Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

2-3 sekundy zawiechy przy przyspieszeniu 1,6 dig-t


Hades500
 Share

Recommended Posts

Panowie Wielka prośba o pomoc w sprawie diagnozowania Qashqai 1.6dig -turbo 15 rok. Dzwonię po serwisach Nissana i oni mówią że takiego czegoś nie słyszeli. Jak to możliwe gdyż tutaj na forum widzę parę wpisów na ten temat ale nie ma żadnego rozwiązania. 3 sekundy myśli i wystrzela jak z procy ? przecież to się jeździć odechcewa a niektórzy mówią że się przyzwyczaili tak być nie może uważam że to jest coś uszkodzone nie że ten typ tak ma. Dzieje się tak 70% całej jazdy a 30% jest okej niezależnie od temperatury silnika i otoczenia.

Jeżeli jest gdzieś pomocny temat w tej sprawie to proszę o przeniesienie pozdrawiam ?

Link to comment
Share on other sites

Cvt czy manual ? skanowałeś błedy ?

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tak auto było podłączone pod komputer wielokrotnie 3 miesiące temu był błąd sondy lambdy wymieniłem na nową i na razie z lambdą jest okej.

Brak jakichkolwiek błędów, podczas jazdy w ruchu drogowym jak podpinam kompa podglądam wszystkie parametry i zauważam że jak nie ma dawki paliwa to i nie ma ciśnienia doładowania i na odwrót. Nawet widać po wskaźniku na liczniku że jak rośnie dawka paliwa to auto jedzie a jak nie no to niestety jest zamuł.

Mam na myśli zaworek w kolektorze ssącym który jest kierunkowy ponieważ na wolnych obrotach tam powstaje podciśnienie a kiedy Turbo zaczyna pompować jest tam ciśnienie... Wiem że taki powinien być ale czy faktycznie jest to nie wiem bynajmniej w innych autach jest.

Myślałem jeszcze że zmienne fazy nie działają i wymieniłem olej przed czasem ale zmienne fazy na komputerze widać że się zmieniają także to nie to.

Przychodzi mi do głowy jeszcze zawór EGR który może się mechanicznie zacina mimo że jego wartości na komputerze są okej... Wtedy ciśnienie doładowania idzie do kolektora wydechowego z tłumik.

Manual. 137 000 zrobione.

Link to comment
Share on other sites

Interwały olejowe w Juke to porażka , ja wymieniam co 8kkm, jeśli mało trasy i głownie miasto to dodatkowo płukanka. Tak jest zawór pcv, u siebie wymieniałem go profilaktycznie - moźna też wymontować i przeczyścić. Dodatkowo polecam zastosować dodatek do paliwa od Archoil zalewam do paru aut, po paru tyś zrobi robotę - może rozwiąże Twój problem, a na pewno nie zaszkodzi.

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Myślę że gdyby nie działała zmienna faza to by przyspieszał ale nie z taką różnicą jak teraz bo teraz to buczy a nie jedzie do momentu aż go puści I wystrzeli jak z procy. Serwis też mówił że raczej niezmienne fazy.

Sądzisz o układzie paliwowym No być może bo to auto stało pół roku u poprzedniego właściciela nie jeżdżone... Może wtryski przytkane przy mniejszych dawkach...??

To niemożliwe że o tym problemie nie słychać gdyż wielu ludzi na to narzeka.

Dodam jeszcze że na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku delikatnie puka w okolicy zmiennych faz i paska wielorowkowego...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A u mnie tak od początku - może nie 2-3 sekundy a najwyżej 1 sekunda. Tylko że ja mam automat i to chyba skrzynia tak działa. Przyzwyczaiłem się.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...