Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Oświetlenie adaptacyjne


marcin91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Drodzy Panowie, sprawa dotyczy QQJ11FL w wersji Tekna 1.6DiGT

Oświetlenie przód Full LED

W aucie po odpaleniu, światła przednie wykonują ruch kalibracyjny w poziomie co według mojej wiedzy oznacza, że auto posiada funkcję oświetlenia adaptacyjnego, a co za tym idzie, wiązka światła podczas skręcania w trakcie jazdy powinna 'skręcać' w kierunku podążania pojazdu. 

Tutaj pierwsze moje pytanie, czy światła LED w QQJ11 jest skrętne czy nie?

Niestety dział techniczny Nissana nie jest w stanie udzielić mi jasnych informacji o wyposażeniu mojego pojazdu, i nie odpowiedzieli mi czy i jak ten system ma działać -)

Z mojej dotychczasowej wiedzy wynika, że w autach które posiadają skrętny xenon/led, zdążą się, że nawet podczas skrętu kierownicą na postoju, światła podążają w kierunku skrętu kolumny kierowniczej.

Szukając rozwiązania problemu podłączyłem Launcha iznalazłem błędy w 2 modułach ; HVAC i Oświetlenia Adaptacyjnego.

Pierwszy z nich B24A9-11 wskazuje na uszkodzony czujnik nasłonecznienia, jednak jego wymiana nie pozwala na usunięcie błędu, zaś jeśli chodzi o OA mam błędy

B2514-01-usterka elektryczna tylnego czujnika poziomowania

B2514-86-czujnik poziomowania niepoprawna wartość 

B2519-54-utracona kalibracja poziomowania

Test działania regulacji reflektorów działa, wykonują poprawny ruch od dolnego do górnego położenia bez przeszkód czy zacięć, jednak podczas ruchu zawieszenia regulacja nie działa. 200kg w bagażniku a światła świecą w kosmos. Zatem szukam.

Tylny czujnik poziomowania podmieniałem na drugi o tym samym numerze używany, jednak nie pozwala to usunąć błedu ani przeprowadzić kalibracji wysokości zawieszenia. Dziwna sytuacja jest taka, że po zmianie czujnika, w aucie następuje brak komunikacji z większością modułów, auto odpala ale brak wspomagania, pozapalane kontrolki na desce, generalnie dramat. Dopiero odpięcie akumulatora i powrót do 'mojego' czujnika usprawnia auto. Na tyle na ile to możliwe sprawdziłem wiązkę, we wtyczce czujnika jest odpowiednii 5v, masa i wyjście sygnału do sterownika, zwarcia na zasilaniu brak, wtyczka i wiązka wyglądają idealnie, brak oznak korozji ani uszkodzeń. 

Tak wiem, kup nowy czujnik, jednak może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i może zanim zamówię nowy czujnik u ludzi, którzy nie wiedzą co mam w aucie, ktoś podpowie coś co mogłem pominąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko,zmień serwis.Serwis który nie wieże światła są skrętne???Przecież tego uczą na szkoleniach tych co są w sali sprzedażowej.Co do czujnika możesz mieć problem nie z samym czujnikiem.Dla tego napisałem zmień serwis,bo to chyba trzeba szukać Consultem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tego problemu, ponieważ po serwisach nie jeżdżę i nie planuję zacząc. Niestety niezależnie od marki, w ASO zazwyczaj pracują niekompetentni, znudzeni życiem ludzie, którzy potrafią spieprzyć wymianę filtra kabinowego.

Tak jak napisałem, kontaktowałem się z obsługą klienta Nissan Polska i to od nich otrzymałem taką wymowną odpowiedź. 

3 godziny temu, JACKO29 napisał:

Powiem krótko,zmień serwis.Serwis który nie wieże światła są skrętne???Przecież tego uczą na szkoleniach tych co są w sali sprzedażowej.Co do czujnika możesz mieć problem nie z samym czujnikiem.Dla tego napisałem zmień serwis,bo to chyba trzeba szukać Consultem.

20231021_185324.jpg

20231021_184111.jpg

Edytowane przez marcin91
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej byłoby ten automatyczny czujnik zastąpić regulacja przy kierownicy... bo on nawet jak działa prawidłowo (w sensie technicznym) to i tak jest do d*py :)Wsiądą 4 osoby i bagaż i światła "kończą się" 10m przed autem... Max prędkość 60 km/h a gdzie tu po autostradzie na takich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcin91 napisał:

Z tego co mi wiadomo, przy oświetleniu Xenon/Led samopoziomowanie jest wymagane że względu bezpieczeństwa, stąd nie może być ręcznej regulacji

Zależnie od mocy światła (niby), która w X czy QQ nie jest zbyt duża ogólnie. Co ciekawe nie maja spryskiwaczy niektóre egzemplarze a tez są niby wymagane. Kia Sportage ma LEDy i regulację ręczną oraz brak spryskiwaczy... także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Smakor napisał:

Wsiądą 4 osoby i bagaż i światła "kończą się" 10m przed autem... Max prędkość 60 km/h a gdzie tu po autostradzie na takich?

Jak widzę, to im nowszy model, tym więcej niedoróbek.
W Pulsarze poza tym, że fabrycznie światła mijania były ustawione za nisko i wymagało to delikatnej korekty pozycji wyjściowej śrubami regulacyjnymi przy lampach, to automat regulacji "poziomowania" w zależności od obciążenia działa idealnie.

Edytowane przez Bilunia
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bilunia napisał:

Jak widzę, to im nowszy model, tym więcej niedoróbek.
W Pulsarze poza tym, że fabrycznie światła mijania były ustawione za nisko i wymagało to delikatnej korekty pozycji wyjściowej śrubami regulacyjnymi przy lampach, to automat regulacji "poziomowania" w zależności od obciążenia działa idealnie.

Ustawienie nominalne za nisko to też standard w T32. Na przeglądach proszę o nie ruszanie. Diagnosta mi ustawił po swojemu i jest dobrze.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...