smigiel Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 (edytowane) Serwusik! Mam od paru lat NISSAN Qashqai II (J11) 1.3 DIG-T benzyna 140 KM / 103 kW - kod silnika: HR13DDT. Na liczniku przejechane ok 52 tys. W kwietniu tego roku wymieniłem olej, filtr oleju, filtr powietrza u mechanika (centrum diagnostyczne). W maju tego roku stwierdziłem, że strasznie bierze olej bo wyszło ok 1l na 1000 km. Wróciłem do typa, który stwierdził, że to może być wina tego i tamtego. Dolał 2 litry oleju. Przejechałem kolejne 2 tys km i nadal to samo. Wkurzony radami i opiniami typy: "silnik do remontu! aaaaa sprzedaj tego japońca itd" postanowiłem sam podziałać. Wskoczyłem pod kanał i okazało się, że bagnet (rurka) od miarki poziomu oleju był źle zamontowany - wywaliło śrubę, albo ktoś tej śruby nie zamontował i to było główną przyczyną rozprysku oleju. Montaż pomiędzy kolektorem dolotowym, a pokrywą zaworów. Pytanie do ekipy: gdzie w silniku HR13DDT znajduję się zawór odmy (PCV valve)??? - chciałem go przeczyścić lub wymienić na nowy. Szukałem wszędzie gdzie się da, na grupach FB, na forach angielskich, australijskich, włoskich itd. Potem przekopałem wszystkie możliwe książki serwisowe - nigdzie niema informacji technicznych o tym silniku. Na jednym ze zdjęć, które dołączam zaznaczyłem kilka elementów 1 oraz 2, które częściowo typuje, że może to być to - ale nie dam sobie głowy odciąć. (kolektory podobne: https://allegrolokalnie.pl/oferta/nissan-qashqai-j11-13-kolektor-ssacy-140035548r lub https://www.franceauto.pl/pl/p/KOLEKTOR-DOLOTOWY-RENAULT-CAPTUR-1.3-TCE-140034990R-A2821401100/75448,) ---- Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Edytowane 13 Czerwca 2023 przez smigiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.