Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

WYPADANIE ZAPLONU NA 2 CYLINDRZE P0302 1.6


andpod0188
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem z wypadaniem zaplonu na 2 cylindrze ,raz jezdzi normalnie caly dzien,nastepnego dnia odpala na 3 kuleje,jakis czas,potem znow normalnie,wymienilem cewke i dalej to samo,po prostu loteria.

dodam ze tez czasem wyskakuje blad p0300 (rzadko) 

Ktos pomoze?

Edited by andpod0188
Link to comment
Share on other sites

Wypadanie na wielu cylindrach, szkoda ze nie P0301 -4 to by bylo wiadomo ze tylk jeden.  Generalnei sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza, czy nie zatkało wydechu , kat jak padl to też może generować wyapadnie zapłonu. Świece w jakim są stanie i cewki.  Sprawdzić kompresje na garach. Cisnienie paliwa, lambdy, przeplywka. To powinno coś dać.

Link to comment
Share on other sites

nastapila pomylka p0302 wypada tylko na 2 cylindrze

Edited by andpod0188
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak jak poprzednio tylko sprawdzić trzeba 2 cylider. Jak pisałem długotrwałe poruszanie się pojazdem z wyadającym zapłonem może uszkodzić katalizator.

Potencjalne przyczyny : świeczka, cewka, nieprawidłowe ciśnienie paliwa lub / i problem z wteyskiwaczem, lewe powietrze, lambda. 

Sprawdz czy nie ma lewego powietrzea ( dolot i przewody ), testu zrównoważenia mocy bez consulta nie zrobisz, organoleptycznie czy wtrysk dziala ( na jalowym klika ) , no swieca i cewka --> zamienić cylindy i wyjdzie czy dziala czy nie. Jeśli nie to wymienić. Ja zawsze ze świecami wszytkimi wymieniam cekwe. Jeśli to nie to to ciśnienia paliwa sprawdzić i spreżanie ( 15,1 bara to ideal a minimum to 12,65 bara i wartość róznicy pomiędzy cylindrami nie może być wiecej niż 9,81 )

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Swiece wszystkie wymienione na irydowe, zaplon nadal wypada,nowa cewka zamieniona na 3 cylinder ,nadal wypada na 2 (przed demontazem nie palil wogole na 4 cylindry,tylko na 3 ) po zlozeniu ozyl,na chwiel 2 cylinder ,po krotkiej jezdzie wywalilo check)cisnienie na 1-prawie 13 ,na 2-14,na 3 tez prawie 13,na 4 12,pokrywa sciagnieta zaworowa i lancuch nie rociagniety,luzy zaworowe tez zmierzone,dodam ze mam lpg (jesli by byly wypalone zawrory nie byloby kompresji,co do katalizatora to nie wiem w jaki jest stanie,gosc mi sprzedal auto i pojezdzilo jeden dzien i zaczely sie cyrki,na poczatku jezdzil normalnie ,a pozniej losowo jechal na 3 kilka km,nastepnie odpalal sie 4 cylinder i tak w kolo,po wymianie nowej swiecy ,zaraz po nowej cewce juz nie wchodzil na 4 wogole,nastepnie po wloazeniu wszystkich nowych swiec ,ozyl na chwile,uszczelka kolektora wymieniona,lewego powietrza nie lapie,juz nie wiem,co moze byc ,czujnik polozenia walu?faz rozrzadu?cos z elektryka?wtrysk?swieca na 2 byla zalana,ja mam wrazenie ze cos nie tak jest z pradem na cewke,allbo sie myle,komputer?juz nie wiem co robic

dodam do tego ze nie ma znaczenia na czym jedzie benzyna czy gaz bez roznicy

Link to comment
Share on other sites

Jeśli cewka i świeczki nowe , na cylindrach cisnienie dobre w miare to sprawdziłbym ciśnienie paliwa ( podczas krecenia powinno być kokoło 3,5bara ), wtrysk czy działa ( ja używam kompa do tego, npięcie na pinie 1 wtrysku a testerem powinno być napięciem akumulatora ). Sprawdziłbym kąt wyprzedzenia zapłonu ( 650+/- 50 obr/ min na neutralu przy manualu i 700 przy automacie, 6+/-5 przed GMP )

Link to comment
Share on other sites

ok sprawdze wtryski,ale czy wtrysk ma cos do lpg??na lpg i benzynie takie same objawy byly...nie bylo znaczenia na czym jade..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...