kasjopej Posted July 20, 2023 Share Posted July 20, 2023 Dzień dobry, Przyszła pora na wymianę piast z łożyskami z przodu. Łożyska już "huczały" ale luzów nie było przebieg 165kkm. Samochód rozebrany i półosie wyjęte z piast koła. Dzięki temu mogłem się przyjrzeć ich stanowi. Zauważyłem że zarówno z prawej jak i lewej strony półosie od strony skrzyni biegów posiadają luz. Zastanawiam się czy ten luz to kwesta zużycia czy też to jest normalne W załączeniu linki do filmów: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted July 20, 2023 Share Posted July 20, 2023 To jest luz międzyzębny w przekładni. Normalne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasjopej Posted July 20, 2023 Author Share Posted July 20, 2023 11 minut temu, cezzar1 napisał: To jest luz międzyzębny w przekładni. Normalne. Dzięki za wyjaśnienie. Mam też jeszcze jeden dylemat. Czujnik ABS-u jest ta zapieczony, że nie da się go wyjąć. Po zdemontowaniu piasty próbowałem wybić go od środka ale delikatnie aby go nie zniszczyć. Niestety bez efektu. I teraz się zastanawiam czy nie wybić go licząc się ze zniszczeniem i wymianą na nowy aby w razie przyszłego uszkodzenia nie wymieniać czujnika z koniecznym demontażem piasty? koszt czujnika to 70zł więc niewiele ale nie trzeba będzie demontować piasty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted July 20, 2023 Share Posted July 20, 2023 Jest problem z tymi czujnikami. Spróbuj jakiegoś odrdzewiacza. Otwór w którym siedzi czujnik zarasta rdzą i stąd problem z jego wyjęciem. Ale ja bym go nie ruszał póki działa. Naprawdę trzeba demontować piaste? Nie przyglądałem się jak jest zamocowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasjopej Posted July 20, 2023 Author Share Posted July 20, 2023 6 minut temu, cezzar1 napisał: Jest problem z tymi czujnikami. Spróbuj jakiegoś odrdzewiacza. Otwór w którym siedzi czujnik zarasta rdzą i stąd problem z jego wyjęciem. Ale ja bym go nie ruszał póki działa. Naprawdę trzeba demontować piaste? Nie przyglądałem się jak jest zamocowany. Czujnik spryskany i czeka do jutra. Na youtubie są filmy, że można rozwiercić urwany czujnik i włożyć nowy. Tutaj niestety czujnik jest prostokątny a na końcu schodkowany. Ta więc wg mnie po urwaniu z zewnątrz trzeba demontować piastę i wybijać od środka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.