sensei Posted December 15, 2023 Share Posted December 15, 2023 1. Czym się różni Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 od Nissan L248 Premix KE90299945 poza kolorem? 1 ze sprzedających w pewnym popularnym martkeplace'ie, który ma swoim asortymencie oba twierdzi, że poza kolorem to niczym. 2. Ile płynu muszę wlać do układu jeśli chcę wymienić płyn w HR13DDT? Czy 5l wystarczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted December 16, 2023 Share Posted December 16, 2023 Nie musi być ekstra Nissanowski,każdy płyn się nada.Teraz praktycznie wszystkie kulanty są do jednostek aluminiowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sensei Posted December 16, 2023 Author Share Posted December 16, 2023 Dziękuję za informację, ale wciąż nie wiem czy jedyna różnica pomiędzy Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 a Nissan L248 Premix KE90299945 to kolor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted December 16, 2023 Share Posted December 16, 2023 7 godzin temu, sensei napisał: Dziękuję za informację, ale wciąż nie wiem czy jedyna różnica pomiędzy Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 a Nissan L248 Premix KE90299945 to kolor. raczej tak, ale można lać każdy G12+. tu widać zamienniki i odpowiedniki https://motoparts24.pl/make.asp?t=7&idm=132438 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted March 2, 2024 Share Posted March 2, 2024 (edited) L255N jest na 4-5 lat. Zalewany fabrycznie. Kolor niebieski. L248 jest na rok, dwa. Ale ASO pozwalają jeździć 4 lata (dziwne). Kolor zielony. Można mieszać z niebieskim. Niebieski jest mniej higroskopijny, wytrzymuje wyższe temperatury i dzięki dodatkom nie starzeje się tak szybko. Ja staram się używać części i płynów z pierwszego montażu, więc po 5 latach zalałem niebieski. Edited March 2, 2024 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted March 20, 2024 Share Posted March 20, 2024 Spójrz do instrukcji, tam jest informacja o pojemności układu dla Twojego silnika. Ja miałem w 1.2 coś około 5.5 l, ale wystarczyła bańka 5 l. Jeśli potrzebujesz więcej, to trzeba kupić 5 l gotowego płynu i np. 1 l koncentratu 1:1, czyli po dolaniu 1 l wody destylowanej będziesz miał 7 l całości do nalania. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baju123 Posted March 25, 2024 Share Posted March 25, 2024 W dniu 21.03.2024 o 00:30, aquariusmax napisał: Juke 1.2 DIG-T 115 Pojemność 0,6 litr. (Zbiornik), Pojemność 7,6 litr. (+ dodatkowy zbiornik) Pojemność 0,6 litr. (Zbiornik), Pojemność 7,6 litr. (+ dodatkowy zbiornik W dniu 21.03.2024 o 00:30, aquariusmax napisał: Ja miałem w 1.2 coś około 5.5 l, ale wystarczyła bańka 5 l. witam to nie jest pełna wymiana to tylko z chłodnicy i ze zbiorniczka ogółem to powinno wejść 7,6 litra tak jest w nissan juke 1.2 dig-t to chyba blizniacze silniki qq1.2 i juke1.2 1.6 dig-t płyn 7,9 / 8,1 litra ale mechanicy idą na skróty i spuszczają tylko z chłodnicy i ze zbiorniczka a powinni tam gdzie są termostaty 1 idzie do pompy wody 2 do silnika 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted March 25, 2024 Share Posted March 25, 2024 (edited) Brytyjska instrukcja J11 z 2014 roku informuje o 6,4 l (w tym 0.57 l zbiorniczka wyrównawczego). ASO zużyło baniak 5 litrów L255N i 1 litr koncentratu odnieśli do magazynu (zapłaciłem za niego tyle, ile prędzej dział części podawał mi cenę za 5 litrów, coś ok. 178 zł). Edited March 25, 2024 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WojtekKor Posted January 6 Share Posted January 6 W dniu 3.03.2024 o 00:54, aquariusmax napisał: L255N jest na 4-5 lat. Zalewany fabrycznie. Kolor niebieski. L248 jest na rok, dwa. Ale ASO pozwalają jeździć 4 lata (dziwne). Kolor zielony. Można mieszać z niebieskim. Niebieski jest mniej higroskopijny, wytrzymuje wyższe temperatury i dzięki dodatkom nie starzeje się tak szybko. Ja staram się używać części i płynów z pierwszego montażu, więc po 5 latach zalałem niebieski. O to ciekawa informacja, mam QQ 1.3 z 2019 i mam fabrycznie zielony płyn... taki też zamierzałem teraz wymienić. Skąd masz info o tym, że L248 (zielony) jest na rok/dwa? I że niebieski jest na "pierwszy montaż"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted January 7 Share Posted January 7 (edited) Dziwne, że miałeś na pierwszy montaż zielony. Niebieski i zielony bardzo podobnie wyglądają w zbiorniczku, więc może źle spojrzałeś lub tak dużo dolali przy zerowym przeglądzie zielonego, że już zaczął przypominać niebieski. Czytałem kiedyś specyfikację zielonego i był na maksymalnie 24 miejsce. Teraz tego nie piszą na samej butelce. Chcesz lepszy, lej niebieski. Poza tym, zobacz o czym informuje instrukcja. U mnie jest informacja o 255N. I nie słuchaj ASO. Oni niestworzone rzeczy czasem mówią. Też mi chcieli dać zielony, ale się uparłem i nawet finalnie cena wyszła identyczna, bo zawsze liczą 6-6.5l zielonego (silnik 1.2 DIG-T), a u mnie weszło 5l niebieskiego (nawet na dolewki zostało), a wiedzieli dokładnie, bo laki z butelki, a nie beczki. Edited January 7 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.