Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

klima


r5k4
 Share

Recommended Posts

   Podczas diagnostyki klimy na kanale 51 /po wciśnięciu grzania przedniej szyby/ pojawiają się trzy wartości.Co one wrażają? Z jakich czujników biorą odczyty i gdzie są te czujniki?

Edited by r5k4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ani to prawda ani kłamstwo. Faktem jest, że warto zadbać o to, czym oddychamy i raz na jakiś czas odgrzybić parownik i wymienić filtr. A jak często się to robi, to zależy od wielu czynników, indywidualnego podejścia itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jak Wam ogólnie chłodzi klima w QQ? Słabo? Dobrze? Sprawdzał ktoś jaka temp. jest na wylocie z kratek na najniższym ustawieniu? 

Link to comment
Share on other sites

U mnie dość dobrze. Temperaturę będę mierzył na dniach, jak tylko odzyskam termometr.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, cezzar1 napisał:

U mnie dość dobrze. Temperaturę będę mierzył na dniach, jak tylko odzyskam termometr.

To daj znać jeśli można prosić bo jestem ciekaw...Wydaje mi się że u mnie średnio to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Dzis zrobiłem serwis klimy. W 1.5 roku ucieklo 150 g. I 400 zl poszło....:(

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, JackSet napisał:

Dzis zrobiłem serwis klimy. W 1.5 roku ucieklo 150 g. I 400 zl poszło....:(

 

Ja robiłem wczoraj... Brakowało 120 g czynnika... Plus oczywiście odgrzybianie... Z tym że cena ciut mniej boląca bo 220 zł 

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, Batman404 napisał:

Ja robiłem wczoraj... Brakowało 120 g czynnika... Plus oczywiście odgrzybianie... Z tym że cena ciut mniej boląca bo 220 zł 

A który czynnik?

Link to comment
Share on other sites

A no tak... Teraz dopiero spojrzałem na rocznik twojego auta... Wszystko już jasne ??Ja mam jeszcze stary poczciwy r134a

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.06.2023 o 19:49, Batman404 napisał:

Jak Wam ogólnie chłodzi klima w QQ? Słabo? Dobrze? Sprawdzał ktoś jaka temp. jest na wylocie z kratek na najniższym ustawieniu? 

U mnie tak, na postoju, temp. zewn 20 st., dokładność termometru +/- 0,5 stC. Sonda włożona w środkowe kratki. Jeszcze spadało powoli ale przerwałem próbę, bo się zaczęła chłodnia robić w aucie. Ale muszę to powtórzyć, bo widzę teraz, że obieg wewnętrzny włączyłem przypadkowo.

temp.thumb.jpg.d60fa95374f6612e210dfc2781687818.jpg

 

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

To źle że miałeś włączony wewnętrzny obieg?Pomiar wtedy mniej wiarygodny? Większość chyba z nas jeździ właśnie na zamkniętym ?A czy dobrze to czy źle to nie wiem 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Batman404 napisał:

To źle że miałeś włączony wewnętrzny obieg?

No źle, bo przez parownik szło chłodne powietrze z kabiny a nie gorące z zewnątrz.

12 godzin temu, Batman404 napisał:

Większość chyba z nas jeździ właśnie na zamkniętym

Raczej nie, powinno się jeździć na otwartym, aby dopływało świeże powietrze z zewnątrz. Zamykasz obieg w niektórych sytuacjach, np. jadąc za passatem tdi ?

Link to comment
Share on other sites

Ok w takim razie sprawdzę dzisiaj jak to chłodzi u mnie bo termometr mam ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie sytuacja wygląda tak... Dzisiaj na zewnątrz według wskazań komputera 27*C a pomiary jak widać takie... Czyli wychodzi na to że nie jest chyba tak źle... Pomiar robiony w pełnym słońcu 

IMG_20230707_134950.jpg

IMG_20230707_135307.jpg

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze jedno pytanie... Rurka od odprowadzania skroplin znajduje się od strony pasażera na wysokości fotela? Bo podczas pracy klimy powinna kapać z niej woda a nie zauważyłem... Czy po dłuższym czasie dopiero zaczyna się skraplać? 

IMG_20230707_162857_edit_449864913373021.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.07.2023 o 15:03, Batman404 napisał:

Czyli wychodzi na to że nie jest chyba tak źle..

Jest dobrze. Ja zrobiłem ponowne pomiary na otwartym obiegu powietrza i wychodzi podobnie. A z innej beczki, jak Ty robisz takie spalanie? U mnie to jest bliżej 7, a 5 chyba nigdy nie było.

 

W dniu 8.07.2023 o 19:43, Batman404 napisał:

Rurka od odprowadzania skroplin

Rurka jest na środku, nad osłoną termiczną.

Pomyliłem z innym autem. W qq wylot skroplin jest podobno gdzieś pod fotelem pasażera.

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, cezzar1 napisał:

 A z innej beczki, jak Ty robisz takie spalanie? U mnie to jest bliżej 7, a 5 chyba nigdy nie było.

 

Ogólnie jeżdżę tak jak zawsze innymi autami... Fakt faktem że powyżej 120 rzadko zdarza mi się jeździć. A co do odcinków to różnie... Nie robię tylko długich tras... Tym bardziej że do pracy mam raptem ok 6 km.... Ale też jakoś specjalnie nie zwracam uwagi na to żeby jeździć ekonomicznie,wydaje mi się że śmigam normalnie...?A co do skroplin... Jeśli ich nie widać tzn żadnej wody pod autem na postoju to chyba nie dobrze co?? Masz może możliwość pokazania na foto gdzie jest ta rurka? 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Batman404 napisał:

Masz może możliwość pokazania na foto gdzie jest ta rurka? 

To jest chyba to co pokazałeś. Sprostowałem moją wcześniejszą wypowiedź.

Wracając do spalania, masz 4x4?

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, cezzar1 napisał:

To jest chyba to co pokazałeś. Sprostowałem moją wcześniejszą wypowiedź.

A czy jest jakaś opcja żeby dostać się do niej od wewnątrz i spróbować udroznic skoro nie skrapla się woda? 

A co do spalania... Nie mam wersji 4x4 tylko zwykłą ?

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, Batman404 napisał:

A czy jest jakaś opcja żeby dostać się do niej od wewnątrz i spróbować udroznic skoro nie skrapla się woda? 

Słabo to widzę. To jest dość długa gumowa rurka z kilkoma zagięciami. Najlepiej chyba sprężonym powietrzem tam dmuchnąć, ale od zewnątrz. Ale najpierw upewnij się, że rzeczywiście z niej nie kapie. Jakby tak było, miałbyś kałużę na dywanikach w środku.

56 minut temu, Batman404 napisał:

Nie mam wersji 4x4 tylko zwykłą

Czyli 4x4,  które przydaje się kilka razy w roku, zabiera 2 litry. ☹️

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, cezzar1 napisał:

Słabo to widzę. To jest dość długa gumowa rurka z kilkoma zagięciami. Najlepiej chyba sprężonym powietrzem tam dmuchnąć, ale od zewnątrz. Ale najpierw upewnij się, że rzeczywiście z niej nie kapie. Jakby tak było, miałbyś kałużę na dywanikach w środku.

Czyli 4x4,  które przydaje się kilka razy w roku, zabiera 2 litry. ☹️

Kałuży jako takiej nie zaobserwowałem ale dla pewności jeszcze się temu przyjrzę. Co do dmuchniecia powietrzem rozumiem że właśnie należałoby dmuchnąć od strony podwozia? Nie uszkodze niczego ciśnieniem?? 

A co do 4x4 musiałbyś zaczerpnąć trochę informacji u innych którzy mają ten sam silnik i różne napędy bo być może u mnie przekłamuje komputer... Nie sprawdzałem nigdy na tankowaniu do pełna czy pokrywa się to z danymi z komputera 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.07.2023 o 11:54, Batman404 napisał:

Kałuży jako takiej nie zaobserwowałem ale dla pewności jeszcze się temu przyjrzę.

Przyjrzyj się. Wczoraj z ciekawości tam spojrzałem i u mnie cieknie z tej właśnie rurki pod fotelem pasażera. Kałuży pod autem nie było, bo intensywność skraplania zależy od wilgotności i temperatury powietrza.

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, cezzar1 napisał:

Przyjrzyj się. Wczoraj z ciekawości tam spojrzałem i u mnie cieknie z tej właśnie rurki pod fotelem pasażera. Kałuży pod autem nie było, bo intensywność skraplania zależy od wilgotności i temperatury powietrza.

No to pewnie będzie problem bo patrzyłem ostatnio co prawda tylko chwilkę ale nie widziałem żadnej kropli nie mówiąc już o kałuży... Muszę zbadać temat dokładniej... 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.07.2023 o 08:52, cezzar1 napisał:

Przyjrzyj się. Wczoraj z ciekawości tam spojrzałem i u mnie cieknie z tej właśnie rurki pod fotelem pasażera. Kałuży pod autem nie było, bo intensywność skraplania zależy od wilgotności i temperatury powietrza.

Odpływ wychodzi na to że jest drożny. Przedmuchałem sprężonym powietrzem i nie było jakiegoś oporu czy oznak że jest coś przytkane. Widocznie gdzieś woda po drodze znika ale dywanik suchy więc chyba nie będę niczego już szukać... Jedynie denerwuje mnie lekki smrodek z klimy ale pojawia się po jej wyłączeniu dosłownie na 2 minuty i później już go nie czuć... W trakcie pracy jest bezzapachowo... Pewnie parownik do czyszczenia 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...