Marek75 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Witam, mam j11 1.6 dig-t z 2017, od maja zeszłego roku jestem drugim właścicielem. Przebieg 157 tyś. W ciągu tego nie całego roku użytkowania kiedyś zdarzyło mi się raz, że przy zmianie biegu z 2 na 3 usłyszałem z okolicy lewarka metaliczne stuknięcie. Było to przy szybkiej zmianie biegów. Zwykle zmieniam wolno i nic nie słychać dziwnego. Fakt, że 3 lekko haczy, nie ma takiej płynności jak w poprzednich moich autach, ale może być. Natomiast wczoraj kilkukrotnie zmieniłem szybko z 2 na 3 i za każdym razem było to stuknięcie. Czy ta skrzynia tak ma i trzeba wolno z 2 na 3, czy to to jakaś zbliżająca się naprawa czegoś związanego ze sprzęgłem, skrzynią itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 (edytowane) BTW. haczenie biegów to nie cecha auta/marki tylko egzemplarza Miałem 3 szt QQ rok po roku i jedna haczyły a inne nie. Auta takie same jeśli chodzi o technikalia/modele/skrzynie. Zwykła osoba zawsze to kojarzy z marka modelem a tymczasem najczęściej to kwestia egzemplarza Edytowane 14 Kwietnia 2023 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek75 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Haczenie haczeniem, ale co z tym stukiem metalicznym przy 3 biegu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Ja tak miałem we Fiacie. Dokładnie jak piszesz.Dziś kuzyn nabite >260 kkm . Mi stukało od fabryki. Dodatkowo gdy zmieniałem biegi no na torach. Ale Fiat to nie Nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 8 godzin temu, Marek75 napisał: Witam, mam j11 1.6 dig-t z 2017, od maja zeszłego roku jestem drugim właścicielem. Przebieg 157 tyś. W ciągu tego nie całego roku użytkowania kiedyś zdarzyło mi się raz, że przy zmianie biegu z 2 na 3 usłyszałem z okolicy lewarka metaliczne stuknięcie. Było to przy szybkiej zmianie biegów. Zwykle zmieniam wolno i nic nie słychać dziwnego. Fakt, że 3 lekko haczy, nie ma takiej płynności jak w poprzednich moich autach, ale może być. Natomiast wczoraj kilkukrotnie zmieniłem szybko z 2 na 3 i za każdym razem było to stuknięcie. Czy ta skrzynia tak ma i trzeba wolno z 2 na 3, czy to to jakaś zbliżająca się naprawa czegoś związanego ze sprzęgłem, skrzynią itp ? Może być tak,że któraś poduszka (zazwyczaj ta od silnika) choć może być i dolna pod skrzynią,przy szybkim szarpnięciu spowoduje stuk.Stuk,stuk jest spowodowany zazwyczaj przez naprężenie układu wydechowego.U mnie od nowości stukało przy zmianie z jedynki na dwójkę.Serwis nie widział problemu.Ja doszedłem do tego sam,usztywniając górną poduszkę silnika.Po przejechaniu około 15 tys km zdjąłem usztywnienie i jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek75 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2023 (edytowane) Nie to nie będą poduszki. Gdy chcę szybko, dynamicznie zmienić z 2 na 3 haczenie jest większe i z okolicy jakby lewarka słychać metaliczne stuknięcie, jakby dwie metalowe kule uderzyły o siebie. Gdy zmieniam z 2 na 3 spokojnie, tak na dwa razy ruch, to nie ma tego stuknięcia. Jak mam to auto od roku, to raz tak miałem, myślałem, że to przypadek, że coś tam źle weszło. Natomiast wczoraj parę razy mi się to przytrafiło właśnie gdy chciałem szybko zmienić z 2 na 3. Czytałem o synchronizatorze, że to może on. A może poprostu tak ma być i muszę zmieniać z 2 na 3 wolno i tyle. Poprzednio miałem megane 3 coupe. Tam z 2 na 3 jak po sznurku. Tutaj tak bardziej opornie, ale przyzwyczaiłem się już. Nurtuje mnie to stuknięcie, jakby gdzieś tam zaraz po lewarkiem, bardzo wyraźne. Edytowane 14 Kwietnia 2023 przez Marek75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Centralnie pod lewarkiem masz łączenie wydechu z katem,na połączeniu sprężynowym ,przegubie.Ale szukaj,może jeszcze się coś innego urodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 15 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2023 stara zasada - choć niektórzy się śmieją - jak działa - nie ruszaj. A tym bardziej - że dla synchronizatora musisz zrzucić skrzynię. - nie wiem czy ekonomicznie ma to sens. Może - jak pisze J. - " kopnij " w tłumik. Może rzeczywiście jakiś element wydechu jest naderwany. Ale wg mnie _ amator _ - nie będzie uderzenia kulek. Kojarzę to jako uderzenie 2 metalowych prętów. Przy ukłądzie wydechowym - bardziej kojarzyłbym - coś w stylu rezonans. Co do poduszek. Naginając temat - ja przy odpalaniu słyszę jakby luz, miedzy silnikiem a lewym kołem. Tylko przy odpalaniu. jakby klekot czy cuś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek75 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Słuszna myśl, jeżeli działa, to nie będę sobie zawracał tym głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.