NJMAR Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Witam, od kliku miesięcy jestem posiadaczem NJ benzyna 1,2 D-TIG 115 KM. W zasadzie posiadaczem, bo użytkownikiem jest moja żona. Podczas ostatniej okazjonalnej podróży zauważyłem że każdorazowe ruszanie z miejsca wiąże się z dziwnymi odgłosami spod maski przypominajacymi klekotanie zaworów. W pierwszej chwili przyczynę uzasadniłem umiejętnościami kierujacej, ale podczas osobistej próby stwierdziłem, że naprawdę cięzko wycyrklować dozowanie gazu i odpowiednią pracę sprzęgłem, aby bez owej "przygrywki" ruszyć. Nie mam wiedzy co może być przyczyną bo regulacja luzów zaworowych powinna być chyba automatyczna. Auto ma najechane 70 000 tys modelowo 2015r. Jeśli ktokolwiek mógłby coś doradzić to z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Witam zawory ustawia się szklankami ręcznie nie jest automatyczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Witam Te silniki są obarczone wadą . Być może że rozrząd wysiadł co jest ich przypadłością i wpadką producenta. Diagnoza tylko przez dobrego mechanika może określić przyczynę tej przypadłości. Osobiście stawiam w/w rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Natomiast 1.2 DIG-T (1.2 TCe), to pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który przyjął się na rynku, znalazł zastosowanie w wielu modelach koncernu i mimo drobnych wad jest ogólnie udaną konstrukcją [ plagiat] Bosman mylisz się nie są wcale złe te silniki w 1.5 dci był problem z obracającymi się panewkami diesle były bardziej problematyczne. Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 6 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2023 Akurat dig-t 1.2 to istna porażka producenta. Na otomoto jest pełno ogłoszeń aut z tymi silnikami, kto może to się pozbywa takiego modelu. Np dig-t 1.6 to wydaję się dużo lepsza konstrukcja chodź też ma niedociagniecia, napewno nie je tyle oleju:).Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.