Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Oświetlenie adaptacyjne


marcin91
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

Drodzy Panowie, sprawa dotyczy QQJ11FL w wersji Tekna 1.6DiGT

Oświetlenie przód Full LED

W aucie po odpaleniu, światła przednie wykonują ruch kalibracyjny w poziomie co według mojej wiedzy oznacza, że auto posiada funkcję oświetlenia adaptacyjnego, a co za tym idzie, wiązka światła podczas skręcania w trakcie jazdy powinna 'skręcać' w kierunku podążania pojazdu. 

Tutaj pierwsze moje pytanie, czy światła LED w QQJ11 jest skrętne czy nie?

Niestety dział techniczny Nissana nie jest w stanie udzielić mi jasnych informacji o wyposażeniu mojego pojazdu, i nie odpowiedzieli mi czy i jak ten system ma działać -)

Z mojej dotychczasowej wiedzy wynika, że w autach które posiadają skrętny xenon/led, zdążą się, że nawet podczas skrętu kierownicą na postoju, światła podążają w kierunku skrętu kolumny kierowniczej.

Szukając rozwiązania problemu podłączyłem Launcha iznalazłem błędy w 2 modułach ; HVAC i Oświetlenia Adaptacyjnego.

Pierwszy z nich B24A9-11 wskazuje na uszkodzony czujnik nasłonecznienia, jednak jego wymiana nie pozwala na usunięcie błędu, zaś jeśli chodzi o OA mam błędy

B2514-01-usterka elektryczna tylnego czujnika poziomowania

B2514-86-czujnik poziomowania niepoprawna wartość 

B2519-54-utracona kalibracja poziomowania

Test działania regulacji reflektorów działa, wykonują poprawny ruch od dolnego do górnego położenia bez przeszkód czy zacięć, jednak podczas ruchu zawieszenia regulacja nie działa. 200kg w bagażniku a światła świecą w kosmos. Zatem szukam.

Tylny czujnik poziomowania podmieniałem na drugi o tym samym numerze używany, jednak nie pozwala to usunąć błedu ani przeprowadzić kalibracji wysokości zawieszenia. Dziwna sytuacja jest taka, że po zmianie czujnika, w aucie następuje brak komunikacji z większością modułów, auto odpala ale brak wspomagania, pozapalane kontrolki na desce, generalnie dramat. Dopiero odpięcie akumulatora i powrót do 'mojego' czujnika usprawnia auto. Na tyle na ile to możliwe sprawdziłem wiązkę, we wtyczce czujnika jest odpowiednii 5v, masa i wyjście sygnału do sterownika, zwarcia na zasilaniu brak, wtyczka i wiązka wyglądają idealnie, brak oznak korozji ani uszkodzeń. 

Tak wiem, kup nowy czujnik, jednak może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i może zanim zamówię nowy czujnik u ludzi, którzy nie wiedzą co mam w aucie, ktoś podpowie coś co mogłem pominąć.

Link to comment
Share on other sites

Powiem krótko,zmień serwis.Serwis który nie wieże światła są skrętne???Przecież tego uczą na szkoleniach tych co są w sali sprzedażowej.Co do czujnika możesz mieć problem nie z samym czujnikiem.Dla tego napisałem zmień serwis,bo to chyba trzeba szukać Consultem.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam tego problemu, ponieważ po serwisach nie jeżdżę i nie planuję zacząc. Niestety niezależnie od marki, w ASO zazwyczaj pracują niekompetentni, znudzeni życiem ludzie, którzy potrafią spieprzyć wymianę filtra kabinowego.

Tak jak napisałem, kontaktowałem się z obsługą klienta Nissan Polska i to od nich otrzymałem taką wymowną odpowiedź. 

3 godziny temu, JACKO29 napisał:

Powiem krótko,zmień serwis.Serwis który nie wieże światła są skrętne???Przecież tego uczą na szkoleniach tych co są w sali sprzedażowej.Co do czujnika możesz mieć problem nie z samym czujnikiem.Dla tego napisałem zmień serwis,bo to chyba trzeba szukać Consultem.

20231021_185324.jpg

20231021_184111.jpg

Edited by marcin91
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najprościej byłoby ten automatyczny czujnik zastąpić regulacja przy kierownicy... bo on nawet jak działa prawidłowo (w sensie technicznym) to i tak jest do d*py :)Wsiądą 4 osoby i bagaż i światła "kończą się" 10m przed autem... Max prędkość 60 km/h a gdzie tu po autostradzie na takich?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo, przy oświetleniu Xenon/Led samopoziomowanie jest wymagane że względu bezpieczeństwa, stąd nie może być ręcznej regulacji

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, marcin91 napisał:

Z tego co mi wiadomo, przy oświetleniu Xenon/Led samopoziomowanie jest wymagane że względu bezpieczeństwa, stąd nie może być ręcznej regulacji

Zależnie od mocy światła (niby), która w X czy QQ nie jest zbyt duża ogólnie. Co ciekawe nie maja spryskiwaczy niektóre egzemplarze a tez są niby wymagane. Kia Sportage ma LEDy i regulację ręczną oraz brak spryskiwaczy... także.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Smakor napisał:

Wsiądą 4 osoby i bagaż i światła "kończą się" 10m przed autem... Max prędkość 60 km/h a gdzie tu po autostradzie na takich?

Jak widzę, to im nowszy model, tym więcej niedoróbek.
W Pulsarze poza tym, że fabrycznie światła mijania były ustawione za nisko i wymagało to delikatnej korekty pozycji wyjściowej śrubami regulacyjnymi przy lampach, to automat regulacji "poziomowania" w zależności od obciążenia działa idealnie.

Edited by Bilunia
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Bilunia napisał:

Jak widzę, to im nowszy model, tym więcej niedoróbek.
W Pulsarze poza tym, że fabrycznie światła mijania były ustawione za nisko i wymagało to delikatnej korekty pozycji wyjściowej śrubami regulacyjnymi przy lampach, to automat regulacji "poziomowania" w zależności od obciążenia działa idealnie.

Ustawienie nominalne za nisko to też standard w T32. Na przeglądach proszę o nie ruszanie. Diagnosta mi ustawił po swojemu i jest dobrze.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...