Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

eksploatacja - jakiej firmy rzeczy polecacie?


Guest saki
 Share

Recommended Posts

właśnie czeka mnie duży przegląd. Przebieg 178 tysięcy.

Muszę wymienić: filtry powietrza, filt pyłkowy, paliwa, układu pcv, olej w skrzyni (bo coś mi gęstnieje w zimne dni za bardzo i skrzynia ciężko chodzi). Jakiej firmy te rzeczy polecacie by były dobre i nie kosztował pół pensji?

Link to comment
Share on other sites

filtry made in JC :) oleje Castrol :)

Ceny jak dla mnie w moim lokalnym JC :)

kabinowy 50zł

oleju 15zł

paliwa 25zł

powietrza 18zł

Link to comment
Share on other sites

Guest jarroturro

Jeśli chodzi o filtr oleju to chyba lepiej zainwestować w coś markowego. Był ten temat swojego czasu poruszany na Forum - filterki po 15 zł mogą powodować, że lampka ciśnienia oleju po uruchomieniu zimnego silnika pali sie dosyć długo. Za ok 50 zł można kupić filtr firmy Mann i mimo większego wydatku oszczędzić sobie tego typu niespodzianek.

Link to comment
Share on other sites

50 zł kosztuje orginał w ASO firmowany znakiem nissana :) filterki za 15zł są dobre informacja to jest potwierdzona przez znajomego sprzedwacę i użytkowników :) nazwy firmy nie pamiętam ale wszyscy polecają te filtry i nikt z nimi nigdy nie miał problemów.

Link to comment
Share on other sites

Ja słyszałem sporo dobrych opini o Valvoline i właśnie taki olej zalałem, filtr oleju nie pamietam nazwy ale japoński. Odpukac na ten zestaw nie narzekam.

Świeczki NGK albo Denso, filtr p.pyłkowy gdzie taniej ale z filtrem powietrza to trza się zastanowić bo "mokry" kosztuje około 100zł a tanie podróby są suche.

Wg ASO te suche moga spowodować uszkodzenie przepływomierza ze względu na mozliwość odrywania się włókienek - ile w tym prawdy nie wiem a decyzje każdy podejmuje sam. Faktem jest że mój poprzednik zapakował filtron (to ten tańszy :lol: ) i póki co go nie wymieniam bo jest czysty.

Słyszałem że dobrą praktyką jest pakować do japończyka (nawet tego z brytyjskim obywatelstwem :D ) to co jest made in japan i ja staram sie postepować zgodnie z ta zasadą.

Link to comment
Share on other sites

Guest jarroturro
nikt z nimi nigdy nie miał problemów

 

g...o prawda, ja miałem problemy...

 

W takim razie wycofuję swoje poparcie dla filtów Manna (przynajmniej tych po 50 zeta)

Link to comment
Share on other sites

Ja słyszałem sporo dobrych opini o Valvoline i właśnie taki olej zalałem, filtr oleju nie pamietam nazwy ale japoński. Odpukac na ten zestaw nie narzekam.

Świeczki NGK albo Denso, filtr p.pyłkowy gdzie taniej ale z filtrem powietrza to trza się zastanowić bo "mokry" kosztuje około 100zł a tanie podróby są suche.

Wg ASO te suche moga spowodować uszkodzenie przepływomierza ze względu na mozliwość odrywania się włókienek - ile w tym prawdy nie wiem a decyzje każdy podejmuje sam. Faktem jest że mój poprzednik zapakował filtron (to ten tańszy :lol: ) i póki co go nie wymieniam bo jest czysty.

Słyszałem że dobrą praktyką jest pakować do japończyka (nawet tego z brytyjskim obywatelstwem :D ) to co jest made in japan i ja staram sie postepować zgodnie z ta zasadą.

TEż mi się tak kiedyś wydało, że jak w obudowie filtra i samym filtrze nie ma taczki brudu. Dopiero jak mi mądry człowiek wyjaśnił o co chodzi - rzecz oczywista - to wymieniam go cześciej. Bo brud zatyka malutkie pory w tym papierze i filtr z pozoru może byc czysty, ale jednak nie przepuszcza powietrza.

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jedna prośba. Podobno w almerze wymienia się nie tyle co filtr oleju, ale jakąś wkładkę i jakiś wkład. O co to chodzi konkretnie? i powiedzcie mi jeszcze proszę jaki konkretnie olej do skrzyni wlać? - przebieg 180 tysięcy, a w zimne dni rano olej mi w skrzyni ewidentnie gęstnieje.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
He he. To nie żart. Oryginał ale uwaga: wiskotyczny-mokry kosztuje 99zł :!: :evil: Jeśli to jest zwykły papier to nie warto wyrzucać kasy...

mokry wiskotyczny mozna kupic w norauto LX307 nr katalogowy - placilem za niego 33 pln

Link to comment
Share on other sites

to raczej tutela ;) filtry (i inne produkty tej firmy) raczej nie najgorsze skoro zalecane sa do np. alf i fiatoow

jeżeli są zalecane do alf i fiatów, to raczej są najgorsze. Bo fiat nie dosyć, że brzydki, to jeszcze się psuje, a alfa chociaż piękna, to się nią fajnie jeździ gdy akurat nie stoi w serwisie.

Link to comment
Share on other sites

wiadomo ze nie sa tak dobre jak nasz nissanki ale nie przesadzaj ;) koncern fiata i tak sie sporo poprawil w stosunkowo krootkim czasie choc jeszcze nie jest tak jak powinno byc

Link to comment
Share on other sites

W takim razie przywracam swoje poparcie dla wyrobów Firmy Mann :D

 

 

a czy przypadkiem filtron nie robi dla manna ?? :> w kazdym razie dla jakiejs zachodniej firmy robi....

Link to comment
Share on other sites

Guest jarroturro

Tego nie wiem, mam natomiast u siebie filtr oleju Filtrona i sądzę, że lampka ciśnienia oleju mogłaby gasnąć cokolwiek szybciej. W moim starym 126p gasła już jak zaczynałem kręcić rozrusznikiem. Fakt, że Almerka nie mieli na pusto tylko zapala od razu.........

 

Co do produktów włoskich........, ech gdybym przy kupnie samochodu używanego kierował się tylko jego urodą to wybrałbym Alfę 156, ponieważ jednak stawiałem na niezawodność - wybrałem n15

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Belzebub

Ostatnio przerabiałem to samo -dodam tylko cykle wymian :

 

-płyn hamulcowy -co 60tyś km lub 2 lata (DOT4 -koszt 12zł/0,5L)

-świece -co 30tyś km (NGK BKR 5E -koszt 9-13zł/szt)

-filtr paliwa -co 90tyś km lub 3 lata (japoński -22zł)

-filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł)

-olej silnikowy -co 15-20tyś km lub 1 rok (chwalone Castrol Magnatec lub Mobile 1 -"10W-40"półsyntetyk)

-filtr oleju -przy każdej zmianie oleju (MICRO -25zł)

 

-płyn do chłodnicy -dolewamy jeśli brakuje

-płyn do wspomagania -dolewamy jeśli brakuje DEXTRON III

Link to comment
Share on other sites

-filtr powietrza -co 60tyś km lub 2 lata (może być Filtron -ok.30zł)

 

:zdziw: Po 2 latach to ten filtr będzie tak za....bany że powietrza to on napewno żadnego nie przepuści. Powinno się wymieniać przy każdej zmianie oleju - tak jak filtr oleju. A jak ktoś popitala polnymi drogami to nawet częściej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Belzebub

Info wyjąłem z ksiażki serwisowej -więc zakładam że powinno być OK.

Z doświadczenia -kiedy ja wymieniałem filtr około 3msc temu -był czyściutki !! (uzywany i niezmieniany około 3lat) , jedynie kilka drobnych kamyczków na nim leżało zassanych przez wlot -kamyczki (większe ziarenka piasku) wyrzuciłem uważając by nie spadły nizej, filtr wymieniłem. Nadal twierdzę że w zwykłej ekspolatacji -wymiana co 2 lata...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...