Radekb Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Witam, Niedawno kupiłem Pathfindera R51 z 2009 roku, 2,5 dci z przebiegiem 280k km. Samochód super, ale jest mały szkopuł. Mianowicie silnik pracuje nierówno. Podejrzenie padło na wtryski, ale przy diagnostyce komputerowej nic na to nie wskazywało. Mechanik, u którego byłem generalnie stwierdził, że nie ma się za bardzo do czego przyczepić, ale poprosił mnie o sprawdzenie 2 rzeczy: 1. Czy na zimny silniku przy lekkie dogazówce puszacza jakiś dym - sprawdzałem i nie puszcza. 2. Czy nie przybywa oleju w silniku - i tutaj niestety przybywa. Jest sporo ponad stan i do tego olej (liquid molly) to bardziej woda niż olej Czy ktoś może mi powiedzieć co może być nie tak? Czy to kwestia uszczelniaczy czy może coś grubszego? Niestety średnio znam się na mechanice samochodowej więc wszelkie sugestie mile widziane. Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 A jak wygląda ten olej? Na bagnecie jest masło/ bańki powietrza? Wg mnie leją wtryski a dymienie to sprawdź na obciążonym silniku, nie na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 6 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Bagnet jest pobrudzony na 3/4 swojej długości (pochlapany) nawet po wytarciu i ponownym włożeniu i wyjęciu. Po wytarciu i ponownym sprawdzeniu na oko bym powiedzial ze jest 2x stan max na bagnecie. Sam olej jest czarny ale bardzo wodnisty. Olej generalnie był wymieniany 2msc temu, nie zrobiłem na nim nawet 1k km. Baniek powietrza nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Czyli dolewa oleju napędowego. Jest DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 6 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 (edytowane) Nie, to wersja bez DPF. Ale czy to możliwe, żeby wtryski lały skoro na komputerze tego nie widać? Przez co ropa może się dostawać do oleju? Jakieś rozszczelnienie na tłokach (to wtedy chyba remont silnika) czy po prostu nadmiar sie przedostaje bo wtryski leją za dużo? Edytowane 6 Listopada 2023 przez Radekb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Może trzeba zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić co tam się dzieje. Wtryski są pod pokrywą, na zewnątrz wychodzą tylko wtyczki elektryczne. Może jest przeciek na zasilaniu lub przelewach, stąd paliwo w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Sprawdź czy płynu chłodzącego nie ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 6 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 Ubytków płynu chłodniczego nie monitorowałem wcześnej, więc nie wiem czy ubywa czy nie. Natomiast stan jest w połowie, samochód się nie przegrzewał. W środę daje samochód do mechanika i dam znać co się uda ustalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 (edytowane) Ja miałem problem z płynem , tylko wyciekał na zewnątrz. Uszczelka pod głowicą była cała. Dopiero po zrzuceniu glowicy okazało się że były na głowicy wżery od korozji i płyn wyciekał na zewnątrz. Samochód nie był przegrzany. Możliwe , że coś podobnego może być u Ciebie Edytowane 7 Listopada 2023 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2023 Sprawdz kompresje na cylindrach. Jak się gnojówka miesza z olejem w dużej ilości to leci z góry czyli po gładziach ... może być,że pierścienie nie trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 8 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2023 Hej, Wstępna diagnoza to zestaw uszczelek wtryskiwaczy. Uszczelki były w bardzo kiepskim stanie i to prawdopodobnie przez nie ropa mieszała się z olejem. Wtryski poszły na sprawdzenie (może w piątek będę znał już wyniki) to przy okazji się dowiem w jakim są stanie i ile mnie będzie ewentualna regeneracja kosztować. Będę dawał znać. P.S. Ta ropa ze świeżym olejem zrobiła mi niezła płukankę motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 13 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 (edytowane) Wyryski po sprawdzeniu - tragedia, leją 2x za dużo. Firma, która je sprawdzała powiedziała, że nie ma sensu ich regenerowac bo koszt to 900zl za sztuke a po regeneracji mocno hałasują. wyczaiłem nówki sztuki za 1200zł za sztuke ale okazalo się, że niegdzie nie sa już dostępne ( w hurtowni brak, u dostawców również). Czy ktos z Was zna jakaś sprawdzona firme, która takie wtryski sprowadza? Albo ma dojscia w ASO Nissana, zeby je tam kupic ale zapłacić normalna cene a nie jak za zboze z góry dziękuje EDIT: Już znalazłem firmę. Edytowane 14 Listopada 2023 przez Radekb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 24 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 Witam zgodnie z obietnica podsumowuje: przyczyna paliwa w silniku byly zuzyte uszczelnicze wtryskiwaczy oraz same wtryski. Wtryski oddane na dignoze laly ponad dwukrotnie kazdy. Firma, ktora wtryski sprawdzala wycenila koszty regeneracji na ok 900zl sztuka, ale jednoczesnie powiedziala, ze majac doswidczenie z tymi wtryskami nie podejma sie ich regeneracji. W zwiazku z tym ze cena regeneracji (wraz z kosztem sprawdzenia) niewiele sie roznila od kosztu nowych wtryskow, zakupilem nowe wtryski. wszystko zlozone, nowe zestawy uszczelek, olej, filtr i zupelnie inne auto. Oczywiscie bede monitorowal poziom oleju, zeby byc pewnym, ze wszystko jest w porzadku. Dziekuje wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_Ka Opublikowano 14 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia Czesc. Gdzie kupowales wtryski? Ile Cie kosztowaly? Zupelnie nowe auto czyli co masz na mysli? U mnie ponad 400 tys na budziku, kopci i slabo z moca. Zastanawiam sie nad nowymi wyryskami, jezeli by go to „odmulilo” to pewnie bym sie zdecydowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radekb Opublikowano 15 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia Hej, Za komplet nowych wtrysków zapłaciłem 5400zł (1350zl za sztuke). Kupowałem w Genesis Turbo. U mnie stare wtryski laly znacznie poza norme, auto palilo wiecej, dynamika byla taka sobie no i silnik nierowno i dziwnie pracowal. Obecnie wszystko ok. Mam wrazenie ze auto lepiej chodzi, ale to moje subiektywne odczucie, bo innym Pathfinderem nie jezdzilem. ja zdecydowalem sie na nowe wtryski, bo regeneracja starych byla droga, a poza tym firma, ktora sprawdzala mi wtryski powiedziala, ze je zna i nie podejmie sie regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.