Marek75 Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Witam, mam j11 1.6 dig-t z 2017, od maja zeszłego roku jestem drugim właścicielem. Przebieg 157 tyś. W ciągu tego nie całego roku użytkowania kiedyś zdarzyło mi się raz, że przy zmianie biegu z 2 na 3 usłyszałem z okolicy lewarka metaliczne stuknięcie. Było to przy szybkiej zmianie biegów. Zwykle zmieniam wolno i nic nie słychać dziwnego. Fakt, że 3 lekko haczy, nie ma takiej płynności jak w poprzednich moich autach, ale może być. Natomiast wczoraj kilkukrotnie zmieniłem szybko z 2 na 3 i za każdym razem było to stuknięcie. Czy ta skrzynia tak ma i trzeba wolno z 2 na 3, czy to to jakaś zbliżająca się naprawa czegoś związanego ze sprzęgłem, skrzynią itp ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smakor Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 (edited) BTW. haczenie biegów to nie cecha auta/marki tylko egzemplarza Miałem 3 szt QQ rok po roku i jedna haczyły a inne nie. Auta takie same jeśli chodzi o technikalia/modele/skrzynie. Zwykła osoba zawsze to kojarzy z marka modelem a tymczasem najczęściej to kwestia egzemplarza Edited April 14, 2023 by Smakor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek75 Posted April 14, 2023 Author Share Posted April 14, 2023 Haczenie haczeniem, ale co z tym stukiem metalicznym przy 3 biegu ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Ja tak miałem we Fiacie. Dokładnie jak piszesz.Dziś kuzyn nabite >260 kkm . Mi stukało od fabryki. Dodatkowo gdy zmieniałem biegi no na torach. Ale Fiat to nie Nissan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 8 godzin temu, Marek75 napisał: Witam, mam j11 1.6 dig-t z 2017, od maja zeszłego roku jestem drugim właścicielem. Przebieg 157 tyś. W ciągu tego nie całego roku użytkowania kiedyś zdarzyło mi się raz, że przy zmianie biegu z 2 na 3 usłyszałem z okolicy lewarka metaliczne stuknięcie. Było to przy szybkiej zmianie biegów. Zwykle zmieniam wolno i nic nie słychać dziwnego. Fakt, że 3 lekko haczy, nie ma takiej płynności jak w poprzednich moich autach, ale może być. Natomiast wczoraj kilkukrotnie zmieniłem szybko z 2 na 3 i za każdym razem było to stuknięcie. Czy ta skrzynia tak ma i trzeba wolno z 2 na 3, czy to to jakaś zbliżająca się naprawa czegoś związanego ze sprzęgłem, skrzynią itp ? Może być tak,że któraś poduszka (zazwyczaj ta od silnika) choć może być i dolna pod skrzynią,przy szybkim szarpnięciu spowoduje stuk.Stuk,stuk jest spowodowany zazwyczaj przez naprężenie układu wydechowego.U mnie od nowości stukało przy zmianie z jedynki na dwójkę.Serwis nie widział problemu.Ja doszedłem do tego sam,usztywniając górną poduszkę silnika.Po przejechaniu około 15 tys km zdjąłem usztywnienie i jak ręką odjął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek75 Posted April 14, 2023 Author Share Posted April 14, 2023 (edited) Nie to nie będą poduszki. Gdy chcę szybko, dynamicznie zmienić z 2 na 3 haczenie jest większe i z okolicy jakby lewarka słychać metaliczne stuknięcie, jakby dwie metalowe kule uderzyły o siebie. Gdy zmieniam z 2 na 3 spokojnie, tak na dwa razy ruch, to nie ma tego stuknięcia. Jak mam to auto od roku, to raz tak miałem, myślałem, że to przypadek, że coś tam źle weszło. Natomiast wczoraj parę razy mi się to przytrafiło właśnie gdy chciałem szybko zmienić z 2 na 3. Czytałem o synchronizatorze, że to może on. A może poprostu tak ma być i muszę zmieniać z 2 na 3 wolno i tyle. Poprzednio miałem megane 3 coupe. Tam z 2 na 3 jak po sznurku. Tutaj tak bardziej opornie, ale przyzwyczaiłem się już. Nurtuje mnie to stuknięcie, jakby gdzieś tam zaraz po lewarkiem, bardzo wyraźne. Edited April 14, 2023 by Marek75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 Centralnie pod lewarkiem masz łączenie wydechu z katem,na połączeniu sprężynowym ,przegubie.Ale szukaj,może jeszcze się coś innego urodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 stara zasada - choć niektórzy się śmieją - jak działa - nie ruszaj. A tym bardziej - że dla synchronizatora musisz zrzucić skrzynię. - nie wiem czy ekonomicznie ma to sens. Może - jak pisze J. - " kopnij " w tłumik. Może rzeczywiście jakiś element wydechu jest naderwany. Ale wg mnie _ amator _ - nie będzie uderzenia kulek. Kojarzę to jako uderzenie 2 metalowych prętów. Przy ukłądzie wydechowym - bardziej kojarzyłbym - coś w stylu rezonans. Co do poduszek. Naginając temat - ja przy odpalaniu słyszę jakby luz, miedzy silnikiem a lewym kołem. Tylko przy odpalaniu. jakby klekot czy cuś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek75 Posted April 17, 2023 Author Share Posted April 17, 2023 Słuszna myśl, jeżeli działa, to nie będę sobie zawracał tym głowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.