Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

3 bieg stuknięcie


Marek75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam j11 1.6 dig-t z 2017, od maja zeszłego roku jestem drugim właścicielem. Przebieg 157 tyś. W ciągu tego nie całego roku użytkowania kiedyś zdarzyło mi się raz, że przy zmianie biegu z 2 na 3 usłyszałem z okolicy lewarka metaliczne stuknięcie. Było to przy szybkiej zmianie biegów. Zwykle zmieniam wolno i nic nie słychać dziwnego. Fakt, że 3 lekko haczy, nie ma takiej płynności jak w poprzednich moich autach, ale może być. Natomiast wczoraj kilkukrotnie zmieniłem szybko z 2 na 3 i za każdym razem było to stuknięcie. Czy ta skrzynia tak ma i trzeba wolno z 2 na 3, czy to to jakaś zbliżająca się naprawa czegoś związanego ze sprzęgłem, skrzynią itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. haczenie biegów to nie cecha auta/marki tylko egzemplarza :) Miałem 3 szt QQ rok po roku i jedna haczyły a inne  nie. Auta takie same jeśli chodzi o technikalia/modele/skrzynie. Zwykła osoba zawsze to kojarzy z marka modelem a tymczasem najczęściej to kwestia egzemplarza :)

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem we Fiacie. Dokładnie jak piszesz.
Dziś kuzyn nabite >260 kkm . Mi stukało od fabryki.
Dodatkowo gdy zmieniałem biegi no na torach.
Ale Fiat to nie Nissan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marek75 napisał:

Witam, mam j11 1.6 dig-t z 2017, od maja zeszłego roku jestem drugim właścicielem. Przebieg 157 tyś. W ciągu tego nie całego roku użytkowania kiedyś zdarzyło mi się raz, że przy zmianie biegu z 2 na 3 usłyszałem z okolicy lewarka metaliczne stuknięcie. Było to przy szybkiej zmianie biegów. Zwykle zmieniam wolno i nic nie słychać dziwnego. Fakt, że 3 lekko haczy, nie ma takiej płynności jak w poprzednich moich autach, ale może być. Natomiast wczoraj kilkukrotnie zmieniłem szybko z 2 na 3 i za każdym razem było to stuknięcie. Czy ta skrzynia tak ma i trzeba wolno z 2 na 3, czy to to jakaś zbliżająca się naprawa czegoś związanego ze sprzęgłem, skrzynią itp ?

Może być tak,że któraś poduszka (zazwyczaj ta od silnika) choć może być i dolna pod skrzynią,przy szybkim szarpnięciu spowoduje stuk.Stuk,stuk jest spowodowany zazwyczaj przez naprężenie układu wydechowego.U mnie od nowości stukało przy zmianie z jedynki na dwójkę.Serwis nie widział problemu.Ja doszedłem do tego sam,usztywniając górną poduszkę silnika.Po przejechaniu około 15 tys km zdjąłem usztywnienie i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie będą poduszki. Gdy chcę szybko, dynamicznie zmienić z 2 na 3 haczenie jest większe i z okolicy jakby lewarka słychać metaliczne stuknięcie, jakby dwie metalowe kule uderzyły o siebie. Gdy zmieniam z 2 na 3 spokojnie, tak na dwa razy ruch, to nie ma tego stuknięcia. Jak mam to auto od roku, to raz tak miałem, myślałem, że to przypadek, że coś tam źle weszło. Natomiast wczoraj parę razy mi się to przytrafiło właśnie gdy chciałem szybko zmienić z 2 na 3. Czytałem o synchronizatorze, że to może on. A może poprostu tak ma być i muszę zmieniać z 2 na 3 wolno i tyle. Poprzednio miałem megane 3 coupe. Tam z 2 na 3 jak po sznurku. Tutaj tak bardziej opornie, ale przyzwyczaiłem się już. Nurtuje mnie to stuknięcie, jakby gdzieś tam zaraz po lewarkiem, bardzo wyraźne.

Edytowane przez Marek75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralnie pod lewarkiem masz łączenie wydechu z katem,na połączeniu sprężynowym ,przegubie.Ale szukaj,może jeszcze się coś innego urodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stara zasada - choć niektórzy się śmieją - jak działa - nie ruszaj.

A tym bardziej - że dla synchronizatora musisz zrzucić skrzynię. - nie wiem czy ekonomicznie ma to sens.

Może - jak pisze J. - " kopnij " w tłumik. Może rzeczywiście jakiś element wydechu jest naderwany.

Ale wg mnie _ amator _ - nie będzie uderzenia kulek. Kojarzę to jako uderzenie 2 metalowych prętów.

Przy ukłądzie wydechowym - bardziej kojarzyłbym - coś w stylu rezonans.

 

Co do poduszek.

Naginając temat - ja przy odpalaniu słyszę jakby luz, miedzy silnikiem a lewym kołem. Tylko przy odpalaniu. jakby klekot czy cuś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...