Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

błąd u0111 zapal się aku trakcja i start stop


kamil88
 Share

Recommended Posts

witam borykam się z takim problemem 

zapala mi się start stop faul 

czerwony akumulator 

poślizg 

dodatkowo radar 

błędy jakie posiadam to u0111 oraz u 0019 może ktoś posiadał taki problem 20230906_193334.thumb.jpg.e5611e281aee5ac71a18c0b061213c72.jpg

Link to comment
Share on other sites

U0111 może mieć dwie przyczyny. Jeśli jest to bład lini to utracona komuniakcja z modulem sterowania energia akumulatora. Sprawdzić złacza F318 pin 27 na ecm i F24 pin 2 na alterantorze, jeśli nie ma ciągłości to wymienić uszkodzony element. Uwaga jeśli po wymiane alternatora dalej wchodzi to samo to ECM do wymiany.

Drugi to problem z komunikacja IDPM i CAN. Do diagnozy potrzeba CIII+ / CIV.

U0019 to bład komunikacji lini. Przyczyny podobne dla U011 lini wiec poszedl bym w tym kierunku. Diagnostyka taka sama jak w przypadku U0111 dla lini.

Link to comment
Share on other sites

Miałem to samo.  Przyczyną jest czujnik ciśnieni w kolektorze wylotowym. Jest zamontowany w okolicach lewego górnego rogu silnika. Dostęp łatwy ale problemem nie jest sam czujnik tylko zazwyczaj zapchana metalowa cieniutka rurka do której jest podpięty a która biegnie do kolektora.

U mnie udało się to przepchać stalową cieniutką linką (przerzutka lub hamulec rowerowy).W sieci są filmiki jak to robić. najlepiej wymienić rurkę ale cena i robota koszmarna.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, mlenda49 napisał:

Miałem to samo.  Przyczyną jest czujnik ciśnieni w kolektorze wylotowym. Jest zamontowany w okolicach lewego górnego rogu silnika. Dostęp łatwy ale problemem nie jest sam czujnik tylko zazwyczaj zapchana metalowa cieniutka rurka do której jest podpięty a która biegnie do kolektora.

U mnie udało się to przepchać stalową cieniutką linką (przerzutka lub hamulec rowerowy).W sieci są filmiki jak to robić. najlepiej wymienić rurkę ale cena i robota koszmarna.

a w jakim silniku miałeś ten problem ? 1.5 ? 

 

Godzinę temu, OsobaNN napisał:

U0111 może mieć dwie przyczyny. Jeśli jest to bład lini to utracona komuniakcja z modulem sterowania energia akumulatora. Sprawdzić złacza F318 pin 27 na ecm i F24 pin 2 na alterantorze, jeśli nie ma ciągłości to wymienić uszkodzony element. Uwaga jeśli po wymiane alternatora dalej wchodzi to samo to ECM do wymiany.

Drugi to problem z komunikacja IDPM i CAN. Do diagnozy potrzeba CIII+ / CIV.

U0019 to bład komunikacji lini. Przyczyny podobne dla U011 lini wiec poszedl bym w tym kierunku. Diagnostyka taka sama jak w przypadku U0111 dla lini.

złącze f318 jest opisane w jakiś sposób czy muszę szukać po schematach 

alternator ma tylko 1 pin wyex tu chyba będzie jasne 

Link to comment
Share on other sites

Alterantor faktycznie ma jeden pin... tyle ze nazywa sie 2 :) Nissan ...ehh

F318 .. najlepiej schemat.. to ta dolna kostka od ecm, szeroka listwa 5 pin od lewej  ...ale to nie za wiele mowi 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, OsobaNN napisał:

Alterantor faktycznie ma jeden pin... tyle ze nazywa sie 2 :) Nissan ...ehh

F318 .. najlepiej schemat.. to ta dolna kostka od ecm, szeroka listwa 5 pin od lewej  ...ale to nie za wiele mowi 

nie masz może  żadnego schematu? ciężko odnaleźć  ....

problemem może  być ta wiązka  po odpięciu i ponownym podpięciu kostki kontrolki poznokaly - wykasowałem błędy lecz po przejechaniu zapaliły się ponownie ...

Link to comment
Share on other sites

Schemat gdzies powinien być .. poszukam w wolnej chwili, nie mnie w google wpisałem z angielskiego i niemieckiego i pełno tego jest.

Jak pisałem, jeśli nastąpiła utrata komunikacji to trzeba usunąć wadliwy element. Może być kostka sama w sobie albo przewody 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, OsobaNN napisał:

Schemat gdzies powinien być .. poszukam w wolnej chwili, nie mnie w google wpisałem z angielskiego i niemieckiego i pełno tego jest.

Jak pisałem, jeśli nastąpiła utrata komunikacji to trzeba usunąć wadliwy element. Może być kostka sama w sobie albo przewody 

poszukałem trochę I znalazłem taki schemat do 1.5 dci 

tutaj mam niby f81 złącze 141  i 2 na alternatorze z tego co sprawdziłem to przejścia nie ma

teraz pytanie na ile wiarygodny schemat 

 

 

Screenshot_20230914_070557_Carmin.jpg

Screenshot_20230914_070700_Carmin.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...