maro_t Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września 22 godziny temu, aquariusmax napisał: Czy J12 1.3 ma inne hamulce niż 1.5, bo nie słuchać w nich o podobnym problemie? w j12 w ePower są inne hamulce niż w 1.3. Z przodu tarcze są większe, a z tyłu są też wentylowane. Zestaw jest jak w jakimś sportowym aucie, co jest mega dziwne, bo ten samochód hamuje głównie rekuperacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września 1.3 też ma tarcze wentylowane z tyłu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARobert Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września Mamy dwa takie auta w pracy i obydwa piszczą. Tarcze dość szorstko się zużywają. Oferta markowych zestawów tarcze/klocki do J12 nie wygląda za bogato. Do 1.3 Brembo robi przód. Trzeba będzie póki co na piszczących jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 21 Września Udostępnij Opublikowano 21 Września (edytowane) W najnowszym xtrail też piszczy ale chyba inna przyczyna ? To z forum x trail Jeśli hałasują wam / szurają lub piszczą hamulce. To podobno jest już znana sprawa i ASO dostały informację aby wymieniać blaszki zacisków, które wydają te dźwięki i mogą porysować tarcze. Informacja z grupy t33 na Facebooku od użytkowników którzy już mają wymienione w ramach gwarancji. Edytowane 21 Września przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 21 Września Udostępnij Opublikowano 21 Września ja mam X i lekką rysę na tarczy lewy przód, ale co "dziwne" brak hałasów absolutnie. Czekam do przegladu, czyli 4 mce, chyba że wcześniej pojawią sie jakieś niepokojące dźwięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września W dniu 20.09.2024 o 20:53, ARobert napisał: Mamy dwa takie auta w pracy i obydwa piszczą. Tarcze dość szorstko się zużywają. Oferta markowych zestawów tarcze/klocki do J12 nie wygląda za bogato. Do 1.3 Brembo robi przód. Trzeba będzie póki co na piszczących jeździć. moje doświadczenie jest takie, że wcześniej czy później w każdym samochodzie hamulce mi piszczały. Zwłaszcza tylne. Jest jedna zasada: jak piszczą przy hamowaniu to można z tym żyć, jak piszczą podczas jazdy to źle, bo znaczy że zacisk się zacina i hamulec cały czas lekko trzyma, może się grzać, ostatecznie może nawet płyn się zagotować. Zacisk do regeneracji, ostatecznie wymiany. Natomiast przy hamowaniu zawsze gdzieś coś mi popiskiwało w każdym samochodzie. Zwłaszcza że ja lubię jeździć płynnie, spokojnie i nie katuję hamulców poza sytuacjami awaryjnymi. A jak się je delikatnie używa to szybciej takie rzeczy zaczynają się dziać. ePower hamuje rekuperacją przy normalnej jeździe. Klockami tylko na samo zatrzymanie, z ostatnich kilku km/h. Klocek ledwo dotknie do tarczy. No i to nie wróży dobrze niestety. Dlatego warto raz za czas celowo porządnie przyhamować z większej prędkości do zera, tak żeby się ABS załączył, żeby tarcza i klocek się ułożyły na nowo, żeby tłoczek popracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kk51 Opublikowano 9 Października Udostępnij Opublikowano 9 Października Miał ktoś może przypadek, że hamulce piszczały praktycznie tylko podczas manewrów na parkingu/zjeździe do garażu? Małe prędkości, kierownica skręcona, hamowanie lekkie i piszczenie wtedy (tylko podczas używania hamulca). Miał może ktoś taką sytuację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulik76 Opublikowano 10 Października Udostępnij Opublikowano 10 Października W dniu 9.10.2024 o 09:53, kk51 napisał: Miał ktoś może przypadek, że hamulce piszczały praktycznie tylko podczas manewrów na parkingu/zjeździe do garażu? Małe prędkości, kierownica skręcona, hamowanie lekkie i piszczenie wtedy (tylko podczas używania hamulca). Miał może ktoś taką sytuację? Ja miałem. Czasami przy cofaniu i skręconych kołach słychać było piszczenie. Serwis wymienił magiczne blaszki chyba przy hamulcach i po wszystkim. Od razu wiedzieli o co chodzi jak im filmik puściłem. Nagrałem bo nie zawsze to piszczenie było słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kk51 Opublikowano 11 Października Udostępnij Opublikowano 11 Października (edytowane) A to w normalnej wersji czy w ePower? Bo w mojej wersji nie ma tych blaszek (spr ostatnio w ASO) z tego co wiem to te blaszki wadliwe były w ePowerach i T33 (sprawa już znana w ASO). Z poprzednich postów innych użytkowników wygląda na to, że to przypadłość tego modelu. Czasem więcej piszczy, czasem mniej (bez jakiejś konkretnej zależnosci). Edytowane 11 Października przez kk51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulik76 Opublikowano 12 Października Udostępnij Opublikowano 12 Października Mam wersję e-Power. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 12 Października Udostępnij Opublikowano 12 Października 22 godziny temu, kk51 napisał: A to w normalnej wersji czy w ePower? Bo w mojej wersji nie ma tych blaszek (spr ostatnio w ASO) z tego co wiem to te blaszki wadliwe były w ePowerach i T33 (sprawa już znana w ASO). Z poprzednich postów innych użytkowników wygląda na to, że to przypadłość tego modelu. Czasem więcej piszczy, czasem mniej (bez jakiejś konkretnej zależnosci). tak, to przypadłość tylko ePowera. Dotyczy QQ ePower XTrail ePower i Ariya Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.