Jarecki1977 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Dzień dobry wszystkim, Zmuszony jestem niestety do wymiany silnika (kolizja tłoków , nieudolnie zamaskowana przez poprzedniego właściciela). I tutaj pojawia się pytanie, auto jestz 2010 r. Silnik, który tam siedzi to MR16DDT, 1.6 Dig-T (190 KM). Znalazłem, co graniczyło z cudem, nowy słupek do Juke, o oznaczeniu kodowym 10102BV8MA. Internety mówią, ze jest to silnik produkowany po 2015 r. Model ten sam, zmienił się stopień sprężania i usunięto wady. Czyli na dobra sprawę, ten co był produkowany do 2014, tylko z poprawionymi " chorobami wieku dziecęcego". I tu pojawia się pytanie. Czy po wymianie sterownik sam się zaadoptuje, czy trzeba będzie programować ECU (tudzież wymieniać na taki po 2014 r)., wgrywać nową mapę? I oczywiście, czy taka wymiana jest możliwa? Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Numer czesci 10102BV8MA był produkowany od maja 2014 do chwili obecnej dla wersji z manualem Acenta, Tekna ,Acenta+ i Nconnect. Sterownik od innego silnika może działać nie prawidłowo. Najlatwiej jak sie zna VIN dawncy silnika porównać z numerem cześci kontrolera. Tak czy inaczej każda wymiana kontrolera wymaga zmiany oprogramowania zgodnie z instrukcja producenta, więc można wprowadzić softa do danego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarecki1977 Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2023 Dziękuję za odpowiedź. Czyli w ostateczności powinna wystarczyć pewnie zmiana mapy. Co do VINu dawcy, to tutaj byłby problem, bo silnik jest folii, nigdy nie montowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Tak z ciekawości, jakie to dzieciece choroby ma ten motor przed liftem ?Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarecki1977 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 4 godziny temu, salikartur napisał: Tak z ciekawości, jakie to dzieciece choroby ma ten motor przed liftem ? Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka Z tych nielicznych informacji, które da się znaleźć, to inżynierowie podnieśli stopień sprężania, poprawiono moment obrotowy i jego stosunek do obrotów w poszczególnych przedziałach. Silnik dostosowano do norm Euro 6. Grzebano też w software, w kwestii faz rozrządu ( akcja serwisowa dotycząca Nissana QQ). To tyle co pamiętam, przewinęła mi się kiedyś lista tych zmian na jakimś zachodnim forum, ale za cholerę tego nie mogę odszukać. Z pewnością też nie wszystko poszło do publikacji. Nie chwalili się raczej kiepskim rozrządem na łańcuchu, który rozciągał się/padał poniżej 10k przebiegu. Ale to pewnie dotyczyło określonych roczników, po 2014, na forach kwestia łańcucha pojawiała się rzadziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Mniej więcej wprowadzone zmiany znam, bardziej chodziło mi o wrodzone wady przed lifta aby zwrócić na coś ewentualnie większą uwagę, gdyż póki co użytkuję odpukać bezawaryjnie od 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarecki1977 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 13 minut temu, salikartur napisał: Mniej więcej wprowadzone zmiany znam, bardziej chodziło mi o wrodzone wady przed lifta aby zwrócić na coś ewentualnie większą uwagę, gdyż póki co użytkuję odpukać bezawaryjnie od 5 lat. No to tutaj przede wszystkim jakiekolwiek niepokojące dźwięki z okolic rozrządu. Ten fabryczny widziałem po zrzuceniu pokrywy, jakość i stopień rozciągnięcia. Tak jak pisałem, to mogła być określona seria aut, albo rzeczywiście te z samego początku produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 20 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2023 ja mam rocznik 2011 dig-t na razie 115 tyś nalatane ale już szukam kto mi wymieni rozrząd bo już słyszę jak żrzęzi kupiłem zestaw BGA w koszalinie byłem w jednej z firm ale porażka po prostu nie chciało im się wymieniać to powiedzieli że jest wszystko ok. a ten rozrząd BGA to nie za bardzo są dobre i wyje..łem ponad tysiaka i mam dylemat czy czasem nie kupiłem jakiegoś dziadostwa, po nowym roku poszukam jakiś dobry warsztat albo wymienię chyba sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.