Gość mariusek Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 własnie tu mam zonka.do tej pory myslałem ze dmuchawa działa tylko na 4 biegu bo mam "płytke" przepaloną,na ostatnim spocie Osa zerknał i powiedział ze kable mam odłaczone,nastepnego dnia postanowiłem to zrobic,ale o opisach doszedłem do wniosku ze jej tam wogóle niema.teraz juz zgłupiałem!czy ta plytka działa jak jakis przełacznik??bo ona chyba w srodku dmuchawy nie jest podłaczona?czy oprocz tej kostki ma jeszcze jakies podłaczenie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Przełącznik (pokrętło) masz w konsoli środkowej, i jak go przestawiasz to na 1-3 wiatrak dmuchawy dostaje zasilanie przez płytkę oporową, przez którą prąd płynie różnymi ścieżkami w zależności od położenia pokrętła. Wygląda na to, że faktycznie u Ciebie po prostu tej płytki nie ma, możesz zacząć kombinować, jak zrobić zamiennik (na Twoim miejscu zaczął bym od ustalenia, które kable wtyczki należy łączyć na którym biegu (oczywiście z żaróweczką w ręku aby nie popalić bezpieczników). Oporności na kolejnych biegach masz na pierwszej stronie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 WItam, odświeżam temat bo walczę z dmuchawą, czysto techniczna rzecz jesli chodzi a polutowanie scieżki tej co sie pali to zastosowałem rozebrane z bezpiecznika ten drucik, a wiec obczysciłem sciezke na końcach i połaczyłem a i polakierowałem lakierem bezbarwnym :diabel2: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Go_nia Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Odkopuję temat, bo właśnie coś mi sie popsuło :< nawiew działa prawidłowo tylko na obiegu zewnętrznym, na wewnętrznym działa tylko 4 bieg, czy to też będzie wina tej płytki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Go_nia, dołączam się do pytania Go_nia, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Go_nia Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 A u mnie właśnie wszystko się wyrównało czyli nie działa i na zewnętrznym :zly: No to muszę się zabrać za tą płytkę utrapioną :/ edit: Wymontowałam ustrojstwo no i oczywiście opornik (?) łączący ścieżki po środku padł, będę kombinować z lutowaniem tak jak zrobił Domiss. A nawiasem mówiąc czy ktoś wie co to za opornik mógł być tam pośrodku? [ Dodano: Sro 30 Lip, 2008 12:49 ] Dobra nikt nie wie, ale ja już mam lucik w miejscu oporniczka i dmuchawa działa pięknie :one: P.S. Pablo ja myślę ze u Ciebie lada chwila też ta płytka "padnie"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Go_nia, ja jako lucik rozebralem bezpiecznik 15A i z niego srodek wyciełem i wlutowałem, to tak na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ropa Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Hej, Jak to jest z tą dmuchawą? Czy przed tzw. zgonem u Was też coś piszczało? Próbuję zdiagnozować problem w swojej K11. Wszystko zgadza się z tym, co tu piszecie (nawiew działa tylko przy ustawieniu na maxa), z tą tylko różnicą, że u mnie kilka dni wcześniej dmuchawa przy uruchamianiu piszczała (tylko kilka sekund). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 ropa, u mnie tez byly takie pączotkowe objawy ja sie tym nie przejmowałem i wkońcu padła dmuchawa na amen , najlepiej jak masz wolna chwile zdemontuj dmuchawę i płytkę, nastepnie sprawdz płytkę czy jest durcik badz czy sie upalił, jeśłi sie upalił to wlutuj nowy drucik ja użyłem do tego kawałeczek z bezpiecznika 15A(pisałęm wczesniej, ale przypominam) a dmuchawy to przesmarować łożyska (np wd-40) sprawdź na wirniku szczotki czy są ok. Ja narazie "odpukac w nie malowane" mam z tym spokój bo dmuchawa działa - oby jak najdłużej :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Koledzy, te szczotki to sa w silniku dmuchawy ? jesli go wymienie bedzie wsio w pariadkie ? :diabel: bo na 100% jestem przekonany ze zwiekszony opor tych szczotek jest przyczyna calego zamieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 jesli go wymienie bedzie wsio w pariadkie ? chcesz wymienic cały wirnik czy tylko szczotki? ja bym zaczął od szczotek z wymianą a potem dopiero brał sie za silnik dmuchawy :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ale te szczotki same raczej ciezko jest dostać. używany silnik dmuchawy już chyba szybciej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 co do szczotek to bys musial wymontować i pójśc do polmozbytu i powinni cos dobrac a co do używanego silnika dmuchawy to można jak mi padlo na poczatku to tez myślałem zeby wymienic i uzywany znalazłem na allegro za ok 50-70zl, ale potem rozmontowałem swój i sprawdziłem szczotki - są jeszcze OK, więc nie wiem czy bym sie zdecydował na używke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ja jutro jade po ową używke na znajomy szrot. bralem od nich juz np przelacznik zespolony do swiatel i dziala pieknie a wczesniej tez cyrki sie z nim dzialy co do szczotek to smarowanie im pomaga ale na krotko. robilem kiedys tez regeneracje szczotek w silniku do wycieraczek i podzialalo miesiac i padlo. wiec czasowki w wycieraczkach do tej pory nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 robilem kiedys tez regeneracje szczotek w silniku do wycieraczek i podzialalo miesiac i padlo. wiec czasowki w wycieraczkach do tej pory nie mamŻe co? Szczotki w silniku wycieraczek odpowiadają tylko i wyłącznie za to, czy silnik działa, czy nie. Za czasową pracę odpowiada co innego. Chyba mylisz szczotki silnika ze stykami .Jeśli dmuchawa działa, tylko płytka oporowa się pali, to raczej nie są winne szczotki, ale właśnie wirnik lub ewentulnie łożyska (o ile występują). Myślę, że Twoje rozwiązanie z kupnem nowego używnego silnika nie musi być wcale aż takie głupie, jak mogłoby się wydawać z porównania cen szczotek i całych silników . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ropa Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 OK - dmuchawa po regeneracji płytki podziałała tydzień. Następnie dmuchawa padła całkiem. Ponowne lutowanie niewiele dało. Spalił się bezpiecznik dmuchawy. Po jego wymianie mam tylko 4 bieg. Próbowałem nasmarować ten silnik dmuchawy. Może mi ktoś pomóc i powiedzieć jak się toto rozbiera... Wykręciłem to i nie widzę jak się za to zabrać, a nie chcę czegoś połamać/uszkodzić. PS. Oprócz dmuchawy Micra działa aż pięknie. Ostatnio zaliczyła trasę Wrocław - Zakopane - Wrocław. W górach mrozy aż strach, a z Micrą NIC. W trasie powrotnej na A4 prędkość rzędu 140 - 150. Oczywiście skorzystałem z rady forumowiczów i podkręciłem mocniej radio ;D PS2. Zauważyłem, że po dłuższej jeździe z dużą prędkością (np. na A4) i późniejszej wolniejszej jeździe po mieście wskazówka od prędkościomierza dostaje drgawek... Co może być przyczyną? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miela Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Miałem kiedyś to samo, jeździłem do elektryka co tydzień a ten mi mówił że trzeba wymienić opornik. Dobra, ok, kupiłem - 120 złotych w plecy. Po tygodniu znowu to samo, no to sam się wziąłem za to. Okazało się, że wina leży po stronie dmuchawy, prawdopodobnie było przebicie na uzwojeniu, kupiłem na allegro za 70 złotych nową (używaną) dmuchawę i już od roku nie mam żadnych problemów, a co do tego opornika to po pewnym czasie po prostu cyna już nie przewodzi. Tworzy się zimny lut, wtedy należy zeskrobać trochę tego lakieru ze ścieżki ale tylko troszeczkę żeby odkryć miedź i zlutować na nowo z użyciem kalafonii, powinno działać P.S w domu podłączyłem sobie nową dmuchawę i starą tak dla sprawdzenia jak się kręcą, ta nowiutka wszystko ładnie pięknie, a ta stara przy podłączaniu taką iskrę dawała jak przykładałem kabelek że to szok. Po za tym było widać różnice w działaniu, ba w samym kręceniu się dmuchaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 wskazówka od prędkościomierza dostaje drgawek... Co może być przyczyną? Linka od prędkościomierza się haczy. Zapewne trzeba ją nasmarować albo ewentualnie wymienić, jeśli jest gdzieś poszarpana lub smarowanie nic nie da...Dmuchawę też umiem tylko wykręcić i nie mam pojęcia jak rozebrać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miela Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 http://img240.imageshack.us/my.php?image=img0001hp1.jpg na zdjęciu są zaznaczone dwa takie miejsca ale jest jeszcze trzecie niewidoczne na fotce, musisz to wciskać śrubokrętem lub czymś czym uważasz za słuszne i jednocześnie ciągnąć za wiatrak. nie zapomnij o zdjęciu tej gumy przy przewodach od zasilania dmuchawy a co do prędkościomierza to mi coś chrobocze strasznie w nim, jak go walne porządnie to na trochę przestaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ropa Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Dzięki za szybką pomoc! Zabiorę się za tę dmuchawę czym prędzej. Płytkę chyba spróbuję oczyścić i zregenerować ponownie (najprawdopodobniej tym preparatem do regeneracji ścieżek ogrzewania tylnej szyby). Co do linki prędkościomierza - muszę jeszcze sprawdzić jak ją wymontować. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dziś ja potrzebuje pomocy. Objawy: Nie działa nawiew na pozycjach 1-3 działa tylko 4. Samo grzanie działa konkret. Ale tylko na 4 biegu, wiem wtedy nie korzysta z płytki - bez niej 4 bieg naprawde daje rade. Nie robi różnicy obieg zamknięty otwarty. Działania: Wyjęta płytka. Odtłuszczona. Ścieżki przeciągnięte tym szmelcem ze srebrem. Ta grudka ? po środku odskrobana i przeciągnięta pare razy. Po podłączeniu płytki: Przesunięcie dmuchawy z 0 na 1, chwilowy zaskok, potem cisza. 4 pracuje jak szalone. Co teraz? Nie posiadam foto plytki po wyjęciu ale wyglądało to identycznie jak u Domis'a. Załączam też moją nieudolną naprawe. http://img240.imageshack.us/my.php?image=26032009440.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edzia10 Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Ja po prostu kupiłam nową płytke- koszt 200 około- wymiana 20 złotych u elektryka- ponieważ mu podpowiedziałam gdzie jest czy to tak dużo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pan_k Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Nowa płytka fajna sprawa. Ale nie do auta 13 letniego. 20 zł za odkręcenie 2 śrub, wyjęcie wtyczki, podłączenie, wkręcenie ww śrub. (czas 10 minut) co daje średnią 120 zł/h. Niezły fachowiec. :diabel2: Poważnie pytam co jeszcze mogę zrobić domową mechaniką. U mężczyzn to raczej kwestia ego niż skąpstwa. :027: Wracając do pytania czy kompletnie rozgrzanie lutu i zastąpienie go nowym to jedyne co idzie wymóżdżyć samemu? [ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 21:52 ] Odpowiem sobie sam. Rozlutowanie tej grudki i położenie nowego lutu - 0 złotych. :diabel: Czy to tak dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek7 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam, Moje autko Micra K11 95 1.3 220.000km Co do naprawy płytki rezystora dmuchawy. Przez okres zakupu od 2004 i przebiegu 145.000 miałem ten problem 2 razy. Zawsze kolega w serwisie to naprawiał. Kontakt się urwał a mi w zeszłym tygodniu "padła" znowu płytka. Poczytałem posty na tym forum i znalazłem jedno rozwiązanie, które wydaje mi się najlepsze i tanie a zarazem skuteczne. Płytka naprawiona poniższym sposobem działa drugi dzień bez problemu przy jeździe miejskiej. Co do trasy przetestuje za tydzień na 500 km i dodam czy wytrzymała . Opis naprawy. Użyłem zestawu do naprawy scieżek do ogrzewania tylnej szyby. Sposób ten proponował już na forum użytkownik ale nie pamiętam kto. Oczyściłem miejsce przerwania, zaskrobując po około 0.5cm dodatkowo lakieru z każdej strony przerwy. Najlepiej zeskrobać lakier uzywając nożyka z wysuwanym ostrzem ale nie ostrą stroną ale tą druga "tępą". Rozrobiłem klej według instrukcji naniosłem na płytkę i zostawiłem do utwardzenia i zaschnięcia w domu na około 16 h. Potem podłączyłem do samochodu, włączyłem dmuchawę ustawiając na 1 bieg i po kilku minutach ruszyło . Koszt naprawy : Własny czas + zestaw kleju 26pln. Użyłem kleju ELPOX AX 15 Kleju zostało na wiele napraw jakby znów się gdzieś przepaliła płytka. Poprzednio naprawiano płytkę lutując ją. Pozdrawiam i życzę udanych napraw Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dżorcz Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Witam Próbowałem naprawy, tak jak to przedmówca polecił ale niestety nie udało mi się i nie wiem dlaczego. Wyczyściłem przerwane miejsce rezystora i zdrapałem lakier do takiego stanu: Następnie użyłem lakieru przewodzącego tej firmy: I połączyłem to w następujący sposób: Czynnośc ta poprawiałem wiele razy, jednak zero efektu. Dodam że jest top moj starszy rezystor, ten który mi sie ostatnio zepsuł to przerwał sie w bardzo wielu miejscach Wie ktoś może dlaczego to nie działa? Edytowane 7 Listopada 2009 przez dżorcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.