squrec Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu w moim nissanie qashqai j11 1,6 diesel z 2015 roku (przebieg ~110 tyś km) świeci się kontrolka check engine. Odczyt błędu wskazuje na czujnik przepływu powietrza. Wymieniłem filtr powietrza, skasowałem błąd, po kilkunastu kilometrach błąd pojawił się ponownie. Kolejnym krokiem było sprawdzenie czy połączenie elektryczne pomiędzy kostką przewodu a samym czujnikiem jest ok. Użyłem specjalnego preparatu do czyszczenia tego rodzaju połączeń elektrycznych. Powtórzyłem proces kasowania błędu. Po kilku kilometrach kontrolka zaczęła świecić ponownie. Następnym krokiem był zakup i wymiana samego czujnika przepływu powietrza (oryginalny). Oczywiście proces kasowania + jazda testowa. Niestety po przejechaniu ok 100 km ponownie kontrolka rozbłysła. Dodam że przejechałem ze świecącą się kontrolka kilka tyś kilometrów. Nie zauważyłem problemów ze stratą mocy czy zwiększonym zużyciem paliwa ( no może trochę ale nie mam pewności). Jeszcze jedno spostrzeżenie. Podczas przyśpieszania na niskich biegach jest słyszalny dodatkowy szum, coś takiego jak szum wentylatora nadmuchu. Po zdjęciu nogi za gazu szum znika. Nie towarzyszy temu wyczuwalny podmuch powietrza z kratek nadmuchu kabinowego (dziwne). Nie jestem w stanie stwierdzić czy ten hałas występował wcześniej ale wydaje mi się że nie. Czy ktoś jest w stanie poradzić co mógłbym zrobić z tematem. Może ktoś miał podobny przypadek ? Byłbym wdzięczny za pomoc. Edytowane 11 Lutego przez squrec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Możliwa nieszczelnisc w układzie doładowania sprawdź rury, opaski czy nie ma pęknięć. Może turbo do czyszczenia.Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Witam a kolega niech pojedzie powyżej 3,5 tyś obrotów i się wsłucha w przepływ powietrza czy nie gwiżdże miałem tak jak do 3 + silnik jak zegarek powyżej zaczęło delikatnie gwizdać podwinęła się uszczelka nawet błąd mi nie wyskakiwał kapnąłem się i naprawiłem alba jak kolega Afrance napisał sprawdzanie nieszczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.