Jarek197804 Posted February 25, 2024 Share Posted February 25, 2024 Witam. Zablokowane radio w nissan Pulsar - komunikat- system zabezpieczony, skontaktuj się z dostawcą. W jaki sposób odblokować. Dodam że zablokowało się samo podczas standardowego parowania telefonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilunia Posted February 25, 2024 Share Posted February 25, 2024 (edited) Nissan Pulsar nie ma blokowanego radia PIN-em. Nie raz, nie dwa parowałem z NC3 po BT fona swojego i żony ... i nigdy nic mi się nie zablokowało. Edited February 25, 2024 by Bilunia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek197804 Posted March 10, 2024 Author Share Posted March 10, 2024 Ponawiam. Czy ktoś wie jak poradzić z zablokowanym radiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted March 10, 2024 Share Posted March 10, 2024 Jeżeli jest taki komunikat to możliwe, że nie ma komunikacji na pinie 17. Jak popatrzysz na wtyczke 20 pinową od tyłu to za komunikację i zabezpieczenie sprzętowe odpowida przewód na pinie 17. 19 pin to grubszy przewód zasilający. Najpewniej kolor czerwony. 20 to normalnie masa, ale tu powinno być puste. Masa jest przez obudowę radia. To tak byś miał orientacje jak patrzeć. Ten przwód idzie na pin 56 wtyczki 40 pinowej na bcm. Na BCM są chyba trzy tak liczne w piny wtyczki, w kolorze czarnym, niebieskim i szarym. Ciebie interesuje szara. Trzeba wypiąć wspomniane wtyczki po obu stronach i multimetrem sprawdzić ciągłość połączenia. Aby rozebrać po stronie audio to trzeba wyciągnąć od góry zaślepkę (jest nad przyciskiem awaryjnych?) i odkręcić dwie śrubki, a następnie ciągnąć maskownice wokół radia od góry do dołu. Odpiąć potem wtyczkę panelu klimy, awaryjnych i kontrolkę blokady zamka i poduchy pasażera. Zaczynamy od panelu klimy. Ważne by przy odpiętej wtyczce poduchy nie włączać zapłonu ani silnika bo wywali błąď poduszek. By dobrać się do BCM trzeba zdjąć całą osłonę pod kierownicą. Najpierw wykręcić śruby trzymające wajchy od wlewu paliwa i klapy silnika. Potem są jeszcze dwie lub trzy śrubki pochowane gdzieś wokół. Po ich odkręceniu też szerpiemy by osłina się wypieła z zatrzasków. Będzie trzeba też rozpiąć koski tripa i regulacji oświetlenia zegarów oraz regulację i orzyciski, które widać na lewo pod kierownicą. BCM to komputer przytulony gdzieś za bezpiecznikami na lewo od kierownicy. Idzie do niego 5 czy 6 wtyczek. Sprawdzanie ciągłości robimy bez włączania zapłonu czy silnika i najlepiej po kilkunastu minutach jak już moduł sterujący zasilaniem powyłącza kilka elementów. Najlepiej robić to przy otwartychvdrzwiach, bo otwieranie drzwi powoduje aktywację zasilania. Generalnie jak się nawet odepnie wtyczki przy aktywnym zasilaniu to nie powinno się nic stać, ale lepiej nie ryzykować. Najlepiej odpiąć akumulator, ale ja wszystkie takie zabawy robiłem na podłączonym. Nic się nie stało, ale może powywalać różne błędy do komputera. Jednak one nic nie powodują, a przynajmniej nic co by upośledzało działanie auta. Jeśli połaczenie jest to raczej zostaje wizyta w aso lub u kogoś kto ma consulta 3+ lub jakiw inny komputer, który jest w stanie zdiagnozować i naprawić ten problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Pit_ Posted September 16, 2024 Share Posted September 16, 2024 W dniu 25.02.2024 o 17:09, Jarek197804 napisał: Witam. Zablokowane radio w nissan Pulsar - komunikat- system zabezpieczony, skontaktuj się z dostawcą. W jaki sposób odblokować. Dodam że zablokowało się samo podczas standardowego parowania telefonu. Miałem to samo. W Krakowie ASO twierdziło że nie da się tego odblokować. Ale udało się w Multi Serwis Elektronik na Wielickiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.