Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Płyn chłodniczy Nissan L255N / L248


sensei
 Share

Recommended Posts

1. Czym się różni Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 od Nissan L248 Premix KE90299945 poza kolorem? 1 ze sprzedających w pewnym popularnym martkeplace'ie, który ma swoim asortymencie oba twierdzi, że poza kolorem to niczym.

2. Ile płynu muszę wlać do układu jeśli chcę wymienić płyn w HR13DDT? Czy 5l wystarczy?

Link to comment
Share on other sites

Nie musi być ekstra Nissanowski,każdy płyn się nada.Teraz praktycznie wszystkie kulanty są do jednostek aluminiowych.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za informację, ale wciąż nie wiem czy jedyna różnica pomiędzy Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 Nissan L248 Premix KE90299945 to kolor.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, sensei napisał:

Dziękuję za informację, ale wciąż nie wiem czy jedyna różnica pomiędzy Nissan Coolant L255N Premix KE90200045 Nissan L248 Premix KE90299945 to kolor.

raczej tak, ale można lać każdy G12+. 

tu widać zamienniki i odpowiedniki

https://motoparts24.pl/make.asp?t=7&idm=132438

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

L255N jest na 4-5 lat. Zalewany fabrycznie. Kolor niebieski.

L248 jest na rok, dwa. Ale ASO pozwalają jeździć 4 lata (dziwne). Kolor zielony. Można mieszać z niebieskim.

Niebieski jest mniej higroskopijny, wytrzymuje wyższe temperatury i dzięki dodatkom nie starzeje się tak szybko.

Ja staram się używać części i płynów z pierwszego montażu, więc po 5 latach zalałem niebieski.

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Spójrz do instrukcji, tam jest informacja o pojemności układu dla Twojego silnika. Ja miałem w 1.2 coś około 5.5 l, ale wystarczyła bańka 5 l.

Jeśli potrzebujesz więcej, to trzeba kupić 5 l gotowego płynu i np. 1 l koncentratu 1:1, czyli po dolaniu 1 l wody destylowanej będziesz miał 7 l całości do nalania.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

     
W dniu 21.03.2024 o 00:30, aquariusmax napisał:

 

Juke 1.2 DIG-T 115 Pojemność 0,6 litr. (Zbiornik), Pojemność 7,6 litr. (+ dodatkowy zbiornik)   Pojemność 0,6 litr. (Zbiornik), Pojemność 7,6 litr. (+ dodatkowy zbiornik
 
W dniu 21.03.2024 o 00:30, aquariusmax napisał:

Ja miałem w 1.2 coś około 5.5 l, ale wystarczyła bańka 5 l.

witam to nie jest pełna wymiana to tylko z chłodnicy i ze zbiorniczka ogółem to powinno wejść 7,6 litra tak jest w  nissan juke 1.2 dig-t

to chyba blizniacze silniki qq1.2 i juke1.2

1.6 dig-t  płyn 7,9 / 8,1 litra ale mechanicy idą na skróty i spuszczają tylko z chłodnicy i ze zbiorniczka a powinni tam gdzie są termostaty 1 idzie do pompy wody

2 do silnika

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Brytyjska instrukcja J11 z 2014 roku informuje o 6,4 l (w tym 0.57 l zbiorniczka wyrównawczego).
ASO zużyło baniak 5 litrów L255N i 1 litr koncentratu odnieśli do magazynu (zapłaciłem za niego tyle, ile prędzej dział części podawał mi cenę za 5 litrów, coś ok. 178 zł).

image.png.b608bb723b596c3581727a5c64474dac.png

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
W dniu 3.03.2024 o 00:54, aquariusmax napisał:

L255N jest na 4-5 lat. Zalewany fabrycznie. Kolor niebieski.

L248 jest na rok, dwa. Ale ASO pozwalają jeździć 4 lata (dziwne). Kolor zielony. Można mieszać z niebieskim.

Niebieski jest mniej higroskopijny, wytrzymuje wyższe temperatury i dzięki dodatkom nie starzeje się tak szybko.

Ja staram się używać części i płynów z pierwszego montażu, więc po 5 latach zalałem niebieski.

O to ciekawa informacja, mam QQ 1.3 z 2019 i mam fabrycznie zielony płyn... taki też zamierzałem teraz wymienić. Skąd masz info o tym, że L248 (zielony) jest na rok/dwa? I że niebieski jest na "pierwszy montaż"?

Link to comment
Share on other sites

Dziwne, że miałeś na pierwszy montaż zielony. Niebieski i zielony bardzo podobnie wyglądają w zbiorniczku, więc może źle spojrzałeś lub tak dużo dolali przy zerowym przeglądzie zielonego, że już zaczął przypominać niebieski.

Czytałem kiedyś specyfikację zielonego i był na maksymalnie 24 miejsce. Teraz tego nie piszą na samej butelce.

Chcesz lepszy, lej niebieski. Poza tym, zobacz o czym informuje instrukcja. U mnie jest informacja o 255N.

I nie słuchaj ASO. Oni niestworzone rzeczy czasem mówią. Też mi chcieli dać zielony, ale się uparłem i nawet finalnie cena wyszła identyczna, bo zawsze liczą 6-6.5l zielonego (silnik 1.2 DIG-T), a u mnie weszło 5l niebieskiego (nawet na dolewki zostało), a wiedzieli dokładnie, bo laki z butelki, a nie beczki.

Edited by aquariusmax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...