maciekq Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 Check engine swieci, i wywalało błąd p300 - trudności z zapalaniem, na wolnych obr falował, lubił zgasnąć, mało mocy i spalanie 10l/100km Wymieniłem świece + cewki auto odżyło, brak falowania, pali od strzału, moc ok, spalanie 6,5l/100 ale P300 dalej sie zapala. Jakieś pomysły ? zawór zmiennych faz rozrządu ? odma ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 DTC ma 5 znaków. Popraw albo zmien dilera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted October 10, 2023 Author Share Posted October 10, 2023 aaa no fakt ... P0300 ( Random/multiple cylider - misfire .... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted October 10, 2023 Share Posted October 10, 2023 P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś. Ogólnie troche zabawy jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted October 10, 2023 Author Share Posted October 10, 2023 dzieki za pokierowanie .... się widać nie skończy szybko ps. ew jakieś przebicia na wiązce ? ... 19 minut temu, OsobaNN napisał: P0300 to wypadnie zapłonu na wielu cylindrach. Ale tutaj może być ciekawie... czujnik położenia wału.. jeśłi jest problem z sygnałem do ECM to mamy wypanie zapłonu. ECM w przypadku wypadania zapłonu sprawdza co 200 obrotów sygnał z czujnika. Jeśłi nie dojdzie do uszkodzenia katalizatora to MIL gaśnie i nie ma błedu. Jeśłi dojdzie albo może dojść do uszkodzenia kata masz bład stały i MIL. Nie wiem czy masz lampke alladyna świecąca bo nie napisałeś. Jeśli nie doszło do uszkodzenia kata, albo nie dojdzie to jest pogorszenie jakosci spalin i masz dalej MIL przy kolejnym odpaleniu pojazdu. Sprawdzic trzeba by było czujnik położenia wału ( wałka też tak dla pewności ) , kata, i lambdy, ciśnienie paliwa i wtryski, kąt wyprzedzenia zapłonu, tarcze sygnałową bo reszte wymieniłeś. Ogólnie troche zabawy jest. alldyna brak ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted October 11, 2023 Share Posted October 11, 2023 To masz ciekawy przypadek, sprawdzil bym czujnik polozenia walu i walka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted December 21, 2023 Author Share Posted December 21, 2023 walka trwa dalej: wymieniłem czujniki położenia wału i wałka - bez sukcesu sprawdziłem instalacje pobieżnie i w wiązce przechodzącej obok kolektora znalazłem dwa przetarte przewody - jeden dochodził do czujnika A wałka ( blizej szyby ) drugi do jednej z cewek + na wtyczce czujnika B przełamany przewód + pęknięty zaczep wtyczki - naprawiałem ale nie pomogło. dodatkowo pojawiają sie błędy: C1130(00) oraz UI405(81) + P0340 sensor A, Bank 1 - i wtedy auto nie odpala ..................... po 10 min zapala normalnie podejrzewam uszkodzenie gdzieś w instalacji el. ,- jakaś kostka zaśniedziała lub cos równie durnego ? .... wróżka potrzebna chyba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted December 21, 2023 Share Posted December 21, 2023 Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów.. Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted December 21, 2023 Author Share Posted December 21, 2023 16 minut temu, OsobaNN napisał: Jeśli są przetarte / przerwane przewody to należy to naprawić. Pozostałe błędy są powiązane z ESM i wiązką przewodów.. Sprawdził bym przewody te które opisałęś jako uszkdozone oraz połaczenie do ESM. jako amator zapytam: ESM - co to ? komputer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted December 21, 2023 Share Posted December 21, 2023 ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa... Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted December 21, 2023 Author Share Posted December 21, 2023 Teraz, OsobaNN napisał: ECM albo ESM.. zalezy kto to nazywa... Engine Control Module czyli tak, jednostka sterujaca silnikiem. zrozumiano ! ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted January 10, 2024 Author Share Posted January 10, 2024 i bujam sie dalej, diagnostyka zrobiona na TEXA IDC5 wywala rózne, niespójne błędy: C1130 Sygnał Silnika 1, U1405 Sygnał momentu silnika, oczywiscie P0300, P0340 Bank 1, szukam juz na czuja nawet kompresje chyba sprawdzę ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekq Posted February 25, 2024 Author Share Posted February 25, 2024 no to temat rozwiązany: foto poniżej wyjaśnia wszytko ..... brak komprsji był na 1 i 2 gim cylindrze skończyło sie na planowaniu głowicy + gniazd itd tadam !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.