Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai - olej + ESP


Radko
 Share

Recommended Posts

Witam! Od lutego tamtego roku jestem właścicielem Qashqaia z 2007 roku (2.0 benzyna + gaz 140 km). Od początku prowadzę sobie taką indywidualną książeczkę co miesiąc z zapisami odnośnie przebiegu, napraw itp. itd. Od tamtej pory mam problem z olejem... Wcześniej jeździłem na oleju 5W30 i mniej więcej co 1 tyś. musiałem robić dolewki (ok. pół litra). Mechanik doradził mi abym spróbował zmienić olej na nieco gęstszy, aktualnie mam 5W40. W taki oto sposób od grudnia do czerwca (zmieniam olej co +/- 10-12 tyś km) dolałem ok. 4 litrów oleju. Od czerwca do dnia dzisiejszego po przejechaniu ok. 4 tyś. km dolałem już 1,5 litra jeżdżąc nadal na 5W40. Na podjeździe, na osłonie silnika nie widać plam, misa jest lekko zapocona. Nie mam problemu z jakąś inną barwą spalin z wydechu. Dodatkowo w weekend otwierając maskę zauważyłem, że ubyło mi płynu chłodniczego z poziomu MAX na lekko powyżej minimum, którego dolewałem na początku tego roku. W tamtym roku robiłem test uszczelki i byłem u 4 mechaników gdzie każdy z nich wykluczył, że może to być problem z uszczelką pod głowicą. Teraz pytanie - czy tylko ja mam problem z olejem? Mechanik mówił mi że ten silnik lub podpijać olej i nic z tym nie zrobię ale czy jest opcja w jakikolwiek sposób ograniczyć te dolewki, jakieś rady?

Druga sprawa - miałem spokój z kontrolką ESP w samochodzie... Wszystko zaczęło się po wymianie taśmy poduszki powietrznej. Ikonka ESP pojawiała się bardzo często, mechanik wyregulował czujnik skrętu, dolałem płynu hamulcowego (słyszałem że to też przez czasami niski stan płynu) i miałem spokój na prawie 10 miesięcy. Teraz zauważyłem że pojawia się nieco częściej mimo że nie mam żadnego problemu podczas jazdy jednak ikonka razi po oczach tym bardziej, że autem jeździ żona więc chcę mieć pewność, że nie stworzy to niebezpieczeństwa... Nikt nie ma na to pomysłu co może być przyczyną. Ktoś się uporał z takim problemem?

Dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Olej powinien być zgodny ze specyfikacją. Takie pomysły mechanków to były dobre dla PF 126P, a nie do współczesnych pojazdów. Dla MR20 jest tylko 5W30 przewidziany.

Jeśłi chleje olej to gdzieś idzie... zazwyczaj przez pierścienie. Sprawdził bym stopień sprężania.. w tym silniku to 10,2.

Co do lampki to podłączyć kompa najlepiej i wyjdzie co go boli.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

witam, QQ, jedno czy dwu napędowy , jeżeli ten drugi to w/g nissna dla tego modelu olej to 10W40.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, bogdanpwik napisał:

witam, QQ, jedno czy dwu napędowy , jeżeli ten drugi to w/g nissna dla tego modelu olej to 10W40.

Gdzie Ty kolego szanowny takie cuda wyczytałeś? Dla wszystkich zasilanych benzyną jest tylko 5W30. Pod ten olej silnik został zaprojektowany.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

 

W dniu 13.09.2023 o 08:06, OsobaNN napisał:

Gdzie Ty kolego szanowny takie cuda wyczytałeś? Dla wszystkich zasilanych benzyną jest tylko 5W30. Pod ten olej silnik został zaprojektowany.

Mój od nowości jeździł na 10W40, zalewany również w ASO, silnik ponad 200 kkm nie brał grama oleju. Tak więc teoria z 5W30 nie jest do końca słuszna.

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...