Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Szukam użytkowników Murano Z52


Joe_69
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Co ile się zmienia oleje filtry i płyny w Z52 chodzi o silnik, skrzynie i napęd 4x4?

Czy da się aktualizować nawigację?

Czy da się wyłączyć czujniki cisnienia w kołach ?

Jakie czujnik są w kołach w samochodach z USA?

Link to comment
Share on other sites

ja w z51 oilej w silniku zmieniam co 10 tys lub raz w roku tak samo filtry w napedach zmianiam i skrzynce rozdzielczej co 2 lata. 

Z aktualizacją map będzie problem bo nie było tych aut na europe spytaj się w serwisie lub u dobrego elektronika czy ma pomysł jakiś. 

Wyłączyć się da czujniki musisz tylko podjechać do jakiegoś magika od elektroniki

Link to comment
Share on other sites

Dzięki 

Czy da się wyłączyć obniżanie lusterek po włączeniu biegu wiecznego?

Czy da się wyłączyć automatyczna blokadę zamka centralnego po ruszeniu ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dziś dzwonilem do dwóch serwisów nissana i powiedzieli że nie zmieniają oleju w skrzyni cvt dynamicznie tylko statycznie ( płukanka) i że nie ma filtra

Jak to jest?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli uznamy rosje za część Europy to Z52 był dostępny.

Co do wymiany płynu w CVT... to dotego trzeba Consulta bo procedura wymaga podniesienia temperatury do okło 40 stopni i potem zlać płyn, wlać okło 3L , potem znowu zlać i znowu zalac 3L odpalić pojazd, znowu zlać i zalać do pełna. I musi byc to Nissan NS3 płyn. Filtr jest jak we wszystkich CVT dla Nissana. Po zdjeciu miski widać go, jest podłaczony do mechatroniki i należy pamiętać, aby wymienic też o-ring wchodzący do mechatroniki.

Link to comment
Share on other sites

Czy rolety bagaznik od Z51 będzie pasować do Z52?

Jakie wymiary ma roleta do Z52?

 

 

 

 

Znalazłem w necie coś takiego:

CVT ma 2 filtry - jeden na spodzie miski, dostępny podczas wymiany, drugi - mały jak filtr motocyklowy którego nie da się wymienić bez rozbiórki skrzyni. I w momencie wymiany dynamicznej cały syf zebrany na spodzie miski ale i całym obrębie skrzyni jest przepychany w stronę małego filtra, który się zalepia.

 

Czy tak jest?

Dwa  filtry?

Link to comment
Share on other sites

Dowiedziałem się dziś ze roczniki Murano z 2016 miały skrzynie cvt model z10 lub z17 

róznią się ilościa filtrów :

z10 podobno ma 3 filtry wymienialne - pokrywa miski srebrna aluminiowa

z17 podobno ma 2 filtry - pokrywa miski czarna blaszana

Link to comment
Share on other sites

 do wymiany plynu w CVT nie potrzeba consula , wystarczy telefon android i aplikacja cvtz50 i i tani interfejs  , było to już parę razy na forum. chodzi oto , że odpalamy silnik i czekamy aż cvt osiagnie temperature 40stopni i wyłączamy silnik spuszczamy olej.  wymianę robilem statycznie 

dalsze uwagi napewno dotyczą z52 , ja mialem pathfindera a z tego co wiem to prawie identyczny uklad napedowy. 

przelatałem na mojej skrzyni ok 350tys km I nadal dzialala, zmiany plynu  robiłem co ok 100tys km, kazda zmiana to okolo 10qt oleju , spuszczasz zalewasz 3qt i tak 3 razy , ostatni raz zalewasz więcej i sprawdzasz na działającym silniku jak cieknie z  otworu . kiedyś na forum dokladnie opisywałem ta procedurę.

Murano z52 , ma skrzynie grupy cvt8 i chyba  powinny isc 2 filtry oleju , jeden z boku skrzyni , slabe dojscie  ale da sie wymienic , drugi filtr w misce. talerzykowata puszka , a w srodku  ala gabka , filc .

 

nie slyszalem zbyt wiele problemow o Murano i cvt8 , przy zmianach oleju i usuwaniu wyciekow na zimmeringach  walkow, zapewne powinna przelatac 300-400 tys km 

zmiany oleju w silniku max. 15 tys km . rekomendowałbym co 10 tys , zadna tejemnica ze ten silnik ma za malo oleju jak na v6 , dlatego sprawdzac poziom i regularnie zmieniac.  przy dbaniu jest w stanie stuknac 500tys km .

 

do transfer case I rear differencial , wchodzi razem niecaly litr,  oleju można stosować identyczny olej . 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.09.2023 o 19:42, Joe_69 napisał:

Dzięki 

Czy da się wyłączyć obniżanie lusterek po włączeniu biegu wiecznego?

Czy da się wyłączyć automatyczna blokadę zamka centralnego po ruszeniu ?

 

 

 

Blokadę da się wyłączyć ale nie pamiętam jak.Jest to chyba w ustawieniach.

 

W dniu 24.09.2023 o 21:13, Kazik_R52 napisał:

 do wymiany plynu w CVT nie potrzeba consula , wystarczy telefon android i aplikacja cvtz50 i i tani interfejs  , było to już parę razy na forum. chodzi oto , że odpalamy silnik i czekamy aż cvt osiagnie temperature 40stopni i wyłączamy silnik spuszczamy olej.  wymianę robilem statycznie 

dalsze uwagi napewno dotyczą z52 , ja mialem pathfindera a z tego co wiem to prawie identyczny uklad napedowy. 

przelatałem na mojej skrzyni ok 350tys km I nadal dzialala, zmiany plynu  robiłem co ok 100tys km, kazda zmiana to okolo 10qt oleju , spuszczasz zalewasz 3qt i tak 3 razy , ostatni raz zalewasz więcej i sprawdzasz na działającym silniku jak cieknie z  otworu . kiedyś na forum dokladnie opisywałem ta procedurę.

Murano z52 , ma skrzynie grupy cvt8 i chyba  powinny isc 2 filtry oleju , jeden z boku skrzyni , slabe dojscie  ale da sie wymienic , drugi filtr w misce. talerzykowata puszka , a w srodku  ala gabka , filc .

 

nie slyszalem zbyt wiele problemow o Murano i cvt8 , przy zmianach oleju i usuwaniu wyciekow na zimmeringach  walkow, zapewne powinna przelatac 300-400 tys km 

zmiany oleju w silniku max. 15 tys km . rekomendowałbym co 10 tys , zadna tejemnica ze ten silnik ma za malo oleju jak na v6 , dlatego sprawdzac poziom i regularnie zmieniac.  przy dbaniu jest w stanie stuknac 500tys km .

 

do transfer case I rear differencial , wchodzi razem niecaly litr,  oleju można stosować identyczny olej . 

 

 

 

Posłuchaj kazikR52 gość zna się na rzeczy.

Kiedyś mi wrzucał jak olej zmieniać.

4 minuty temu, eden79 napisał:

Blokadę da się wyłączyć ale nie pamiętam jak.Jest to chyba w ustawieniach.

 

Posłuchaj kazikR52 gość zna się na rzeczy.

Kiedyś mi wrzucał jak olej zmieniać.

Dokładnie można to zrobić bez Consula.

Link to comment
Share on other sites

możesz użyć zamienników , ten filtr w misce skrzyni to filtr grubszych cząstek, nie filtruje oleju, ale zapobiega przedostaniu się grubszych rzeczy do skrzyni, nawet można go umyć dobrym środkiem , przepłukać benzyną i będzie jak nowy. 

polecam wydrukować manual odnośnie skrzyni ze strony   https://www.nicoclub.com/nissan-service-manuals  

i stosować się do tego, a nawet dać te parę kartek mechanikowi 

uwaga na momenty dokręcania obudowy filtra bocznego i miski, bo łatwo przekręcić gwinty 

o ile przy pierwszej wymianie oleju przy 100tyś km, różnic nie było wyczuwalnych w działaniu skrzyni,  to po 3 i 300tyś km, czuć , że lepiej pracowała, a nie miała lekko , prawie 350tyś km, zima w Wisconsin, upały Florydy, lato ciągałem ciężką łódkę, skuter, moje doświadczenie dowodzi, że wraz z wiekiem, przebiegiem gwałtowniej wzrasta zużycie skrzyni.   Jestem przekonany, że gdyby nie wymiany oleju to ta skrzynia by dolatała gdzieś do 200tyś km i padła... a tak sprzedałem samochód z działającą skrzynią za przyzwoite pieniądze pomimo dużego przebiegu. 

teraz jezdzę nową Toyotę Highlander Hybrid i też skrzynia bezstopniowa e-CVT, Nissany dużo lepiej jeżdżą niż Toyoty   

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

9Czy rolety bagaznik od Z51 będzie pasować do Z52?

Jakie wymiary ma roleta do Z52?

 

 

 

 

Radio z navi da się zmienić na język polski i wgrać mapy nasze a nie usa i kanady?

Co do instrukcji wymiany oleju w cvt nie mogę jej ściągnąć może ktoś pomoże?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie macie jakieś rozwiązanie na brudna kamera cofania?

Może jakiś dodatkowy spryskiwacz?

Link to comment
Share on other sites

Jak sprawdzic poziom oleju w cvt czy jest wlasciwy?

Dziś w serwisie krzyknęli 350 zł za sprawdzenie poziomu oleju w cvt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 9.01.2024 o 13:49, Joe_69 napisał:

Jak sprawdzic poziom oleju w cvt czy jest wlasciwy?

Dziś w serwisie krzyknęli 350 zł za sprawdzenie poziomu oleju w cvt

ściągnij sobie manual, generalnie wygląda to tak, że odpalasz silnik i odkręcasz korek przelewowy i jak nie cieknie olej to za mało, powinno lecieć taka cienką linijką tuż przed kapaniem , jak leci mocniej to za dużo.  Skąd jest w USA, może jestem w stanie pomóc Ci to ogarnąć  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...