sensei Opublikowano 15 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2023 1. Czym się różni Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 od Nissan L248 Premix KE90299945 poza kolorem? 1 ze sprzedających w pewnym popularnym martkeplace'ie, który ma swoim asortymencie oba twierdzi, że poza kolorem to niczym. 2. Ile płynu muszę wlać do układu jeśli chcę wymienić płyn w HR13DDT? Czy 5l wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2023 Nie musi być ekstra Nissanowski,każdy płyn się nada.Teraz praktycznie wszystkie kulanty są do jednostek aluminiowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sensei Opublikowano 16 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2023 Dziękuję za informację, ale wciąż nie wiem czy jedyna różnica pomiędzy Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 a Nissan L248 Premix KE90299945 to kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 16 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2023 7 godzin temu, sensei napisał: Dziękuję za informację, ale wciąż nie wiem czy jedyna różnica pomiędzy Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 a Nissan L248 Premix KE90299945 to kolor. raczej tak, ale można lać każdy G12+. tu widać zamienniki i odpowiedniki https://motoparts24.pl/make.asp?t=7&idm=132438 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2024 (edytowane) L255N jest na 4-5 lat. Zalewany fabrycznie. Kolor niebieski. L248 jest na rok, dwa. Ale ASO pozwalają jeździć 4 lata (dziwne). Kolor zielony. Można mieszać z niebieskim. Niebieski jest mniej higroskopijny, wytrzymuje wyższe temperatury i dzięki dodatkom nie starzeje się tak szybko. Ja staram się używać części i płynów z pierwszego montażu, więc po 5 latach zalałem niebieski. Edytowane 2 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 Spójrz do instrukcji, tam jest informacja o pojemności układu dla Twojego silnika. Ja miałem w 1.2 coś około 5.5 l, ale wystarczyła bańka 5 l. Jeśli potrzebujesz więcej, to trzeba kupić 5 l gotowego płynu i np. 1 l koncentratu 1:1, czyli po dolaniu 1 l wody destylowanej będziesz miał 7 l całości do nalania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 25 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2024 W dniu 21.03.2024 o 00:30, aquariusmax napisał: Juke 1.2 DIG-T 115 Pojemność 0,6 litr. (Zbiornik), Pojemność 7,6 litr. (+ dodatkowy zbiornik) Pojemność 0,6 litr. (Zbiornik), Pojemność 7,6 litr. (+ dodatkowy zbiornik W dniu 21.03.2024 o 00:30, aquariusmax napisał: Ja miałem w 1.2 coś około 5.5 l, ale wystarczyła bańka 5 l. witam to nie jest pełna wymiana to tylko z chłodnicy i ze zbiorniczka ogółem to powinno wejść 7,6 litra tak jest w nissan juke 1.2 dig-t to chyba blizniacze silniki qq1.2 i juke1.2 1.6 dig-t płyn 7,9 / 8,1 litra ale mechanicy idą na skróty i spuszczają tylko z chłodnicy i ze zbiorniczka a powinni tam gdzie są termostaty 1 idzie do pompy wody 2 do silnika 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 25 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2024 (edytowane) Brytyjska instrukcja J11 z 2014 roku informuje o 6,4 l (w tym 0.57 l zbiorniczka wyrównawczego). ASO zużyło baniak 5 litrów L255N i 1 litr koncentratu odnieśli do magazynu (zapłaciłem za niego tyle, ile prędzej dział części podawał mi cenę za 5 litrów, coś ok. 178 zł). Edytowane 25 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekKor Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia W dniu 3.03.2024 o 00:54, aquariusmax napisał: L255N jest na 4-5 lat. Zalewany fabrycznie. Kolor niebieski. L248 jest na rok, dwa. Ale ASO pozwalają jeździć 4 lata (dziwne). Kolor zielony. Można mieszać z niebieskim. Niebieski jest mniej higroskopijny, wytrzymuje wyższe temperatury i dzięki dodatkom nie starzeje się tak szybko. Ja staram się używać części i płynów z pierwszego montażu, więc po 5 latach zalałem niebieski. O to ciekawa informacja, mam QQ 1.3 z 2019 i mam fabrycznie zielony płyn... taki też zamierzałem teraz wymienić. Skąd masz info o tym, że L248 (zielony) jest na rok/dwa? I że niebieski jest na "pierwszy montaż"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia (edytowane) Dziwne, że miałeś na pierwszy montaż zielony. Niebieski i zielony bardzo podobnie wyglądają w zbiorniczku, więc może źle spojrzałeś lub tak dużo dolali przy zerowym przeglądzie zielonego, że już zaczął przypominać niebieski. Czytałem kiedyś specyfikację zielonego i był na maksymalnie 24 miejsce. Teraz tego nie piszą na samej butelce. Chcesz lepszy, lej niebieski. Poza tym, zobacz o czym informuje instrukcja. U mnie jest informacja o 255N. I nie słuchaj ASO. Oni niestworzone rzeczy czasem mówią. Też mi chcieli dać zielony, ale się uparłem i nawet finalnie cena wyszła identyczna, bo zawsze liczą 6-6.5l zielonego (silnik 1.2 DIG-T), a u mnie weszło 5l niebieskiego (nawet na dolewki zostało), a wiedzieli dokładnie, bo laki z butelki, a nie beczki. Edytowane 7 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.