maciekq Opublikowano 10 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 Check engine swieci, i wywalało błąd p300 - trudności z zapalaniem, na wolnych obr falował, lubił zgasnąć, mało mocy i spalanie 10l/100km Wymieniłem świece + cewki auto odżyło, brak falowania, pali od strzału, moc ok, spalanie 6,5l/100 ale P300 dalej sie zapala. Jakieś pomysły ? zawór zmiennych faz rozrządu ? odma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 10 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 DTC ma 5 znaków. Popraw albo zmien dilera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 aaa no fakt ... P0300 ( Random/multiple cylider - misfire .... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 10 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś. Ogólnie troche zabawy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2023 dzieki za pokierowanie .... się widać nie skończy szybko ps. ew jakieś przebicia na wiązce ? ... 19 minut temu, OsobaNN napisał: P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś. Ogólnie troche zabawy jest. alldyna brak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 11 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2023 To masz ciekawy przypadek, sprawdzil bym czujnik polozenia walu i walka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 21 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 walka trwa dalej: wymieniłem czujniki położenia wału i wałka - bez sukcesu sprawdziłem instalacje pobieżnie i w wiązce przechodzącej obok kolektora znalazłem dwa przetarte przewody - jeden dochodził do czujnika A wałka ( blizej szyby ) drugi do jednej z cewek + na wtyczce czujnika B przełamany przewód + pęknięty zaczep wtyczki - naprawiałem ale nie pomogło. dodatkowo pojawiają sie błędy: C1130(00) oraz UI405(81) + P0340 sensor A, Bank 1 - i wtedy auto nie odpala ..................... po 10 min zapala normalnie podejrzewam uszkodzenie gdzieś w instalacji el. ,- jakaś kostka zaśniedziała lub cos równie durnego ? .... wróżka potrzebna chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów.. Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 21 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 16 minut temu, OsobaNN napisał: Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów.. Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. jako amator zapytam: ESM - co to ? komputer ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa... Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 21 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2023 Teraz, OsobaNN napisał: ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa... Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem. zrozumiano ! ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 10 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia i bujam sie dalej, diagnostyka zrobiona na TEXA IDC5 wywala rózne, niespójne błędy: C1130 Sygnał Silnika 1, U1405 Sygnał momentu silnika, oczywiscie P0300, P0340 Bank 1, szukam juz na czuja nawet kompresje chyba sprawdzę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekq Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego no to temat rozwiązany: foto poniżej wyjaśnia wszytko ..... brak komprsji był na 1 i 2 gim cylindrze skończyło sie na planowaniu głowicy + gniazd itd tadam !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.