Szynal Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Cześć Samochód jak w temacie, R51, diesel, automatyczna skrzynia biegów. Gaśnie podczas jazdy, losowo, przy różnych warunkach. Ciepły, zimny, różne biegi, różne prędkości, różne obroty. Gaśnie również stojąc na parkingu na pozycji "P". Czasami gaśnie sześć razy na odcinku 10km a czasami tylko raz na 20km. Całkowita przypadkowość. Objaw jest taki, jakby ktoś odciął zapłon, silnik staje natychmiast, nie ma żadnego krztuszenia, utraty obrotów, zmniejszenia prędkości - nic, po prostu jest off i sinik staje. Trzeba się zatrzymać, wrzucić bieg "P", uruchomić kluczykiem silnik i można jechać dalej. Interfejs diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów związanych z silnikiem (jest jeden stary błąd ze skrzyni rozdzielczej ale on jest od kilku lat). Raczej nie jest to kwestia paliwa, bo tankowane było tam, gdzie zawsze, a problemy zaczęły się pojawiać przy połowie zbiornika - chyba, że ON się wypala a zostają w baku jakieś śmieci i jest ich coraz więcej im niższy poziom paliwa (?). Mechanik rozkłada ręce, jemu oczywiście nie zgasł przez cały dzień, błędów nie widzi, wszystko działa. Byś może jakiś problem w zasilaniu elektroniki sterującej pracą silnika/pompy paliwa/wtryskiwaczy - tylko nie wiem czy taki byłby objaw i czy nie powinny się jednak pojawić jakieś błędy. Tak jak piszę, silnik się nie dławi, nie krztusi - więc paliwo dostaje cały czas. Nie mam pojęcia od czego zacząć. może ktoś ma jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 17 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2023 Jakie DTC są w pamięci ? Co pokazuje FFD ? Kiedys trafily mi się przypadki ,że ECM nie działał poprawnie, ale tutaj bez wiedzy na temat byłych i obecnych DTC i FFD cieżko coś powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynal Opublikowano 20 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2023 No właśnie sterownik sinika nie pokazuje żadnych błędów. Silnik gaśnie coraz częściej, teraz już nawet na postoju co dwie, trzy minuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 21 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2023 Do sprawdzenie czujnik położenia wału i wałka rozrządu i jeszcze zawór SCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szynal Opublikowano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2023 Czujniki położenia wału i wałka rozrządu zostały sprawdzone - na oscyloskopie widać przebiegi generowane przez te czujniki. Sygnał dociera do komputera a ten nie sygnalizuje problemów czy też błędów - zakładam więc, że same czujniki działają prawidłowo. Zawór SCV - jeśli to jest element pompy wysokiego ciśnienia, to sama pompa została sprawdzona pod kątem wytwarzanego ciśnienie, podobno ma 180-190 barów. Samochód był w ASO, diagnosta stwierdził, że pompa wysokiego ciśnienia działa poprawnie. Miał natomiast pewne uwagi co do wtryskiwaczy - ogólnie działają, nie ciekną, ale parametry ich pracy są gdzieś na skraju dopuszczalnych parametrów pracy prawidłowej. Zasugerowano demontaż wtryskiwaczy i oddanie ich do sprawdzenie i/lub ewentualnej regeneracji. Jednakże odrzucił możliwość gaśnięcia silnik z powodu problemów z wtryskiem. Kolejna sugestia to naciągnięty łańcuch rozrządu, podobno na przyrządach mierniczych było widać, że cyt: "gubi się synchronizacja góry z dołem" - samochód ma przejechane 219 tys. i nigdy niczego z rozrządem nie robiłem. Nie wiem czy taka diagnoza ma sens? Czy jak łańcuch jest naciągnięty to czasem nie ma problemów z rozruchem silnika na zimno (u mnie pali na dotyk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1621 Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 W dniu 24.05.2023 o 23:50, Szynal napisał: sprawdzona pod kątem wytwarzanego ciśnienie, podobno ma 180-190 barów. Samochód był w ASO, diagnosta stwierdził, że pompa wysokiego ciśnienia działa poprawnie. Tu pewnie mały błąd się wkradł i ciśnienie na pompie wynosi 1800-1900bar. Większość współczesnych diesli odpala jak cisnienie w układzie jest około 300bar. W dniu 21.05.2023 o 21:43, dzemik napisał: Do sprawdzenie czujnik położenia wału i wałka rozrządu i jeszcze zawór SCV W dniu 20.05.2023 o 23:59, Szynal napisał: No właśnie sterownik sinika nie pokazuje żadnych błędów. Silnik gaśnie coraz częściej, teraz już nawet na postoju co dwie, trzy minuty. A takie podstawy jak filtr paliwa zostały wymienione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hauzie Opublikowano 16 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2024 Mój 4.0 w gazie też gasł ale po naprawie alternatora i wymianie tych czujników położenia wału problem zniknął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.