kaczy888 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 (edytowane) Witam Mam takowy problem po zakupie XTraila,mianowicie zaczęły występować wibracje w niskim zakresie gdzieś 20+40/50 im szybciej jadę tym problem ustępuje zanika.Wibracje bardzo mocno są odczuwane na kierownicy.Jak jestem w trybie auto czuć je słabiej,na samym FWD czuć je dość mocno.Po odpuszczeniu gazu czuć jak by auto tak trochę gwałtowniej hamowało wytrącało prędkość. Sprawdzałem ostatnio z mechanikiem zawieszenie na dole i było ok ale był luz na obu końcach walu,na oko ruch maks 2/3mm moze mniej. Mechanik niestety nie wiem czy taki luz to standard,dlatego postanowiłem podpytać się tutaj co myślicie. Mój xtrail to 2.0 benzyna 140 4x4. Edytowane 13 Maja 2023 przez kaczy888 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 U mnie były podobne drgania, podczas jazdy patrząc w lusterko wydawało się jakby szyba wibrowała. Po wykonaniu geometrii układu w 3D objawy ustąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Przegub wewnętrzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczy888 Opublikowano 14 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2023 Rozumiem że takie luzu na wale to standard czy powody do jakiegoś zainteresowania się tym tematem w późniejszym czasie?Jak to wygląda ? powinno być z luzem czy na sztywno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal771 Opublikowano 23 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 jezeli masz luzy na krzyżakach to poprostu to wymień.od tego są też wibracje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Walcze z wibracjami od dawna- bezskutecznie na razie. U mnie trzesawka karoserii objawia sie wyłacznie przy mocnym obciązeniu auta i predkości od 90-100km/h. Nie ma tego kiedy jeżdże sam lub w dwie osoby i nie przekraczam ~~100km/h Jako pierwsze oczywiście do sprawdzenia poszły elementy zawieszenia jak ,klocki,opony,tarcze,itp. Potem drugi wał i nic.Jeden krzyżak na starym miał spory luz ale wymiana na nowy nic nie dała. Teraz wymieniłem kompletne półosie z przodu -dalej zero efektu. Pozostaje juz chyba tylko dwumasa..Ale ona nie daje żadnych charakterystycznych w takim przypadków objawów .. Wg róznych zebranych opinii przyczyna poza tym co juz sprawdziłem/wymieniłem moze być jeszcze np.wadliwy wtryskiwacz. Jak ktos inny miał z T31 takie problemy i znalazł przyczyne ,prosze niech sie podzieli co było przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 Jeśli silnik działa prawidłowo to warto sprawdzić wyważenie kół, poduszki silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2023 To było jako pierwsze wykonane -napisałem to w poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abcdefw Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 (edytowane) W dniu 28.06.2023 o 07:41, piotrek3 napisał: Walcze z wibracjami od dawna- bezskutecznie na razie. U mnie trzesawka karoserii objawia sie wyłacznie przy mocnym obciązeniu auta i predkości od 90-100km/h. Nie ma tego kiedy jeżdże sam lub w dwie osoby i nie przekraczam ~~100km/h Jako pierwsze oczywiście do sprawdzenia poszły elementy zawieszenia jak ,klocki,opony,tarcze,itp. Potem drugi wał i nic.Jeden krzyżak na starym miał spory luz ale wymiana na nowy nic nie dała. Teraz wymieniłem kompletne półosie z przodu -dalej zero efektu. Pozostaje juz chyba tylko dwumasa..Ale ona nie daje żadnych charakterystycznych w takim przypadków objawów .. Wg róznych zebranych opinii przyczyna poza tym co juz sprawdziłem/wymieniłem moze być jeszcze np.wadliwy wtryskiwacz. Jak ktos inny miał z T31 takie problemy i znalazł przyczyne ,prosze niech sie podzieli co było przyczyną. U mnie auto dostaje trzęsawki (trzęsie się buda auta) przy przyspieszaniu (duże obciążenie) w zakresie obrotów chyba 1.5k ..do 2.3k obrotów od 1 do 3 biegu (potem nie czuć) im szybciej się jedzie - tym mniej czuć. Jeżdżę nim tak już 1rok (poszło sporo kasy na to). Pamiętam, kiedy się to zaczęło, pierwszy raz - podczas jazdy asfaltem pod górkę, (~ 1,8k obr pod górkę) 4/5 bieg .. coś strzeliło podczas jazdy jak by cos się miało złamać/urwać i się pojawiły i wtedy pojawiły się drgania. Co było zrobione: - Cały przód auta zrobiony (zawieszenie) + półosie (nie oryginały zamienniki) - Wymieniona magalownica (która się chyba rozsypała, obecnie - bedzie to wkrótce sprawdzane). - Tylnia osia (nie oryginały zamienniki) - Poduszka sinika wymieniona. - Wał sprawdzony (wyciagnięty był) - Jeden mechanik chciał brać się wtryski (nie pozwoliłem, ciśnienie w układzie OK, korekty wtysków są w normie - auto przyspieszało bez problemu). - Podejrzewałam dwumasę (auto ma 260k km - a kupione było przy 170k km, i raczej poprzedni właściciel jej nie robił), ale mechanik stwierdził że to nie te objawy. i dalej to samo.. Edytowane 15 Lipca 2023 przez abcdefw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Mam podobnie i tez została chyba tylko dwumasa ale szczytem głupoty jest naprawa a'la ASO wymiany wszystkiego po kolei az sie trafi. Wymiana dwumasy to jest kosztowna zabawa,tym bardziej ,ze u mnie nie daje żadnych typowych dla niej objawów zuzycia. Jeden z mechaników tez mi sugerował ,ze winne moga być wtryskiwacze ale to dla mnie tez jest mało wiarygodne.. Jeżdzę tak ,generalnie bez obciązonego auta i jazdy powyzej 100km/h jest wszystko ok.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 16 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2023 Dwu masę bym wykluczył ponieważ w automacie mam to samo a tam nie ma dwu masy .Po wymianie półosi(zamienniki) objawy trochę ustąpiły ,ale dalej trochę czuć. W t 30 miałem to samo ,wymieniłem wew. przeguby na zamienniki i na chwilę przestawało trząść (na kilkaset km).Dopiero jak założyłem przeguby wew. oem to objawy ustąpiły raz na zawsze. Więc mimo wszystko obstawiał bym wew przeguby jako winowajcę trzęsienia budą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2023 Wymieniłem całe kompletne półosie oryginalne Nissan-a. Co prawda używane ale sprawdzone,sprawne na 100% Zamienniki nowe przegubów często sa gorsze od wyrobionych oryginałow dlatego nawet nie probowalem ich montować.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abcdefw Opublikowano 30 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2023 (edytowane) Mam Rozumiec, że po wsadzeniu oryginałow .. wszystko ustało ? PS. Gdzie i po ile kupowałeś Edytowane 30 Lipca 2023 przez abcdefw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 Aby miec 100% pewność czy problem znikł to musze auto mocno obciązyć i wyjechac na autostrade lub trase ekspresową aby szybciej pojechać. Jak na razie nie było jeszcze okazji. Przy normalnej jeździe najczesciej samemu lub 2 osoby nic sie nie działo . Połosie kupiłem oryginalne z Allegro ale uzywane bo nowe to cena z kosmosu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slajmi130 Opublikowano 31 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2023 U mnie z kolei drgania sa na biegu 2 i już lżejsze na 3, na 4, 5 praktycznie nie ma. Generalnie jak mocniej dociskam gaz czyli na większym obciążeniu, na 1 nic, 2 i 3 drgania całej budy na 4 i 5 praktycznie nic. Co ciekawe przy jeździe na Auto problem nie wystepuje albo jest znacząco mniejszy, Też wymieniłem przednie półosie, i bedę poszukiwał dalej. Moja konkluzja jest taka że gdy załącza się tylny napęd albo luz na krzyżakach albo na tylnej półosi się kasuje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maac Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 U mnie po kilku latach wymieniania podzespołów i sprawdzania różnych przyczyn drgań auta, ostatecznie temat został zamknięty przez profesjonalne wyważenie wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 27 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2023 W dniu 26.11.2023 o 17:00, maac napisał: U mnie po kilku latach wymieniania podzespołów i sprawdzania różnych przyczyn drgań auta, ostatecznie temat został zamknięty przez profesjonalne wyważenie wału. Do tego mogłes dojść szybko sam bez kosztowo ,poprzez jazde bez wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slajmi130 Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 (edytowane) W dniu 15.07.2023 o 11:06, abcdefw napisał: U mnie auto dostaje trzęsawki (trzęsie się buda auta) przy przyspieszaniu (duże obciążenie) w zakresie obrotów chyba 1.5k ..do 2.3k obrotów od 1 do 3 biegu (potem nie czuć) im szybciej się jedzie - tym mniej czuć. Jeżdżę nim tak już 1rok (poszło sporo kasy na to). Pamiętam, kiedy się to zaczęło, pierwszy raz - podczas jazdy asfaltem pod górkę, (~ 1,8k obr pod górkę) 4/5 bieg .. coś strzeliło podczas jazdy jak by cos się miało złamać/urwać i się pojawiły i wtedy pojawiły się drgania. Co było zrobione: - Cały przód auta zrobiony (zawieszenie) + półosie (nie oryginały zamienniki) - Wymieniona magalownica (która się chyba rozsypała, obecnie - bedzie to wkrótce sprawdzane). - Tylnia osia (nie oryginały zamienniki) - Poduszka sinika wymieniona. - Wał sprawdzony (wyciagnięty był) - Jeden mechanik chciał brać się wtryski (nie pozwoliłem, ciśnienie w układzie OK, korekty wtysków są w normie - auto przyspieszało bez problemu). - Podejrzewałam dwumasę (auto ma 260k km - a kupione było przy 170k km, i raczej poprzedni właściciel jej nie robił), ale mechanik stwierdził że to nie te objawy. i dalej to samo.. ACHTUNG!!! U mnie problem rozwiązany. Szczególnie zwracam się tu do kolegi @abcdefw, bo u mnie było tak samo jak u niego. Trzesienie budy pojawiło się po strzale podczas jazdy dokładnie tak jakby cos się złamało urwało. Otóż pół roku jeździłem z drgawkami, potem pojawił się drugi raz strzał, niedługo trzeci, a potem już poleciało, nie dało się bez zgrzytu jechać. Walnął 3 bieg, zazgrzytało szarpnęło, tak jakby zerwało wszystkie zęby, albo wielowypust osadzenia koła 3 biegu w skrzyni. Miałem dylemat, kupić skrzynię czy regenerować. Oddałem do regeneracji mimo że droższa to usługa. Po regeneracji skrzyni NIE MA TRZĘSIENIA budą. Nie wnikałem co się stało w skrzyni, nie obchodziło mnie to, załatwiał to mój mechanik , regenerator coś tam gadał że coś się zatarło, ścieło i takie tam pierdoły. Choć w życiu bym nie powiedział że takie objawy mogą być od skrzyni biegów. EDIT: d*pa: cieplej się zrobiło i już wyczuwam wibracje na 2 więc to nie to Edytowane 12 Grudnia 2023 przez Slajmi130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września Gdzieś wyczytałem że do t31 pasuje półoś z renaulta koleosa chyba pierwszej generacji ,próbował ktoś włożyć taką? czy to to samo i pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaco777 Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września 13 godzin temu, rademenez napisał: Gdzieś wyczytałem że do t31 pasuje półoś z renaulta koleosa chyba pierwszej generacji ,próbował ktoś włożyć taką? czy to to samo i pasuje? Niestety sprawa nie jest taka prosta. Najlepiej zdemontować starą półoś, policzyć ilość zębów z obu stron, zmierzyć wszystkie średnice po obu stronach oraz uszczelniacz i gwint. Każdy silnik oraz skrzynia manula/automat mają inne półosie. Numery katalogowe pomogą w namierzeniu właściwej półosi, ale najlepiej zweryfikować mając ją w dłoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września Jeszcze istotne czy szukasz do T31 4x4,manual czy automat , z napędem na jedna oś-bo są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września 8 godzin temu, piotrek3 napisał: Jeszcze istotne czy szukasz do T31 4x4,manual czy automat , z napędem na jedna oś-bo są inne. Tak wiem że automat ma inne od manuala ,chyba różnią się grubością i ilością frezów. 11 godzin temu, jaco777 napisał: Niestety sprawa nie jest taka prosta. Najlepiej zdemontować starą półoś, policzyć ilość zębów z obu stron, zmierzyć wszystkie średnice po obu stronach oraz uszczelniacz i gwint. Każdy silnik oraz skrzynia manula/automat mają inne półosie. Numery katalogowe pomogą w namierzeniu właściwej półosi, ale najlepiej zweryfikować mając ją w dłoni. Mając obydwie w rękach było by najprościej żeby porównać . Myślałem że ktoś już przerabiał temat bo używanych półosi z koleosa jest dużo więcej dostępnych niż do xtraila , a będę musiał chyba jedną wymienić bo luz na wewnętrznym się robi i zaczyna znowu telepać budą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caast Opublikowano 16 Października Udostępnij Opublikowano 16 Października Cześć, i pozbył się ktoś tych drgań? Również mam drgania, wymienioną półoś prawa, lewa sprawdzana i jest dobra, zdemontowałem wał , objawy nadal te same, byłem na zbieżności, przekładałem koła, zawieszenie dobra, więc pozostaje albo dwumasa albo wtryski albo właśnie nie wiem co.. jeśli się komuś udało proszę o informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczy888 Opublikowano 19 Października Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października Jak samemu zdiagnozowac luxy na polosiach? Musi byc to jakis mocniejszy luz po jej obwodzie czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.