Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[R51] 2.5dci Automat - gaśnie podczas jazdy


Szynal
 Share

Recommended Posts

Cześć

Samochód jak w temacie, R51, diesel, automatyczna skrzynia biegów. Gaśnie podczas jazdy, losowo, przy różnych warunkach. Ciepły, zimny, różne biegi, różne prędkości, różne obroty. Gaśnie również stojąc na parkingu na pozycji "P". Czasami gaśnie sześć razy na odcinku 10km a czasami tylko raz na 20km. Całkowita przypadkowość. Objaw jest taki, jakby ktoś odciął zapłon, silnik staje natychmiast, nie ma żadnego krztuszenia, utraty obrotów, zmniejszenia prędkości - nic, po prostu jest off i sinik staje. Trzeba się zatrzymać, wrzucić bieg "P", uruchomić kluczykiem silnik i można jechać dalej. Interfejs diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów związanych z silnikiem (jest jeden stary błąd ze skrzyni rozdzielczej ale on jest od kilku lat). Raczej nie jest to kwestia paliwa, bo tankowane było tam, gdzie zawsze, a problemy zaczęły się pojawiać przy połowie zbiornika - chyba, że ON się wypala a zostają w baku jakieś śmieci i jest ich coraz więcej im niższy poziom paliwa (?). Mechanik rozkłada ręce, jemu oczywiście nie zgasł przez cały dzień, błędów nie widzi, wszystko działa. Byś może jakiś problem w zasilaniu elektroniki sterującej pracą silnika/pompy paliwa/wtryskiwaczy - tylko nie wiem czy taki byłby objaw i czy nie powinny się jednak pojawić jakieś błędy. Tak jak piszę, silnik się nie dławi, nie krztusi - więc paliwo dostaje cały czas. Nie mam pojęcia od czego zacząć. może ktoś ma jakieś sugestie?

 

Link to comment
Share on other sites

Jakie DTC są w pamięci ? Co pokazuje FFD ? 

Kiedys trafily mi się przypadki ,że ECM nie działał poprawnie, ale tutaj bez wiedzy na temat byłych i obecnych DTC i FFD cieżko coś powiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie sterownik sinika nie pokazuje żadnych błędów. Silnik gaśnie coraz częściej, teraz już nawet na postoju co dwie, trzy minuty. 

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenie czujnik położenia wału i wałka rozrządu

 

i jeszcze zawór SCV

 

Link to comment
Share on other sites

Czujniki położenia wału i wałka rozrządu zostały sprawdzone - na oscyloskopie widać przebiegi generowane przez te czujniki. Sygnał dociera do komputera a ten nie sygnalizuje problemów czy też błędów - zakładam więc, że same czujniki działają prawidłowo.

Zawór SCV - jeśli to jest element pompy wysokiego ciśnienia, to sama pompa została sprawdzona pod kątem wytwarzanego ciśnienie, podobno ma 180-190 barów. Samochód był w ASO, diagnosta stwierdził, że pompa wysokiego ciśnienia działa poprawnie. Miał natomiast pewne uwagi co do wtryskiwaczy - ogólnie działają, nie ciekną, ale parametry ich pracy są gdzieś na skraju dopuszczalnych parametrów pracy prawidłowej. Zasugerowano demontaż wtryskiwaczy i oddanie ich do sprawdzenie i/lub ewentualnej regeneracji. Jednakże odrzucił możliwość gaśnięcia silnik z powodu problemów z wtryskiem. 

Kolejna sugestia to naciągnięty łańcuch rozrządu, podobno na przyrządach mierniczych było widać, że cyt:  "gubi się synchronizacja góry z dołem" - samochód ma przejechane 219 tys. i nigdy niczego z rozrządem nie robiłem. Nie wiem czy taka diagnoza ma sens? Czy jak łańcuch jest naciągnięty to czasem nie ma problemów z rozruchem silnika na zimno (u mnie pali na dotyk) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.05.2023 o 23:50, Szynal napisał:

sprawdzona pod kątem wytwarzanego ciśnienie, podobno ma 180-190 barów. Samochód był w ASO, diagnosta stwierdził, że pompa wysokiego ciśnienia działa poprawnie.

Tu pewnie mały błąd się wkradł i ciśnienie na pompie wynosi 1800-1900bar. Większość współczesnych diesli odpala jak cisnienie w układzie jest około 300bar.

W dniu 21.05.2023 o 21:43, dzemik napisał:

Do sprawdzenie czujnik położenia wału i wałka rozrządu

 

i jeszcze zawór SCV

 

 

W dniu 20.05.2023 o 23:59, Szynal napisał:

No właśnie sterownik sinika nie pokazuje żadnych błędów. Silnik gaśnie coraz częściej, teraz już nawet na postoju co dwie, trzy minuty. 

A takie podstawy jak filtr paliwa zostały wymienione?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mój 4.0 w gazie też gasł ale po naprawie alternatora i wymianie tych czujników położenia wału problem zniknął 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...