Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

fabryczny obrotomierz k11


Gość maacieq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie mam problem!! chcę sobie założyć obrotka, ale nie dodatkowego tylko po prostu kupic caly licznik od werski z obr. Wiem że ten temat był już wałkowany ale na www.micra.of.pl jest tylko opis jak podłączyć zewnętrzny czyli niestandardowy. Pozostaje jeszcze problem, że jak znajduję jakieś oferty tych liczników to mają nakręcone po 180kkm zazwyczaj :evil: i nieładnie byłoby kręcić :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chciałbym coś takiego. Ale widziałem chyba z 2 oferty. Przyłączam się do pytania - czy się da i jak. A propos licznika - silniczek i kręcisz do swojego przebiegu :lol: Przecierz to nie samochód ma 180kkm tylko licznik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam właśnie pokonałem ten temat w K11. Zakupiłem zegar z licznikiem i obrotomierzem i przestawiłem tak że posiadam fabryczny obrotomierz. Jest trochę roboty z tym lecz udało się. Moje zegary były dla wersji LX z 96 r z poduszką powietrzną i mechanicznym licznikiem kilometrów, zakupiłem podobny licznik lecz od wersji z automatyczną skrzynią i obrotomierzem z roku chyba 1995 jak dobrze pamietam. ...

efekt pracy - zegar z działającym obrotomierzem, efekt uboczny przymusowa zamiana piktogramu CHEK Silnika na piktogram biegu postojowego (tak mi się wydaje)....

Co do kilometrów to swobodnie bez trudu można pozostawić ten sam licznik, zmieniają sie tylko zegary z lewej i prawej strony... u mnie trzeba bło tylko jeszcze podciągnąć przewód do wtyczki wchodzącego do licznika...

Przestrzegam przed licznikiem z elektronicznym wyświetleniem kilometrów ponieważ do kompletu potrzeba czujnika na skrzynię biegów i nie wiem czy da się to podłączyć bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co wystarczy podpiąć kostki i obrotek śmiga?? troszke nie zrozumiałem:

Co do kilometrów to swobodnie bez trudu można pozostawić ten sam licznik, zmieniają sie tylko zegary z lewej i prawej strony... u mnie trzeba bło tylko jeszcze podciągnąć przewód do wtyczki wchodzącego do licznika...
mógłbyś rozwinąć o co chodzi z kilometrami ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie troche namotałem.... :lol::lol: dla wyjaśnień link

 

http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=5447

 

byłem w posiadaniu takich liczników jak na 2 ostatnich zdjęciach (liczniki kilometrów mechaniczne). Sprawa dotyczy liczników ze starszych modeli k11.

 

opowiem krok po kroku

Licznik składa się:

1. obudowa tylna w kolorze białym na której zamocowany jest druk z instalacją

2. maskownica w kolorze czarnym z wyciętym miejscem pod zegary

3. szybka

maskownica i szybka montowana jest na widoczne zaczepy do obudowy tlnej, można to bez problemu zdemontować przy pomocy płaskiego śrubokręta wciskając zaczepy.

Do tylnej obudowy za pomocą 3 śrub mocowany jest prędkościomierz po zdjęciu maskownicy i szyby można go swobodnie zdemontować i zamontować inny z inną liczbą kilometrów.(wyjaśnienie co do kilometrów) .

NIe można swobodnie przełożyć całego licznika bez zmian ponieważ modele mogą różnić się wyposażeniem. np w moim przypadku moje auto jest wyposażone airbag ale nie posiada abs-u itd. (tym bardziej że licznik z obrotomierzem ktory zakupiłem był od wersji z automatyczną skrzynią biegów). różnice:

mój licznik posiadał kontrolkę check engine i kontrolkę airbag, tych funkcji nie posiadał licznik zakupiony (z obrotkiem) ale miał np kotrolkę ABS itd.

modyfikacje których dokonałem

Z zakupionego licznika zdemontowałem obrotomierz i zespolony wskaźnik paliwa i temp. wody. oba te zegary są mocowane za pomocą nakrętki oraz podłączone do druku za pomocą "nóżek" które wchodzą do kostki na obudowie. Przy demontażu trzeba uważać aby nie uszkodzić druku.

Z mojego licznika pozostawiłem tylną obudowe (kolor biały) z drukiem i prędkościomierz z licznikiem kilometrów. Do mojej obudowy przykręciłem obrotomierz i zespolony wskaźnik oczywiście jednocześnie podłączjąc oba zegary (prędkościomierz i wskaźnik zespolony) do kostek w obudowie. Posiadam zdjęcia ilustrujące tą operację.

W przypadku moich zegarów połączenia na druku pozwalały na taką możliwość bez żadnych dodatkowych modyfikacji. kolejnym krokiem było wykorzystanie maskownicy z zakupionego licznika (większa ilośc piktogramów do wykorzystania).reasumując posiadam licznik z obrotomierzem lecz zamiast piktogramu CHECK silnika pojawia mi się kontrolka prawdopodobnie biegu postojowego w skrzyni automatycznej, faktycznie kontrolka istnieje tylko zmienił się obrazek i kolor.

pozostaje jeszcze znaleźć sygnał dla obrotomierza. W moim przypadku na kostakch wchodzących do licznika nie było takiego sygnału. WIęc pociągnąłem przewód do komory silnika. Jeden koniec wpiąłem w kostkę drugi podłączyłem pod niebieski przewód idący do rozdzielacza (podłączenie jak dla obrotomierza zewnętrznego temat wałkowany już na wielu forach). dla przykładu link:

 

http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=8773

sygnał z rozdzielacza podłączyłem (patrząc na kostkę od przodu - tak jak wchodzi do licznika) do drugiego "pinu" licząc od dołu po lewej stronie kostki. u mnie nie to miejsce w kostce było puste, jeśli w twoim będzie podpięty jakiś kabel istnieje szansa (10%) że jest to sygnał dla obrotomierza to wszystko zależy pewnie od wersji instalacji i wyposażenia.

tak jak sugerujesz próbowałem podpiąć licznik zakupiony bez żadnych zmian lecz działały tylko wskażniki paliwa i wody oraz kontrolki ciśnienia oleju i ładowania akumulatora. modyfikacje wprowadziłem bo zależało i na kotrolkach airbag i check engine.....

 

Wow koniec :oops: mam nadzieje że wszystko zrozumiałeś i że opis jest w miarę logiczny[url=http://<a%20href="http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=8773"%20target="_blank">http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=8773</a&gt] http://www.micra.com.au/community/message.php?messageid=8773[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, wielkie dzięx za info. Nie mam airbagu, moj licznik niby ma kontrolke check engine, ale sądze że nie działa ona w mojej wersji (nigdy sie nie zapaliła) a na zapłonie chyba nigdy się nie świeci (nie wiem bo nie widziałem nigdy jej nawet w innej micrze :lol: ) airbaga nie mam też. Czyli w razie czego tylko kabelek do rozdzielacza i przełożenie kilosów :D dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chciałbym coś takiego. Ale widziałem chyba z 2 oferty. Przyłączam się do pytania - czy się da i jak. A propos licznika - silniczek i kręcisz do swojego przebiegu :lol: Przecierz to nie samochód ma 180kkm tylko licznik...

Jasne a jak masz elektroniczny to będzie trochę trudniej :(

 

[ Dodano: Czw 11 Maj, 2006 ]

Ja mam micre `99 i licznik elektroniczny. Kupiłem na allegro za 70zł licznik z micry po `01.

Obrotomierz, prędkościomierz i wszystko inne działa a w dodatku ikonki takie jakby ładniejsze :)

Podłączyłem i wszystko gra tylko jest jeden feler......

Ja miałem nabite 144tyś a tu jest 10tyś :/

Czy ktoś mi może doradzić jak to zmienić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...