Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zablokowane radio!


Jarek197804
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zablokowane radio w nissan Pulsar - komunikat- system zabezpieczony, skontaktuj się z dostawcą. W jaki sposób odblokować. Dodam że zablokowało się samo podczas standardowego parowania telefonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Pulsar nie ma blokowanego radia PIN-em. Nie raz, nie dwa parowałem z NC3 po BT fona swojego i żony ... i nigdy nic mi się nie zablokowało.

Edytowane przez Bilunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli jest taki komunikat to możliwe, że nie ma komunikacji na pinie 17. Jak popatrzysz na wtyczke 20 pinową od tyłu to za komunikację i zabezpieczenie sprzętowe odpowida przewód na pinie 17. 19 pin to grubszy przewód zasilający. Najpewniej kolor czerwony. 20 to normalnie masa, ale tu powinno być puste. Masa jest przez obudowę radia. To tak byś miał orientacje jak patrzeć. Ten przwód idzie na pin 56 wtyczki 40 pinowej na bcm. Na BCM są chyba trzy tak liczne w piny wtyczki, w kolorze czarnym, niebieskim i szarym. Ciebie interesuje szara. Trzeba wypiąć wspomniane wtyczki po obu stronach i multimetrem sprawdzić ciągłość połączenia. Aby rozebrać po stronie audio to trzeba wyciągnąć od góry zaślepkę (jest nad przyciskiem awaryjnych?) i odkręcić dwie śrubki, a następnie ciągnąć maskownice wokół radia od góry do dołu. Odpiąć potem wtyczkę panelu klimy, awaryjnych i kontrolkę blokady zamka i poduchy pasażera. Zaczynamy od panelu klimy. Ważne by przy odpiętej wtyczce poduchy nie włączać zapłonu ani silnika bo wywali błąď poduszek. By dobrać się do BCM trzeba zdjąć całą osłonę pod kierownicą. Najpierw wykręcić śruby trzymające wajchy od wlewu paliwa i klapy silnika. Potem są jeszcze dwie lub trzy śrubki pochowane gdzieś wokół. Po ich odkręceniu też szerpiemy by osłina się wypieła z zatrzasków. Będzie trzeba też rozpiąć koski tripa i regulacji oświetlenia zegarów oraz regulację i orzyciski, które widać na lewo pod kierownicą. BCM to komputer przytulony gdzieś za bezpiecznikami na lewo od kierownicy. Idzie do niego 5 czy 6 wtyczek. Sprawdzanie ciągłości robimy bez włączania zapłonu czy silnika i najlepiej po kilkunastu minutach jak już moduł sterujący zasilaniem powyłącza kilka elementów. Najlepiej robić to przy otwartychvdrzwiach, bo otwieranie drzwi powoduje aktywację zasilania. Generalnie jak się nawet odepnie wtyczki przy aktywnym zasilaniu to nie powinno się nic stać, ale lepiej nie ryzykować. Najlepiej odpiąć akumulator, ale ja wszystkie takie zabawy robiłem na podłączonym. Nic się nie stało, ale może powywalać różne błędy do komputera. Jednak one nic nie powodują, a przynajmniej nic co by upośledzało działanie auta. Jeśli połaczenie jest to raczej zostaje wizyta w aso lub u kogoś kto ma consulta 3+ lub jakiw inny komputer, który jest w stanie zdiagnozować i naprawić ten problem.

Screenshot_20240310-121140_Chrome.jpg

20240310_122757.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...