Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd p300


maciekq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Check engine swieci, i wywalało  błąd p300 - trudności z zapalaniem, na wolnych obr falował, lubił zgasnąć, mało mocy i spalanie 10l/100km

Wymieniłem świece + cewki  auto odżyło, brak falowania, pali od strzału, moc ok, spalanie 6,5l/100  ale P300 dalej sie zapala. 

Jakieś pomysły ?  zawór zmiennych faz rozrządu ? odma ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. 

Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś.

Ogólnie troche zabawy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pokierowanie .... się widać nie skończy szybko

 

ps. ew jakieś przebicia na wiązce ? ... 

19 minut temu, OsobaNN napisał:

P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. 

Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś.

Ogólnie troche zabawy jest.

alldyna brak 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

walka trwa dalej: 

wymieniłem czujniki położenia wału i wałka - bez sukcesu

sprawdziłem instalacje pobieżnie i  w  wiązce przechodzącej obok kolektora znalazłem dwa przetarte przewody - jeden dochodził do czujnika A wałka  ( blizej szyby ) drugi do jednej z cewek + na wtyczce czujnika B przełamany przewód + pęknięty zaczep wtyczki - naprawiałem ale nie pomogło.

dodatkowo pojawiają sie błędy: C1130(00) oraz UI405(81)  + P0340 sensor A, Bank 1  - i wtedy auto nie odpala  ..................... po 10 min zapala normalnie

podejrzewam uszkodzenie gdzieś  w instalacji el. ,- jakaś kostka zaśniedziała lub cos równie durnego  😕 .... 

wróżka potrzebna chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów..  Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, OsobaNN napisał:

Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów..  Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. 

jako amator zapytam: ESM - co to  ? komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa...  Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, OsobaNN napisał:

ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa...  Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem.

 

zrozumiano ! 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

i bujam sie dalej,

diagnostyka zrobiona na TEXA IDC5 wywala rózne, niespójne błędy: C1130 Sygnał Silnika 1, U1405 Sygnał momentu silnika, oczywiscie P0300, P0340 Bank 1, 

szukam juz na czuja nawet kompresje chyba sprawdzę 😒

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no to temat rozwiązany: foto poniżej wyjaśnia wszytko  ..... brak komprsji był na 1 i 2 gim cylindrze

skończyło sie na planowaniu głowicy + gniazd itd

tadam !!

WhatsApp Image 2024-02-13 at 14.03.23.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...