Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wibracje


kaczy888
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takowy problem po zakupie XTraila,mianowicie zaczęły występować wibracje w niskim zakresie gdzieś 20+40/50 im szybciej jadę tym problem ustępuje zanika.Wibracje bardzo mocno są odczuwane na kierownicy.Jak jestem w trybie auto czuć je słabiej,na samym FWD  czuć je dość mocno.Po odpuszczeniu gazu czuć jak by auto tak trochę gwałtowniej hamowało wytrącało prędkość.

Sprawdzałem ostatnio z mechanikiem zawieszenie na dole i było ok ale był luz na obu końcach walu,na oko ruch maks 2/3mm moze mniej.

Mechanik niestety nie wiem czy taki luz to standard,dlatego postanowiłem podpytać się tutaj co myślicie.

Mój xtrail to 2.0 benzyna 140 4x4.

 

 

 

Edytowane przez kaczy888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były podobne drgania, podczas jazdy patrząc w lusterko wydawało się jakby szyba wibrowała. 

Po wykonaniu geometrii układu w 3D objawy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że takie luzu na wale to standard czy powody do jakiegoś zainteresowania się tym tematem w późniejszym czasie?Jak to wygląda ? powinno być z luzem czy na sztywno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jezeli masz luzy na krzyżakach to poprostu to wymień.od tego są też wibracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Walcze z wibracjami od dawna- bezskutecznie na razie.

U mnie trzesawka karoserii objawia sie wyłacznie przy mocnym obciązeniu auta i predkości od 90-100km/h.

Nie ma tego kiedy jeżdże sam lub w dwie osoby i nie przekraczam ~~100km/h

Jako pierwsze oczywiście do sprawdzenia poszły elementy zawieszenia jak  ,klocki,opony,tarcze,itp.

Potem drugi wał i nic.Jeden krzyżak na starym miał spory luz ale wymiana na nowy nic nie dała.

Teraz wymieniłem kompletne półosie z przodu -dalej zero efektu.

Pozostaje juz chyba tylko dwumasa..Ale ona nie daje żadnych charakterystycznych w takim przypadków objawów ..

Wg róznych zebranych opinii przyczyna poza tym co juz sprawdziłem/wymieniłem moze być jeszcze np.wadliwy wtryskiwacz.

Jak ktos inny miał z T31 takie problemy i znalazł przyczyne ,prosze niech sie podzieli co było przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik działa prawidłowo  to warto sprawdzić wyważenie kół, poduszki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.06.2023 o 07:41, piotrek3 napisał:

Walcze z wibracjami od dawna- bezskutecznie na razie.

U mnie trzesawka karoserii objawia sie wyłacznie przy mocnym obciązeniu auta i predkości od 90-100km/h.

Nie ma tego kiedy jeżdże sam lub w dwie osoby i nie przekraczam ~~100km/h

Jako pierwsze oczywiście do sprawdzenia poszły elementy zawieszenia jak  ,klocki,opony,tarcze,itp.

Potem drugi wał i nic.Jeden krzyżak na starym miał spory luz ale wymiana na nowy nic nie dała.

Teraz wymieniłem kompletne półosie z przodu -dalej zero efektu.

Pozostaje juz chyba tylko dwumasa..Ale ona nie daje żadnych charakterystycznych w takim przypadków objawów ..

Wg róznych zebranych opinii przyczyna poza tym co juz sprawdziłem/wymieniłem moze być jeszcze np.wadliwy wtryskiwacz.

Jak ktos inny miał z T31 takie problemy i znalazł przyczyne ,prosze niech sie podzieli co było przyczyną.

 

U mnie auto dostaje trzęsawki (trzęsie się buda auta) przy przyspieszaniu (duże obciążenie) w zakresie obrotów chyba 1.5k ..do 2.3k obrotów od 1 do 3 biegu (potem nie czuć) im szybciej się jedzie - tym mniej czuć. Jeżdżę nim tak już 1rok (poszło sporo kasy na to). Pamiętam, kiedy się to zaczęło, pierwszy raz - podczas jazdy asfaltem pod górkę, (~ 1,8k obr pod górkę) 4/5 bieg .. coś strzeliło podczas jazdy jak by cos się miało złamać/urwać i się pojawiły i wtedy pojawiły się drgania.

Co było zrobione:
- Cały przód auta zrobiony (zawieszenie)  + półosie (nie oryginały zamienniki)
- Wymieniona magalownica (która się chyba rozsypała, obecnie - bedzie to wkrótce sprawdzane).
- Tylnia osia (nie oryginały zamienniki)
- Poduszka sinika wymieniona.
- Wał sprawdzony (wyciagnięty był)
- Jeden mechanik chciał brać się wtryski (nie pozwoliłem, ciśnienie w układzie OK, korekty wtysków są w normie - auto przyspieszało bez problemu).
- Podejrzewałam dwumasę (auto ma 260k km - a kupione było przy 170k km, i raczej poprzedni właściciel jej nie robił), ale mechanik stwierdził że to nie te objawy. 

i dalej to samo..

Edytowane przez abcdefw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie i tez została chyba tylko dwumasa ale szczytem głupoty jest naprawa a'la ASO wymiany wszystkiego po kolei az sie trafi.

Wymiana dwumasy to jest kosztowna zabawa,tym bardziej ,ze u mnie nie daje żadnych typowych dla niej objawów zuzycia.

Jeden z mechaników tez mi sugerował ,ze winne moga być wtryskiwacze ale to dla mnie tez jest mało wiarygodne..

Jeżdzę tak ,generalnie bez obciązonego auta i jazdy powyzej 100km/h jest wszystko ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwu masę bym wykluczył ponieważ w automacie mam to samo a tam nie ma dwu masy .Po wymianie półosi(zamienniki) objawy trochę ustąpiły ,ale dalej trochę czuć. W t 30 miałem to samo ,wymieniłem wew. przeguby na zamienniki i na chwilę przestawało trząść (na kilkaset km).Dopiero jak założyłem przeguby wew. oem to objawy ustąpiły raz na zawsze. Więc mimo wszystko  obstawiał bym wew przeguby jako winowajcę trzęsienia budą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem całe kompletne półosie oryginalne Nissan-a.

Co prawda używane ale sprawdzone,sprawne na 100%

Zamienniki nowe przegubów często sa gorsze od wyrobionych oryginałow dlatego nawet nie probowalem ich montować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam Rozumiec, że po wsadzeniu oryginałow .. wszystko ustało ?

PS. Gdzie i po ile kupowałeś :D

Edytowane przez abcdefw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby miec 100% pewność czy problem znikł  to musze auto mocno obciązyć i wyjechac na autostrade lub trase ekspresową aby szybciej pojechać.

Jak na razie nie było jeszcze okazji.

Przy normalnej jeździe najczesciej samemu lub 2 osoby nic sie nie działo .

Połosie kupiłem oryginalne z Allegro ale uzywane bo nowe to cena z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei drgania sa na biegu 2 i już lżejsze na 3, na 4, 5 praktycznie nie ma. Generalnie jak mocniej dociskam gaz czyli na większym obciążeniu, na 1 nic, 2 i 3 drgania całej budy na 4 i 5 praktycznie nic. Co ciekawe przy jeździe na Auto problem nie wystepuje albo jest znacząco mniejszy,  Też wymieniłem przednie półosie, i bedę poszukiwał dalej. Moja konkluzja jest taka że gdy załącza się tylny napęd albo luz na krzyżakach albo na tylnej półosi się kasuje, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie po kilku latach wymieniania podzespołów i sprawdzania różnych przyczyn drgań auta, ostatecznie temat został zamknięty przez profesjonalne wyważenie wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2023 o 17:00, maac napisał:

U mnie po kilku latach wymieniania podzespołów i sprawdzania różnych przyczyn drgań auta, ostatecznie temat został zamknięty przez profesjonalne wyważenie wału.

Do tego mogłes dojść szybko sam bez kosztowo ,poprzez jazde bez wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.07.2023 o 11:06, abcdefw napisał:

U mnie auto dostaje trzęsawki (trzęsie się buda auta) przy przyspieszaniu (duże obciążenie) w zakresie obrotów chyba 1.5k ..do 2.3k obrotów od 1 do 3 biegu (potem nie czuć) im szybciej się jedzie - tym mniej czuć. Jeżdżę nim tak już 1rok (poszło sporo kasy na to). Pamiętam, kiedy się to zaczęło, pierwszy raz - podczas jazdy asfaltem pod górkę, (~ 1,8k obr pod górkę) 4/5 bieg .. coś strzeliło podczas jazdy jak by cos się miało złamać/urwać i się pojawiły i wtedy pojawiły się drgania.

Co było zrobione:
- Cały przód auta zrobiony (zawieszenie)  + półosie (nie oryginały zamienniki)
- Wymieniona magalownica (która się chyba rozsypała, obecnie - bedzie to wkrótce sprawdzane).
- Tylnia osia (nie oryginały zamienniki)
- Poduszka sinika wymieniona.
- Wał sprawdzony (wyciagnięty był)
- Jeden mechanik chciał brać się wtryski (nie pozwoliłem, ciśnienie w układzie OK, korekty wtysków są w normie - auto przyspieszało bez problemu).
- Podejrzewałam dwumasę (auto ma 260k km - a kupione było przy 170k km, i raczej poprzedni właściciel jej nie robił), ale mechanik stwierdził że to nie te objawy. 

i dalej to samo..

ACHTUNG!!!

U mnie problem rozwiązany. Szczególnie zwracam się tu do kolegi @abcdefw, bo u mnie było tak samo jak u niego. Trzesienie budy pojawiło się po strzale podczas jazdy dokładnie tak jakby cos się złamało urwało. Otóż pół roku jeździłem z drgawkami, potem pojawił się drugi raz strzał, niedługo trzeci, a potem już poleciało, nie dało się bez zgrzytu jechać. Walnął 3 bieg, zazgrzytało szarpnęło, tak jakby zerwało wszystkie zęby, albo wielowypust osadzenia koła 3 biegu w skrzyni. Miałem dylemat, kupić skrzynię czy regenerować. Oddałem do regeneracji mimo że droższa to usługa. Po regeneracji skrzyni NIE MA TRZĘSIENIA budą. Nie wnikałem co się stało w skrzyni, nie obchodziło mnie to, załatwiał to mój mechanik , regenerator coś tam gadał że coś się zatarło, ścieło i takie tam pierdoły.

Choć w życiu bym nie powiedział że takie objawy mogą być od skrzyni biegów. 

EDIT: d*pa: cieplej się zrobiło i już wyczuwam wibracje na 2 więc to nie to

Edytowane przez Slajmi130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Gdzieś wyczytałem że do t31 pasuje półoś z renaulta koleosa chyba pierwszej generacji ,próbował ktoś włożyć taką? czy to to samo i pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rademenez napisał:

Gdzieś wyczytałem że do t31 pasuje półoś z renaulta koleosa chyba pierwszej generacji ,próbował ktoś włożyć taką? czy to to samo i pasuje?

Niestety sprawa nie jest taka prosta. Najlepiej zdemontować starą półoś, policzyć ilość zębów z obu stron, zmierzyć wszystkie średnice po obu stronach oraz uszczelniacz i gwint.
Każdy silnik oraz skrzynia manula/automat mają inne półosie. Numery katalogowe pomogą w namierzeniu właściwej półosi, ale najlepiej zweryfikować mając ją w dłoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze istotne czy szukasz do T31 4x4,manual czy automat , z napędem na jedna oś-bo są inne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrek3 napisał:

Jeszcze istotne czy szukasz do T31 4x4,manual czy automat , z napędem na jedna oś-bo są inne.

 

Tak wiem że automat ma inne od manuala ,chyba różnią się grubością i ilością frezów.

 

11 godzin temu, jaco777 napisał:

Niestety sprawa nie jest taka prosta. Najlepiej zdemontować starą półoś, policzyć ilość zębów z obu stron, zmierzyć wszystkie średnice po obu stronach oraz uszczelniacz i gwint.
Każdy silnik oraz skrzynia manula/automat mają inne półosie. Numery katalogowe pomogą w namierzeniu właściwej półosi, ale najlepiej zweryfikować mając ją w dłoni.

Mając obydwie w rękach było by najprościej żeby porównać . Myślałem że ktoś już przerabiał temat bo  używanych półosi  z koleosa jest dużo więcej dostępnych niż do xtraila , a będę musiał chyba jedną wymienić bo luz na wewnętrznym się robi i zaczyna znowu telepać budą,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, i pozbył się ktoś tych drgań? Również mam drgania, wymienioną półoś prawa, lewa sprawdzana i jest dobra, zdemontowałem wał , objawy nadal te same, byłem na zbieżności, przekładałem koła, zawieszenie dobra, więc pozostaje albo dwumasa albo wtryski albo właśnie nie wiem co.. jeśli się komuś udało proszę o informację 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...