marcin91 Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Witam wszystkich Drodzy Panowie, sprawa dotyczy QQJ11FL w wersji Tekna 1.6DiGT Oświetlenie przód Full LED W aucie po odpaleniu, światła przednie wykonują ruch kalibracyjny w poziomie co według mojej wiedzy oznacza, że auto posiada funkcję oświetlenia adaptacyjnego, a co za tym idzie, wiązka światła podczas skręcania w trakcie jazdy powinna 'skręcać' w kierunku podążania pojazdu. Tutaj pierwsze moje pytanie, czy światła LED w QQJ11 jest skrętne czy nie? Niestety dział techniczny Nissana nie jest w stanie udzielić mi jasnych informacji o wyposażeniu mojego pojazdu, i nie odpowiedzieli mi czy i jak ten system ma działać -) Z mojej dotychczasowej wiedzy wynika, że w autach które posiadają skrętny xenon/led, zdążą się, że nawet podczas skrętu kierownicą na postoju, światła podążają w kierunku skrętu kolumny kierowniczej. Szukając rozwiązania problemu podłączyłem Launcha iznalazłem błędy w 2 modułach ; HVAC i Oświetlenia Adaptacyjnego. Pierwszy z nich B24A9-11 wskazuje na uszkodzony czujnik nasłonecznienia, jednak jego wymiana nie pozwala na usunięcie błędu, zaś jeśli chodzi o OA mam błędy B2514-01-usterka elektryczna tylnego czujnika poziomowania B2514-86-czujnik poziomowania niepoprawna wartość B2519-54-utracona kalibracja poziomowania Test działania regulacji reflektorów działa, wykonują poprawny ruch od dolnego do górnego położenia bez przeszkód czy zacięć, jednak podczas ruchu zawieszenia regulacja nie działa. 200kg w bagażniku a światła świecą w kosmos. Zatem szukam. Tylny czujnik poziomowania podmieniałem na drugi o tym samym numerze używany, jednak nie pozwala to usunąć błedu ani przeprowadzić kalibracji wysokości zawieszenia. Dziwna sytuacja jest taka, że po zmianie czujnika, w aucie następuje brak komunikacji z większością modułów, auto odpala ale brak wspomagania, pozapalane kontrolki na desce, generalnie dramat. Dopiero odpięcie akumulatora i powrót do 'mojego' czujnika usprawnia auto. Na tyle na ile to możliwe sprawdziłem wiązkę, we wtyczce czujnika jest odpowiednii 5v, masa i wyjście sygnału do sterownika, zwarcia na zasilaniu brak, wtyczka i wiązka wyglądają idealnie, brak oznak korozji ani uszkodzeń. Tak wiem, kup nowy czujnik, jednak może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i może zanim zamówię nowy czujnik u ludzi, którzy nie wiedzą co mam w aucie, ktoś podpowie coś co mogłem pominąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Powiem krótko,zmień serwis.Serwis który nie wieże światła są skrętne???Przecież tego uczą na szkoleniach tych co są w sali sprzedażowej.Co do czujnika możesz mieć problem nie z samym czujnikiem.Dla tego napisałem zmień serwis,bo to chyba trzeba szukać Consultem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin91 Opublikowano 22 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 (edytowane) Nie mam tego problemu, ponieważ po serwisach nie jeżdżę i nie planuję zacząc. Niestety niezależnie od marki, w ASO zazwyczaj pracują niekompetentni, znudzeni życiem ludzie, którzy potrafią spieprzyć wymianę filtra kabinowego. Tak jak napisałem, kontaktowałem się z obsługą klienta Nissan Polska i to od nich otrzymałem taką wymowną odpowiedź. W dniu 22.10.2023 o 07:24, JACKO29 napisał: Powiem krótko,zmień serwis.Serwis który nie wieże światła są skrętne???Przecież tego uczą na szkoleniach tych co są w sali sprzedażowej.Co do czujnika możesz mieć problem nie z samym czujnikiem.Dla tego napisałem zmień serwis,bo to chyba trzeba szukać Consultem. Rozwiń Edytowane 22 Października 2023 przez marcin91 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Najprościej byłoby ten automatyczny czujnik zastąpić regulacja przy kierownicy... bo on nawet jak działa prawidłowo (w sensie technicznym) to i tak jest do d*py Wsiądą 4 osoby i bagaż i światła "kończą się" 10m przed autem... Max prędkość 60 km/h a gdzie tu po autostradzie na takich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin91 Opublikowano 22 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 Z tego co mi wiadomo, przy oświetleniu Xenon/Led samopoziomowanie jest wymagane że względu bezpieczeństwa, stąd nie może być ręcznej regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 W dniu 22.10.2023 o 15:26, marcin91 napisał: Z tego co mi wiadomo, przy oświetleniu Xenon/Led samopoziomowanie jest wymagane że względu bezpieczeństwa, stąd nie może być ręcznej regulacji Rozwiń Zależnie od mocy światła (niby), która w X czy QQ nie jest zbyt duża ogólnie. Co ciekawe nie maja spryskiwaczy niektóre egzemplarze a tez są niby wymagane. Kia Sportage ma LEDy i regulację ręczną oraz brak spryskiwaczy... także. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 (edytowane) W dniu 22.10.2023 o 14:38, Smakor napisał: Wsiądą 4 osoby i bagaż i światła "kończą się" 10m przed autem... Max prędkość 60 km/h a gdzie tu po autostradzie na takich? Rozwiń Jak widzę, to im nowszy model, tym więcej niedoróbek. W Pulsarze poza tym, że fabrycznie światła mijania były ustawione za nisko i wymagało to delikatnej korekty pozycji wyjściowej śrubami regulacyjnymi przy lampach, to automat regulacji "poziomowania" w zależności od obciążenia działa idealnie. Edytowane 22 Października 2023 przez Bilunia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 22 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2023 W dniu 22.10.2023 o 17:18, Bilunia napisał: Jak widzę, to im nowszy model, tym więcej niedoróbek. W Pulsarze poza tym, że fabrycznie światła mijania były ustawione za nisko i wymagało to delikatnej korekty pozycji wyjściowej śrubami regulacyjnymi przy lampach, to automat regulacji "poziomowania" w zależności od obciążenia działa idealnie. Rozwiń Ustawienie nominalne za nisko to też standard w T32. Na przeglądach proszę o nie ruszanie. Diagnosta mi ustawił po swojemu i jest dobrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.