JRM Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 Witam! Chciałbym uslyszeć Waszych opinii i porad na temat problemów, które mam z moim nowym nabytkiem... Kupiłem Primerę P11 z 1999 2.0 TD Kombi. W zestawie ABS, 4 poduchy, klima. Po niedługim czasie i lekturze kilku materiałów dot. tego modelu zaczęło mnie niepokoić wiele spraw na które nie zwróciłem z początku uwagi (naiwny laik...wierzący w uczciwość sprzedających). A oto co zaobserwowałem: - W czasie jazdy od czasu do czasu zapala się CHECK od silnika, teraz coraz częściej (potrafi też zapalać się podczas uruchamiania) - Nie gaśnie mi kontrolka AIR BAG po 7 sek, lecz dopiero po uruchomieniu silnika - czyżby wywalone?(jeśli tak to jaki to koszt?) Czy z tym mają związek napinacze pasów? - Nie otwiera się szyba pasażera z tyłu tylko z jednej strony(ani przyciskami na drzwiach pasażera ani przy kierowcy(może to tylko jakiś bezpiecznik?) - dość wyrażnie drży drążek zmiany biegów, szczególnie przy biegach nieparzystych 1, 3, 5(co za przyczyna?) A ponadto gdzie mogłbym kupić szybkę od kierunkowskazu, bo ta jest trochę nadgryziona Mam nadzieję, że nie zostawicie kolegi w niepewności i niewiedzy. Poradźcie i podpowiedzcie.... Obym nie dostał zawału po tym co mi odpiszecie (co prawda kwota którą dałem za auto nie była wygórowana wg mnie) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arkom Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 Witam. Co do poduszek to kontrolka powinna gasnąć nawet bez włączania silnikia (po ok 7 sek). Jeśli ci gaśnie po włączeniu silnika to zobacz czy czasami nie gaśnie w tym samym momencie co kontrolka od ciśnienia oleju. Jeżeli tak to znaczy że podpieli sygnał z kontrolki oleju do kontrolki poduchy - wtedy można wnioskować że poduchy są wywalone - a w ich miejsce założone są profesjonalnie wykonane zaślepki. Co do reszty uszkodzeń to mogą być one następstwem wypadku które auto mogło mieć. Jeśli diagnoza z poduszkami się potwierdzi to sprawdź jeszcze roczniki na wszystkich szybach, szpary mięszy elementami karoserii itp. Jak chcesz mieć pewność co do bezwypadkowej (bądź wypadkowej) przeszłości auta to najlepiej wziąć rzeczoznawcę w PZMot. On ci uto sprawdzi i wyda opinię na piśmie. W przypadku auta powypadkowego - sprzedawca powinien napisać to w umowie kupna-sprzedaży - jeśli tego nie napisał - to możesz iść z nim do sądu i odstąpić od umowy kupna sprzedaży z pododu niezgodności towaru z ofertą. (jak masz zaniżoną fakturę to jest problem bo sprzedawca chętnie auto od ciebie weźmie ale będzie chciał oddać ci kasę taką jaka jest na fakturze - i z tym w sądzie nie wygrasz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 Do rad kolegi dodam że poduszki mogą być nawet dobre, ale sterownik układu zużyty (bo jest teoretycznie jednorazowy) lub nie ma go wcale. Możliwe też że kontrolka podłączona jest do wyłącznika czasowego, bo 7 sekund to chyba za długo na lampkę ciśnienia oleju. Oprócz sprawdzenia roku produkcji i nazw na szybach, obmacaj dokładnie szparki bez skojarzeń proszę - sprawdź czy szczeliny czy szczeliny między elementami karoserii są równe. Sprawdź też grubość lakieru i ewentualnie szpachli . Można nawet słabym magnesikiem jeśli nie masz dostępu do urządzenia mierzącego grubosć elektrycznie. Dioda check - najlepiej podepnij go pod komputer diagostyczny - w celu odczytania błędu i zlokalizowania przyczyny kodowania tego błedu. Czy działa sterownik od poduszek też od razu będzie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kramar Opublikowano 17 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 poogladaj sobie tez sruby ktore powinny byc pomalowane i widac na nich slady odkrecania (chyba ze niezli specjalisci je robili), wtedy latwo poznac czy np. blotnik nie byl odkrecany bo jesli byl to musi byc jakas przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JRM Opublikowano 17 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2005 Dzięki za sugestie. Muszę podpiąć do komputera diagnostycznego - to fakt. A auto jest najwyraźniej powypadkowe - . Dam znać jak coś się dowiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 18 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2005 Nie załamuj się, jak cena była dobra i jak jest w miarę zrobione to doprowadzisz je do ładu i pojeździsz, silnik fakt trzeba zobaczyć co w trawie piszczy na kompie ale super tragedii nie ma bo byś wcale nie jeździł, co do poduszek.... jak walniete to odpuść sobie, droga zabawa w stosunku do ceny auta, jakoś chyba nikt nie pisał żebyś zrobił geometrię tego wynalazku ona Ci odpowie czy tylko mechanika wchodzi w rachubę czy jeszcze coś więcej, oby nie, jeżeli jeszcze dojdzie że jest troszkę krzywe albo któroś koło było pacnięte, to sprzedawaj złoma tak jak jest, szkoda nerwów czasu i kasy, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 18 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2005 Nawet jak masz zaślepki zamiast poduch to nie jest to tragedia - za ok 350zł/szt idzie dostać. Tak samo sterownik odpalania jest do naprawy - koszt ok 150zł. Pomijam oczywiście fakt że w mysl najnowszych przepisów elementy te moga byż montowane wyłącznie nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 18 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2005 Nawet jeśli geometria kół jest nie taka jak powinna być i to w stopniu bardzo ograniczającym bezpieczeństwo, to można spróbować wziąć auto na ramę naprawczą i odrobinę ponaciągać. No chyba że sa ślady wstawiania ćwiartki karoserii itp - wtedy szkoda pieniędzy na naciąganie. Co do poduszek - kiedyś auta nie miały tego dobrodziejstwa i ludzie tez często przeżywali nawet poważne wypadki, oczywiście poduszka zmniejsza ryzyko śmierci ale nie likwiduje go. Duzo ludzi jeździ nawet prawie nowymi autami bez poduszek - świadomie, lub co gorsza myśląc że poduszki mają. Co do rady o sprzedaży, to chyba byś nie chciał żeby za kilka dni pojawił się na tym forum post kogoś kto to auto od Ciebie kupił i prosi o poradę bo czuje się oszukany. Jeśli auto jest niebezpieczne i Ty nie wiedziałeś o tym w momencie zakupu - postaraj się o dokładną opinię rzeczoznawcy samochodowego i podaj sprzedającego do sądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JRM Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Witam ponownie! Nie zakładam nowego tematu bo to nadal moje autko sprawia klopoty... Jak radziliście podpiąłem pod komputer i dało mi błąd nr 18 - coś z wtryskami paliwa(nie znam dokładnie opisu tego błędu). Jestem już umówiony na warsztat do specjalistów od silników Diesli. Ale pojawił sie inny problem - od jakiegos czasu zapala sie lampka od hamulca (ta czerwona z wykrzyknikiem) - gdy startuję i puszczam ręczny - pali sie . Gaśnie dopiero przy większej prędkości i to gdy naciskam gaz. Gdy zdejmę nogę z gazu - znów płonie :x Poziom płynów sprawdzono (serwis) i jest OK. Co to może być? Po zimie pojawiły się także stuki w zawieszeniu przednim - technicy określili przyczynę (2 koncówki drążka i jeden z przegubów) oraz podali cenę - 450 zł z robocizną. Czy to przyzwoita cena? Gdzie w necie moge znaleźć te części? Może są tańsze? Wiele pytań ale chciałbym aby moja primerka dobrze służyła. Czekam niecierpliwie na wasze sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 czy błąd po skasowaniu powrócił, czy może to tylko ślad po jakiejś starej usterce? namiary na części są tu podawane wiele razy, wystarczy poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 od jakiegos czasu zapala sie lampka od hamulca (ta czerwona z wykrzyknikiem) - gdy startuję i puszczam ręczny - pali sie . Gaśnie dopiero przy większej prędkości i to gdy naciskam gaz. Gdy zdejmę nogę z gazu - znów płonie :x Poziom płynów sprawdzono (serwis) i jest OK. Co to może być? Po zimie pojawiły się także stuki w zawieszeniu przednim - technicy określili przyczynę (2 koncówki drążka i jeden z przegubów) oraz podali cenę - 450 zł z robocizną. Czy to przyzwoita cena? Gdzie w necie moge znaleźć te części? Może są tańsze? Być może czujnik pozimu płynu hamulcowego? jak płyn się przelewa może raz być wyżej raz niżej. Sprawdzałeś stan przewodów hamulcowych? 450 za przegub i 2 końcówki z robocizną to jak dla mnie niewygórowana cena - jeśli jesteś pewny warsztatu to czasem nie warto tracić czasu, żeby znaleźć za 20 czy 50 zł taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JRM Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 @cornholio78 - Niestety błąd po skasowaniu wrócił - jednak tam chyba tkwi błąd... czekam na wizytę u speców @piomal - niestety jestem laikiem w sprawach samochodowych - coś niecoś czytałem i troche znam sie na mechanice i elektronice. Jak sprawdzić stan przewodów hamulcowych? wzrokowo? 450 za przegub i 2 końcówki z robocizną - Takie ceny podał mi dealer i serwis Nissana, więc chyba to zrobię u nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gczar Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 @cornholio78 - Niestety błąd po skasowaniu wrócił - jednak tam chyba tkwi błąd... czekam na wizytę u speców @piomal - niestety jestem laikiem w sprawach samochodowych - coś niecoś czytałem i troche znam sie na mechanice i elektronice. Jak sprawdzić stan przewodów hamulcowych? wzrokowo? 450 za przegub i 2 końcówki z robocizną - Takie ceny podał mi dealer i serwis Nissana, więc chyba to zrobię u nich. Witaj, Błąd nr 18 w silnikach TD dotyczy: Regulator wydatku paliwa/pompa Poczytaj tutaj http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3174 lub poszukaj na forum o problemach z kontrolka check (bylo tego sporo). Ja u siebie mam ten sam blad i tez kontrolka zapala mi sie w czasie jazdy ale na razie nic z tym nie robie. Pozdrawiam Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 obmacaj dokładnie szparki haha nie wytrzymałem ale to trzeba było robic przy zakupie bo zakładam że jakaś fajna laska sprzedawała.. dobra to było głupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 obmacaj dokładnie szparki haha nie wytrzymałem ale to trzeba było robic przy zakupie bo zakładam że jakaś fajna laska sprzedawała.. dobra to było głupie a może kolega wstydliwy :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 zboczeńcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 zboczeńcy taka moda ,bądz europejczykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ruda Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 panowie, może już dość tego offtopa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 ak radziliście podpiąłem pod komputer i dało mi błąd nr 18 - coś z wtryskami paliwa(nie znam dokładnie opisu tego błędu). Błąd nr 18 w silnikach TD dotyczy: Regulator wydatku paliwa/pompa Opis tego błedu wg serwisówki to Electric Governor - tylko nie bardzo wiem czego- jeśli masz gczar ten opis z CONSULA to krok po kroku zbierzemy w końcu dane do tego cholerstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gczar Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Opis tego błedu wg serwisówki to Electric Governor - tylko nie bardzo wiem czego- jeśli masz gczar ten opis z CONSULA to krok po kroku zbierzemy w końcu dane do tego cholerstwa Witaj, Dokladnie to bylo tak - nr bledy wymigalem kodami blyskowymi (poniewaz moj znajomy nie ma koncowki zeby podpiac do zlacza nissanowskiego) i zczytalismy co dokladnie znaczy ten blad dla silnika TD w Primerze. Zalaczam caly opis: Regulator wydatku paliwa/pompa Sprawdzic napiecie zasilajace pomiedzy koncowka 4.1 a 8.1 Wartosc zadana przy WYL. zaplonie: 0 V Wartosc rzeczywista: V Wartosc zadana przy WL. zaplonie 11 - 14 V Wartosc rzeczywista: V Sprawdzic przewody Zaplon wylaczony Odlaczyc wtyke sterownika Wtyka sterownika - regulator ilosci paliwa Wartosc 101 i 107 - koncowka 4.1 Wartosc 102 i 108 - koncowka 8.1 Wartosc zadana 0 - 1 Ohm Wartosc rzeczywista 0hm Pozdrawiam, Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JRM Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Witajcie! Gdzie znajdę opis do tego błędu (może być po angielsku) ? i schemat wtyczki, na której to sprawdzić ? Może coś sam wykombinuję z tym błedem.... I powiedzcie jak samemu wymigać ten błąd lub potem zresetować błędy? Czy jest jakiś tego opis? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.