że akumulator się więcej rozładowuje niż ładuje” Ostatnio miałem sporo jeżdżenia po mieście - dłuższą trasę robiłem w połowie lutego. Start/stop wyłączam. Czy też tak macie, że aku się rozładowuje i trzeba go od czasu do czasu podłączyć pod prostownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Albo akumulator jest słaby i już do wymiany, Albo jest problem z ładowaniem, Albo są podłączone jakieś dodatkowe odbiorniki pobierające prąd, gdy samochód jest wyłączony (np. dodatkowa kamera samochodowa która działa w trybie parkingowym). Dwa pierwsze punkty zweryfikujesz w pierwszym lepszym sklepie który zajmuje się sprzedażą akumulatorów. Trzeci punkt to już twoja wiedza i trochę matematyki odnośnie poboru prądu przez dodatkowe urządzenia versus pojemność akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Bardzo często przyczyna bywa ,ze prąd "ucieka"przez drobne zwarcia ,słabą masę czy wadliwe dzialajace akcesoria. Osobiście doswiadczyłem dwa razy tego typu przypadki: -uszkodzony akumulator alarmu -przetarta wiązka elektryczna w drzwiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dOob Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Problemem może być system "inteligentnego" ładowania akumulatora realizowany przez ECU w autach z systemem stop-start, gdzie aku nigdy nie zostanie naładowany bardziej niż do 75% swojej nominalnej pojemności. W starszych autach sprawny alternator podaje napięcie ładowania przekraczające 14V. W swoim T32 ledwo uzyskuję 13,6V i to tylko w trakcie hamowania silnikiem. Dodatkowo na pokładzie mam kamerkę BlackVue wpiętą do powerbanka CellLink Neo9+ i mimo obniżenia prądu ładowania w PB do 5A i tak muszę raz na kwartał podładować akumulator porządną ładowarką Noco Genius 10 bo bez tego zabiegu napięcie spada tak nisko, że ECU zaczyna sypać błędami po kontrolkę check-engine włącznie. Taki urok nowych aut i nic Pan z tym nie zrobisz. Kiedyś przejechałem 600km na tempomacie wierząc że podładuję akumulator do tych 75% a tu było ledwie 50% bo napięcie ładowania w trakcie takiej jazdy nie przekraczało 12,5V. Więcej w temacie m.in.: Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez dOob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 11 godzin temu, dOob napisał: Taki urok nowych aut i nic Pan z tym nie zrobisz. Kiedyś przejechałem 600km na tempomacie wierząc że podładuję akumulator do tych 75% a tu było ledwie 50% bo napięcie ładowania w trakcie takiej jazdy nie przekraczało 12,5V. Więcej w temacie m.in.: Z Twojego opisu nie wyglada to na problem nowego auta a wyłącznie z alternatorem ,jak jego ładowanie nie przekracza 12,5V ładowanie ponizej 13.8 V to ewidentnie problem z alternatorem, który nie dostarcza wystarczającej mocy do ładowania akumulatora. Alternator powinien ładować pomiędzy 13,8 a 14.5 V ,wtedy napięcie jest poprawne-Alternator ładuje akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dOob Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 (edytowane) Alternator sam w sobie podaje 14,4V tyle, że po drodze jest jeszcze ECU i jego "inteligencja". Zauważ, że wątek dotyczy auta z systemem stop-start w którym ładowanie akumulatora działa zgoła inaczej niż byliśmy do tego przyzwyczajeni. Dziś korzystając z okazji, że byłem na podbeskidziu jadąc z górki i hamując silnikiem byłem w stanie uzyskać 14,4V niemniej na biegu jałowym czy w trakcie normalnej jazdy po płaskim akumulator tyle nie dostaje. Wcześniej konsultowałem się z serwisem który informację tą potwierdził i doradził zmianę stylu jazdy (czyt. częściej hamować silnikiem zamiast okładzinami), Edytowane 5 Kwietnia 2023 przez dOob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasaty7 Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Od ok. 2 lat przemierzam polskie drogi z " otwartą maską " Mam głęboko w poważaniu system start - stop i łaskawość ECU gdzie codzienny dojazd do pracy to 10 km w jedną stronę z czego 5 % z górki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.