Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Błąd p300


maciekq
 Share

Recommended Posts

Check engine swieci, i wywalało  błąd p300 - trudności z zapalaniem, na wolnych obr falował, lubił zgasnąć, mało mocy i spalanie 10l/100km

Wymieniłem świece + cewki  auto odżyło, brak falowania, pali od strzału, moc ok, spalanie 6,5l/100  ale P300 dalej sie zapala. 

Jakieś pomysły ?  zawór zmiennych faz rozrządu ? odma ? 

Link to comment
Share on other sites

aaa no fakt ... P0300  ( Random/multiple cylider - misfire .... ) 

Link to comment
Share on other sites

P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. 

Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś.

Ogólnie troche zabawy jest.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za pokierowanie .... się widać nie skończy szybko

 

ps. ew jakieś przebicia na wiązce ? ... 

19 minut temu, OsobaNN napisał:

P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. 

Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś.

Ogólnie troche zabawy jest.

alldyna brak ?

Link to comment
Share on other sites

To masz ciekawy przypadek, sprawdzil bym czujnik polozenia walu i walka. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

walka trwa dalej: 

wymieniłem czujniki położenia wału i wałka - bez sukcesu

sprawdziłem instalacje pobieżnie i  w  wiązce przechodzącej obok kolektora znalazłem dwa przetarte przewody - jeden dochodził do czujnika A wałka  ( blizej szyby ) drugi do jednej z cewek + na wtyczce czujnika B przełamany przewód + pęknięty zaczep wtyczki - naprawiałem ale nie pomogło.

dodatkowo pojawiają sie błędy: C1130(00) oraz UI405(81)  + P0340 sensor A, Bank 1  - i wtedy auto nie odpala  ..................... po 10 min zapala normalnie

podejrzewam uszkodzenie gdzieś  w instalacji el. ,- jakaś kostka zaśniedziała lub cos równie durnego  ? .... 

wróżka potrzebna chyba

Link to comment
Share on other sites

Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów..  Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. 

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, OsobaNN napisał:

Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów..  Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. 

jako amator zapytam: ESM - co to  ? komputer ?

Link to comment
Share on other sites

ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa...  Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem.

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, OsobaNN napisał:

ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa...  Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem.

 

zrozumiano ! ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

i bujam sie dalej,

diagnostyka zrobiona na TEXA IDC5 wywala rózne, niespójne błędy: C1130 Sygnał Silnika 1, U1405 Sygnał momentu silnika, oczywiscie P0300, P0340 Bank 1, 

szukam juz na czuja nawet kompresje chyba sprawdzę ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

no to temat rozwiązany: foto poniżej wyjaśnia wszytko  ..... brak komprsji był na 1 i 2 gim cylindrze

skończyło sie na planowaniu głowicy + gniazd itd

tadam !!

WhatsApp Image 2024-02-13 at 14.03.23.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...