Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai dziwny przypadek


kamyk82
 Share

Recommended Posts

Witajcie . 

Padł mi wysprzęglik w qashqaiu 1.6 dci . Robiłem to wszystko sam czyli odjechałem skrzynią na tyle żeby można było go odkręcic . Oczywiscie wiązało się to z demontażem akumulatora i całej tej elektroniki wokół niego . Po montażu sprzęgło działa jak należy ale z autem zaczeły sie dziać dziwne rzeczy . Wyskakuje błąd systemu start stop,świeci się ikonka silnika , wyłączonej trakcji , nie działa tempomat , mocy również jakby brakowało długo kręci zanim zapali  . Poszukałem troche na forum i było coś o braku masy i faktycznie nie przykręciłem masy do skrzyni biegów , poprawiłem to ale dalej bez zmian . 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziwny przypadek. A Forscan czy podobny program nie pokazuje przyczyn błędów?
Dedykuje że skoro tempomat i start stop nie działa to silnik/ komputer myśle ze sprzęgło jest wciśnięte. Może gdzieś przy składaniu sprzęgła wyszedł błąd. A czy sprzęgło tez zostało zmienione? Ja zmieniałem w zeszłym roki wysprzeglik i mechanik z naciskiem powiedział żebym sprzęgło tez zrobił bo często jest problem po złożeniu starego sprzyngła.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Sprzęgło nie było ruszane tylko nowy wysprzęglik . Po wymianie sprzęgło bierze bardzo nisko .

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, kamyk82 napisał:

całej tej elektroniki wokół niego

Sprawdź wszystkie wtyczki, może jakaś jest nie wpięta albo źle wpięta.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem wszystko już kilka razy , zastananwia mnie taka krótka miedziana masa która jest przykręcona do podłużnicy i przykręciłem ją do podstawy do której przykręcony jest komputer . 

Za sugestią kolegi lutek 1337 sprawdziłem czujniki sprzęgła , są 2 jeden niżej na 4 piny drugi wysoko na 2 . 

Ten na 2 piny jest dobry i prąd do kostki też dochodzi . 

A jak sprawdzić ten 4 pinowy ?

Link to comment
Share on other sites

Nic o tym nie napisałeś, ale czy podłączałeś samochód pod jakiegoś ELMa? Jakie błędy pokazał?  Daj znać jak rozwiązałeś problem.

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany , całe to zamieszanie spowodowal czujnik położenia wału tzn nie wpięta kostka .

Po wpięciu wszystko wróciło do normy . 

 

Edited by kamyk82
Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, kamyk82 napisał:

nie wpięta kostka

A nie mówiłem? ?

Link to comment
Share on other sites

Franca jedna z tyłu silnika jest, na kompie wyszło że coś się dzieje z czujnikiem obrotów silniki i namierzyliśmy gdzie on jest i się znalazł a kostka wisiała koło niego po wpięcie wszystkie ikony zgasły , tempomat wrócił , moc też .

Link to comment
Share on other sites

Dobrze jest przy takich pracach liczyć wypinane wtyczki. Fajnie że doszliście do tego w miarę szybko i bezkosztowo.

Link to comment
Share on other sites

Ja też jestem zadowolony z tego że tak się to skończyło . 

Dziwi mnie jednak że czujnik położenia wału spowodował aż tyle objawów . 

Rozumiem że auto długo kręciło i nie miało mocy ale to że nie działał system start stop czy tempomat to już dla mnie dziwne . 

Link to comment
Share on other sites

No tak jest, oba te systemy potrafią nie działać z błahych powodów. A tak w ogóle radzę Ci nie używać systemu s-s a konkretnie nawet go dezaktywować, bo on jest źle skonstruowany i powoduje rozładowywanie akumulatora. Może dojść do sytuacji, że po długiej jeździe nie odpalisz samochodu przećwiczone na własnej-a raczej żony skórze. Z tym się też wiąże zabicie akumulatora, bo będzie ciągle nie doładowany.

Link to comment
Share on other sites

Staram się zawsze go wylączać . 

Czytałem że w j11 przekręca się czujnik maski w j10 też to działa ?

Link to comment
Share on other sites

Wyłączenie przyciskiem nic nie da, bo to tylko powoduje, że silnik nie będzie gasł. System odzyskiwania energii cały czas działa. Ja odłączyłem wtyczkę od ujemnej klemy i tak jeździmy już parę lat. Jest tylko komunikat na zegarach.

Link to comment
Share on other sites

I nie denerwuje Cię ta migająca kontrolka ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.05.2023 o 09:01, kamyk82 napisał:

Sprawdzałem wszystko już kilka razy , zastananwia mnie taka krótka miedziana masa która jest przykręcona do podłużnicy i przykręciłem ją do podstawy do której przykręcony jest komputer . 

Za sugestią kolegi lutek 1337 sprawdziłem czujniki sprzęgła , są 2 jeden niżej na 4 piny drugi wysoko na 2 . 

Ten na 2 piny jest dobry i prąd do kostki też dochodzi . 

A jak sprawdzić ten 4 pinowy ?

Może temat już zamknięty ale zaciekawiło mnie to... Zakładałem już temat odnośnie niedziałającego tempomatu... Teraz widzę z tego co piszesz że przy sprzęgle są dwa czujniki... W moim przypadku tempomat da się "załączyć" przy wcisniętym pedale sprzęgła... Możliwe że jakiś magik zamienił miejscami te dwa czujniki??? 

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie ma takiej możliwości . Jeden jest na 2 a drugi na 3 piny .

Link to comment
Share on other sites

@kamyk82otóż okazuje się że jest taka możliwość... Czujniki były zamienione miejscami... I objawy były następujące... Tempomat nie reagował na przycisk set... Dopiero przy wcisnietym sprzęgle ale po puszczeniu się rozlaczal... Za to system start-stóp też działał odwrotnie... Auto gasło przy wciśnięciu sprzęgła zamiast się uruchomić... Totalna masakra... Nie wiem kto tam zaglądał... Po kupnie nawet tego nie sprawdziłem... Po zamianie wszystko wróciło do normy.. Ss działa i tempomat też 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...