Andrew Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 Piszczące klocki hamulcowe przy wolnej jeździe (obstawiam tylne). Nie ważne czy po dłuższym postoju, czy po trasie. Zgłaszałem na I przeglądzie. Diagnoza: klocki jeszcze się nie ułożyły itp?. Przebieg 13 tys. km. Czy w Waszych j12 występuje podobny problem? Czy ASO tak podchodzi do problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzimi75 Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 Mam to samo serwis twierdzi że ten typ tak ma chyba że ktoś już ten temat przerobił i ma spokój z piszczącym klockami chętnie się dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 U mnie też piszczą. Klocki są czyszczone podczas każdej wizyty w serwisie - pomaga na kilka dni. Niestety Nissan chyba przyoszczędził na klockach i zakłada coś budżetowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banan61 Opublikowano 25 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 Na YT sa filmy co trzeba zrobic z klockami zeby nie piszczaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 25 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 Teraz, Banan61 napisał: Na YT sa filmy co trzeba zrobic z klockami zeby Ludzie w garażu podziemnym oglądają się z powodu piszczenia. Marna reklama dla nissana. Auto jest na gwarancji, moim zdaniem ASO powinno się tym zająć. Będę walczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 16 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2023 W dniu 25.05.2023 o 21:30, gumimis napisał: Klocki są czyszczone podczas każdej wizyty w serwisie - pomaga na kilka dni. ASO czyści klocki /zaciski podczas przeglądu? Z tego co wiem, w nissanie ta usługa nie jest objęta przeglądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 18 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2023 W dniu 16.06.2023 o 17:44, Andrew napisał: ASO czyści klocki /zaciski podczas przeglądu? Z tego co wiem, w nissanie ta usługa nie jest objęta przeglądem. Od przeglądu zerowego zgłaszam im ten problem. Czyszczą u mnie klocki i zaciski przy każdej wizycie - nawet podczas wymiany opon. Nigdy nie oponowali - stwierdzili jedynie, że dopóki Nissan nie zajmie się tym oficjalnie to jedyne co mogą zrobić. Problem jest znany - na europejskich forach J12 użytkownicy opisują ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F15 Opublikowano 19 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2023 W mnie klocki przestały piszczeć po 1,5 roku (około 25000 km). Piszczały przednie, serwis dwa razy podchodził do tego problemu, ale nic to nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca (edytowane) U mnie piszczą świeżo po myciu, gdy kilka razy mocniej przyhamuję. Czyszczenie, spiłowanie klocków nie pomaga na długo. Można posmarować mniej lepiącem smarem lub kupić mniej pylące klocki, czyli twardsze, co może przegrzać i wykrzywić tarcze. Edytowane 1 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maarcel Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca (edytowane) To nie jest kwestia klocków. Prawidłowo klocki hamulcowe montuje się np.: na ATE Plastilube (wielokrotnie stosowałem to w motocyklu gdzie "piszczały klocki"). Piszczenie klocków, to ich DRGANIA w jarzmie podczas hamowania. Te drgania są przez nas słyszalne w postaci pisku. Stosuje się podkładki antywibracyjne lub na pastę składa. To ogranicza lub kasuje piski. Nie znam serwisu który to stosuje. W motocyklu hamulce ogarniałem sobie sam i okładziny przed włożeniem w jarzmo w miejscach styku smarowałem Plastilube. Nic po tym zabiegu nie piszczało (nawet jeśli wcześniej byłą taka niedogodność). Opowieści o układaniu się klocków, twardym lub miękkim materiale ścierny to można między bajki włożyć. To drgania Panie i Panowie Edytowane 1 Marca przez Maarcel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 1 Marca Udostępnij Opublikowano 1 Marca Jednak miękkie klocki TRW zazwyczaj piszczą, a twarde Ferrodo nie. I to na tym samym samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Ja do tego posta wyżej o smarowaniu... Nie wiem jak w tych nowszych autach, ale w tych jarzmach klocki powinny chodzić w miarę swobodnie. Zauważyłem, że piszczą szczególnie tańsze klocki. I jak w końcu się temu przyjrzałem porównując z ponoć najlepszymi i w sumie chyba najdroższymi z nich wszystkich to wyszło, że te tańsze zawsze mniej lub bardziej, ale klinują się. Eliminuję to poprzez spiłowanie trochę tych brzegów, które chodzą po tych blaszkach prowadzących, niczego nie smaruje, je czyszcze też druciakiem trochę. Mierzyłem suwmiarką boki klocków i one w zależności od firmy zawsze mają jakąś niedokładność wymiarową wykonania i ma to duże znaczenie. Klocek wtedy chodzi krzywo, klinuje się, nie odbija itd... Odkąd szlifuję nie mam problemu z piszczeniem, miażdzeniem klocków, nierównomiernym ścieraniem. Chociaż ostatnim razem akurat nie przyszlifowałem i właśnie po jednej stronie zdarło mi do gołej blachy, a po drugiej stronie tarczy prawie niezużyty. Oczywiście nie należy przesadzać z piłowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Używam klocków TRW sam wymieniam i także smaruję pastą przedtem jarzma dobrze wyczyścić druciakiem przedmuchać i założyć ostatnio wymieniłem też tłoczki hamulcowe tam też warto zerknąć pod gumkę bo lubi syf się zbierać i tłoczek się nie cofa warto tam dać smaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maarcel Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 4 godziny temu, tomkek1912 napisał: Ja do tego posta wyżej o smarowaniu... Nie wiem jak w tych nowszych autach, ale w tych jarzmach klocki powinny chodzić w miarę swobodnie. Zauważyłem, że piszczą szczególnie tańsze klocki. I jak w końcu się temu przyjrzałem porównując z ponoć najlepszymi i w sumie chyba najdroższymi z nich wszystkich to wyszło, że te tańsze zawsze mniej lub bardziej, ale klinują się. Eliminuję to poprzez spiłowanie trochę tych brzegów, które chodzą po tych blaszkach prowadzących, niczego nie smaruje, je czyszcze też druciakiem trochę. Mierzyłem suwmiarką boki klocków i one w zależności od firmy zawsze mają jakąś niedokładność wymiarową wykonania i ma to duże znaczenie. Klocek wtedy chodzi krzywo, klinuje się, nie odbija itd... Odkąd szlifuję nie mam problemu z piszczeniem, miażdzeniem klocków, nierównomiernym ścieraniem. Chociaż ostatnim razem akurat nie przyszlifowałem i właśnie po jednej stronie zdarło mi do gołej blachy, a po drugiej stronie tarczy prawie niezużyty. Oczywiście nie należy przesadzać z piłowaniem. Tak, pełna zgoda. Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem, bo to nie instruktaż dla mechaników Klocek ruchomy - smaruję przede wszystkim powierzchnię klocka przylegającą do tłoczka hamulcowego. Klocek nieruchomy - powierzchnie styku z jarzmem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fruko Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca A co polecacie do smarowania aby nie piszczaly? czego uzywacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca Piszecie tutaj co zrobić aby nie piszczały etc. Tylko zastanawiam się dlaczego ja mam robić to sam: auto jest na gwarancji i to ASO powinno rozwiązać temat. Przykre jest to, że auto za 150-200 tys. a takie wpadki ma. Nawet w Seicento w budżetowej wersji nie miałem problemu z piszczącymi klockami (auto nowe z salonu) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca (edytowane) Może piszczenie nie jest traktowane za wadę w Nissanie? Jak zwróciłem uwagę kierowniczce działu sprzedaży, że mój nowy samochód ma paprochy w lakierze, to stwierdziła, że każdy tak ma i to ma być skuteczna metoda oddalania reklamacji bez jej przyjmowania. Edytowane 6 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca Może zaciski są z jakąś wadą, albo klocki. Tak jak pisałem ja robię myk ze szlifowaniem brzegów i piszczenie zdarza mi się sporadycznie po dłuższych postojach i w deszczowe/ wilgotne dni, ale to jest chwilowe. Ale to wszystko w używanym aucie. Moi znajomi co sobie sami robią przy samochodach takie rzeczy jak wymiiana klocków też podcinają czasem brzegi. Nie znam innych powodów piszczenia klocków niż z powodu klinowania/ nieodbijania/ nieprawidłowego ułożenia/ pracy jarzmo/klocek... a piszczą tym bardziej jak nie hamują i się przy okazji grzeją m.in. z powodów wyżej opisanych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca Udostępnij Opublikowano 6 Marca (edytowane) Mi kiedyś w J11 przy odpłatnej usłudze wyczyścili i podszlifowali przednie, piszczące klocki i pomogło na jakieś 1000 km. PS.: Zauważyliście, że w J12 są wentylowane tylne tarcze, co przekłada się, w końcu, na skuteczne działanie hamulców z tyłu? Po 500 km od odbioru mam już świecące tarcze z tyłu, co w J11 nie udawało się nigdy, nawet po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy km były tylko matowo-metaliczne i zazwyczaj z rowkami (widziałem tak samo także u innych). Edytowane 6 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mokado Opublikowano 30 Lipca Udostępnij Opublikowano 30 Lipca u mnie problem pojawił się dopiero ostatnio przy przebiegu ok 43k po dwóch dłuższych trasach gdzie na jednej było więcej niż zwykle hamowania ze względu na krętą, górską drogę i w dodatku jechałem w 4 os z pełnym bagażnikiem. Co ciekawe piszczenie pojawiało się tylko 1 raz po takiej trasie przy lekkim hamowaniu, przy niedużej prędkości. Kolejne hamowanie było już bez pisku. Na razie nic z tym nie zrobiłem ale sprawdzę to u mechanika i ewentualnie będę też ASO pytał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robi270 Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Od 2023 r posiadam Nissan Qashqai e-power J12. Ok 2 miesięcy od odebrania pojazdu z salonu pojawił się pisk hamulców. Serwis wymieniał tzw. "blaszki" dwa razy. W zeszłym tygodniu wymieniono przednie klocki hamulcowe. Efektu żadnego. Serwis stwierdził, że mają takie a nie inne klocki hamulcowe od Nissana (klocki niewiadomego pochodzenia z markowaniem Nissan) i nie znają przyczyny. W kolejnym tygodniu serwis zamierza wymienić tyle klocki. Zasugerowałem im osobisty zakup innych jakościowych klocków i wymianę na mój koszt. Czy ktoś z was tam zrobił? Zadziałało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angrzej Opublikowano 18 Września Udostępnij Opublikowano 18 Września Ja też posiadam od 2023 r Nissan Qashqai e-power J12. moje klocki piszczały trzeszczały i skrzypiały serwis w gdyni wymienił tzw. "blaszki" z innego materiału i problem piszczenia znikł , natomast skrzypienie i trzeszczenie podczas powolnego zjazdu ze stoku czy też przy delikatnym ruszaniu i to dosść głośne, pozostało .twierdzą że to normalne i tak ma być. auto za 200 tyś -kpiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września Prawie za każdym razem nowe piszczące klocki to piszczą z powodu klinowania i nie odbijania w prowadnicach. Nie odbijają bo mają źle zrobiony kształt względem prowadnic. Kiedyś, dawno temu zawsze sugerowałem się opowieściami, że piszczą bo producent kiepski, kiepskie materiały. Od jakiegoś czasu uważam, że wystarczy zeszliwować metalowe brzegi klocka i nie piszcza mi żadne, niezależnie od cemy i samochodu. Jedyne czego trzeba pilnować żeby nie zeszlifować za bardzo, bo jak będą latać tobędą się tłuc. W tym przekonaniu utwierdził mnie też kolega co rocznie wymienia mnóstwo klocków w autach i co najmniej 1 na 4-5 kompletów trzeba liznąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września Czy J12 1.3 ma inne hamulce niż 1.5, bo nie słuchać w nich o podobnym problemie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września (edytowane) Mam juke 2021 , generalnie zero problemów a same hamulce sa bedzo dobre, lekko naciskam hamulec i auto hamuje. Klocki TRW a Qj12 oryginaly to tez trw ? Najlepsze jest to że w mazda 6 od nowości były trw i bylem bardzo nie zadowoliny, hamulce średnie a tylne tarcze zawsze pordzewiałe, wymieniłem na inne i problem znikt a czyszczenie itp nie pomagało. W jukejlocki też trv super tarcza wyglada i dobra skuteczność hamowania. Edytowane 19 Września przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.