mj.wroc Posted December 13, 2023 Share Posted December 13, 2023 Witam tematu nie znalazłem na forum lub może jeszcze nie umiem szukać, jeśli powieliłem z góry przepraszam. Z racji ostatniego zakupu jakim jest Pathinder R51 z silnikiem 4,0 oraz pracami trwającymi przy silniku stwierdzono że do wymiany jest rozrząd kpl gdyż napinacz jest w granicznych wartościach i tutaj pojawia się pytanie ponieważ znajomy mechanik stwierdził że nie założy mi takiego za 1000 zł czy coś w okolicy ze względu na to że podobno nie wytrzymują za długo ( nie wiem jego zdanie ), stwierdził że jeśli chce mogę coś poszukać sobie i tutaj pojawia się pytanie czy jest mi ktoś w stanie polecić firmę lub markę zestawu kpl rozrządu, może ktoś coś zamawiał lub miał montowane ostatnimi czasy i może polecić . W necie znalazłem kilka propozycji ale rozbieżności cenowe są znaczne i praktycznie każdy z nich jest jako zamiennik lub jak to ładnie zawsze opisane ''najlepszej klasy zamiennik''. Z góry dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apsik Posted December 14, 2023 Share Posted December 14, 2023 Witaj mogę pomóc w kwestii rozrządu, oryginalny lub dobrej jakości zamiennik. Podsyłam nr na priv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popeye Posted December 14, 2023 Share Posted December 14, 2023 Takie objawy: - klekot łańcucha na zimnym rozruchu ale jedynie przez pierwsze 2s - czasami po rozgrzaniu podczas powolnego rozpędzania zdarza się, że zaklekocze po zmianie biegu np z 2 na 3 lub 3 na 4 - zauważyłem, że jeśli auto stoi na zewnątrz w niskiej temperaturze, zwłaszcza przy mrozach, to przy rozruchu nie ma hałasu Pompy oliwy nigdy nie wymieniałem, natomiast komplet rozrządu był wymieniany jakieś 40tys km temu. Był to nie najtańszy zamiennik, około 2,5tys PLN za komplet, ale nie pamiętam marki. Logicznie rzecz biorąc podejrzewam pompę i/lub napinacz łańcucha. No bo przecież łańcuch nie mógł się rozciągnąć - wtedy hałasowałby cały czas lub przynajmniej znacznie częściej? Co sądzicie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apsik Posted December 15, 2023 Share Posted December 15, 2023 Witaj! Na pewno napinacze do skontrolowania, łańcuch mógł się rozciągnąć. Może być również wydmuchana uszczelka magistrali olejowej, wówczas jest niskie ciśnienie oleju i stąd klekot. Zapytasz dlaczego na zimnym nie klekocze ? a bo olej jest zimny i gęsty, przez uszkodzoną uszczelkę nie ucieka tak łatwo jak przy rozgrzanym oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popeye Posted December 16, 2023 Share Posted December 16, 2023 W dniu 15.12.2023 o 06:55, apsik napisał: Witaj! Na pewno napinacze do skontrolowania, łańcuch mógł się rozciągnąć. Może być również wydmuchana uszczelka magistrali olejowej, wówczas jest niskie ciśnienie oleju i stąd klekot. Zapytasz dlaczego na zimnym nie klekocze ? a bo olej jest zimny i gęsty, przez uszkodzoną uszczelkę nie ucieka tak łatwo jak przy rozgrzanym oleju. Napinacze już mam oraz komplet uszczelek. Łańcucha nie kupowałem. Zastanawiam się tylko czy nie warto wymienić pompy olejowej zanim zlecę zdjęcie pokrywy rozrządu. Może sama wymiana pompy pomoże? Mówisz że nie klekocze kiedy zimny olej, jasne. Logiczne. Ale dlaczego klekocze podczas pierwszego rozruchu po długim postoju w ciepłym garażu? I to tylko przez 2-3sek? Później, po postoju np 1-2h, czyli kiedy olej nie wystygł jeszcze zupełnie rozruch jest cichy, bez klekotu. Nie kumam. No i skąd klekot po zmianie biegów? Schodzą lekko obroty, czyżby spadało wtedy ciśnienie oleju? Wystarczy wtedy lekko zmienić pozycję przepustnicy - albo zdjąć albo dodać gazu - i klekotanie zanika. Ogólnie podczas jazdy miejskiej/podmiejskiej pojawia się to rzadko, może zabiera 2 a może 4 proc czasu jazdy... Na trasie w ogóle nie występuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apsik Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Żeby wymienic pompe oleju trzeba rozpinać rozrząd i tak, podejrzewam że to nie pompa jest problemem a pewnie sam rozrząd jeśli wrzuciłeś zamiennik. Jak terkocze i to z lewej strony od kierowcy to pewnie napinacz. Dzieje się tak przeważnie przez niskie cisnienie oleju i walnięte uszczelki magistrali olejowej. Jeśli nie zmieniales nigdy uszczelek od magistrali to od tego bym zaczął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popeye Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 3 godziny temu, apsik napisał: Jeśli nie zmieniales nigdy uszczelek od magistrali to od tego bym zaczął. Które to będą uszczelki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apsik Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 Nie ma ich na schemacie, producent nie przewidział ich wymiany a są wadliwe. Uszczelki są na tylnej pokrywie rozrządu od wewnętrznej strony. Charakterystyczny pistolet. W nissanach 350 popularny temat, przejrzyj filimiki na yt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popeye Posted December 17, 2023 Share Posted December 17, 2023 37 minut temu, apsik napisał: Nie ma ich na schemacie, producent nie przewidział ich wymiany a są wadliwe. Uszczelki są na tylnej pokrywie rozrządu od wewnętrznej strony. Charakterystyczny pistolet. W nissanach 350 popularny temat, przejrzyj filimiki na yt. OK. Dzięki. To jeszcze jakaś podpowiedź po jakim numerze ich szukać? No i gdzie? eBay? RockAuto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted December 27, 2023 Share Posted December 27, 2023 Nie wystepuje to jako część zamienna w Nissan. Z1 sprzedaje takie https://www.z1offroad.com/z1-products/z1-off-road/nissan-pathfinder-40l-rear-timing-cover-oil-gallery-gasket-kit-p-20799.html?list_name=SearchResults&oid=20799%3A1%3A83720%3A38&qid=60da726727a92ab928fa5056b695970c Ostatnio mieli tez dobry off na pompę olejową. Poszukaj po VQ40 ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.