Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

centralny


Gość troluchxxl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość troluchxxl

witam ja chcialem sie dowiedziec jakim impulsem jest sterowany centralny zamek w primierze bo mam na kluczyk i z tego co wiem to tzreba dokupic sterownik a chcvialbym widziec jaki dzieki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio podpinałem centralny pod autoalarm no i u mnie jest on sterowany masą. Proponuję Ci założyć alarm i będziesz miał dwie sprawy załatwione za jednym zamachem. Po co bawić się w oddzielny sterownik do centralnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem czy nie musisz jednego silowniczka wymienic. Bo nie wiem czy ten ma wyjscie na centralke. No a jak masz juz centrala to nie powinno byc trudne. Kupujesz centralke i dajesz jej zasilanie i podpinasz pod jeden sterownik. Musi to byc sterownik glowny zeby dal sygnal do pozostalych. Nie wiem ile to moze kosztowac ale kumpel dal za cztery sterowniki i centralke z dwoma pilotami ok 150zl. Wiec cena nie powinna byc zbyt wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dewiant23

Więc najpierw sprawdz czy kluczykiem od strony pasażera też ci się wszystkie drzwi otwierają, jeśli tak to wystarczy kupić centralkę alarmu i podpiąć do sterownika który jest pod plastikową osłoną z lewej strony przy nogach kierowcy, potem tylko zlokalizowac dwa odpowiednie przewody i wszystko działa :). Jeśli otwierasz wszystkie drzwi tylko od strony kierowcy to musisz tam siłowniczek dołozyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość troluchxxl

czesc. od strony pasazera tez mi sie otwieraja wszytkie drzwi kluczykiem a wiec co mam zrobic zeby dzialalo z pilota ??kupic sterownik wystarczy czy jeszce cos??a i o co chodzi zta centralka ?mam ja czy nie ?? dzieki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze kolega ne chce zakladac alarmu tylko centrala na pilota. I o jakiej centralce z lewej strony mowisz? Jesli nie ma pilota to nie ma zadnej centralki. Bo przeciez drzwi otwiera sie z kluczyka to. Centralka to urzadzenie ktore daje sygnal do glownego sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie potrzebujesz centrtalke na pilota i jeden silownik zeby mial wyjscie na centralke bo o ile sie orientuje to nie kazdy glowny je ma. Potem dajesz zasilanie do centralki podpinasz ja pod silownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dewiant23

KURDE centralka to nie tylko alarm to takze może być sterownik centralnego zamka i o tym mówię i to jest z lewej strony pod plastikiem przy nadkolu, jesli ma centralny z kluczyka to też coś musi tym sterować. Więc jesli z prawych drzwi otwierasz wszystkie to teraz najlepiej kupić centralkę alarmu z pilotem (siłownik niepotrzebny) i podłączyć do sterownika C.Z. i nie musisz zakładac czujników ani syrenki, jesli nie chcesz. ale zawsze masz taką opcję, a kupowanie sterownika C.Z z pilotem to dla mnie mija się z celem.

 

Więc najprościej kup centralkę alarmu z wyjściem na centralny sterowane masą i podłącz do instalacji którą juz masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralnym nic nie steruje. A steruje nim silownik glowny, ktory znajduje sie zawsze w drzwiach kierowcy i czesto w drzwiach pasazera. Przeciez do zwyklego centralnego zamka nie potrzebna jest centralka bo niby po co? czym by miala sterowac skoro impuls dajemy fizycznie przekrecajac kluczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dewiant23

do dylsona: rece opadają... to skad akurat pozostałe drzwi wiedzą że trzeba się zamknąć albo otworzyc? W każdych drzwiach jest siłownik i w klapie bagażnika tez (jesli to HB) tylko że w przednich drzwiach sa mastery a reszta to slave'y. Dlatego tez przekręcając kluczyk w drzwiach przednich zamykasz wsio a blokując tylne drzwi blokują się tylko jedne. Sterownik jest i musi byc bo jak inaczej zamknąć i otworzyć drzwi jesli siłownik ma 2 kable?? a tak maja slave'y. żeby zamknąc na siłownik idzie +- a żeby otworzyć -+ albo odwrotnie to akurat nie jest istotne na tym etapie rozważań, jeśli jeszcze nie rozumiesz jak centralny działa w przypadku sterowania z obydwu drzwi przednich to postaram się jeszcze jakoś inaczej wyjasnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach kierowcy jest glowny tzn taki ktory po jego otworzeniu daje sygnal do innych silownikow i tez sie otwieraja.

 

Tu pisze o tych masterach. A chodzi mi o to ze jesli nie ma pilota to nie ma centralki. Czyli kolega potrzebuje centralki z pilotem i musi ja podpiac pod jeden silownik. Jest to silownik w drzwiach kierowcy master. Czyli wedlug mnie potrzebujesz tego co znalazles na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dewiant23

tak musi podpiąć pod siłownik i on go już ma ale są również instalacje centralnego bez siłownika w drzwiach kierowcy i wtedy siłownik trzeba dokupić. Aha i jeszcze jedno jak kupisz np 4 siłowniki i je podepniesz pod wyjscie alarmu do sterowania zamkiem to na pewno ci nie zadziała :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chodzi mi o to ze jesli nie ma pilota to nie ma centralki. Czyli kolega potrzebuje centralki z pilotem i musi ja podpiac pod jeden silownik. Jest to silownik w drzwiach kierowcy master. Czyli wedlug mnie potrzebujesz tego co znalazles na allegro.

 

Mylisz się kolego dylson jak jest centralny sterowany z kluczyka to musi być centralka, z siłownika master sygnał jest podawany do właśnie tej centralki, dopiero wtedy z centralka daje sygnał na siłowniki nawet ten w którym trzymasz jeszcze kluczyk.

 

troluchxxl z tych linków które podałeś obie centralki będą dobre i bez problemu podepniesz się do centralki tej w samochodzie. Najprościej to podpinasz zasilanie do tej na pilota i z niej dwa przewody (otwieranie i zamykanie) podpinasz do centralki tej na kluczyk i działa, ale radzę pobawić się trochę i podpiąć syrenkę, czujniki drzwiowe i kierunkowskazy wtedy jak nie domkniesz dzwi to zasygnalizuje albo jak otworzysz przypadkiem auto i centralka nie dostanie sygnału że dzwi zostały otwarte to za 30s je spowrotem zamknie.

 

I jeszcze jedno tak jak pdpowiadają koledzy wyżej niewiele więcej roboty jest przy podłączeniu centralki alarmowej która też ma wyjście do sterowania centralnym. Oprócz kieruków, czujników drzwiowych, syrenki dojdzie podłączenie czujników w masce i klapie i ewentualnie czujniki dodatkowe czyli wstrząsowy czy ultradzwiękowy a najlepiej oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekWawa

Problem jest już szeroko poruszony ale dorzucę coś od siebie, bo właśnie mam podobny problem. U mnie centralny działa tylko po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy. Nie wiem czy przy nadkolu jest jakaś centralka, ale ja żeby podpiąc zamek do sterownika alarmu (czyli zrobić otwieranie/zamykanie na pilota) muszę dołożyć siłownik do drzwi kierowcy. Centralka alarmu ma dwa przewody i na jeden z nich podawany jest 1sek impuls "-" w zależności czy otwiera, czy zamyka. Podpięcie tych przewodów do instalacji powoduje, że zamykają/otwierają się wszystkie drzwi oprócz drzwi kierowcy, bo tu nie ma silownika, tylko sam sterownik :lol: Jestem właśnie na etapie dobierania jakiegoś, który będzie pasował. Najlepiej byłby oryginalny od Nissana, ale takiego nie mam i właśnie pracuję nad przerobieniem siłownika od Mazdy i Forda :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zakładałem alarm to kumpel wpiął się w interfejs centralnego pod nogami pasażera pod schowkiem , kumpel się wpinał więc nie pamiętam czym jest sterowaniu +czy- Alarm silikona miał dwa kable kumpel wpiął w interfejs ten fabryczny i wszystko dziabie , U mnie do centralnego był oryginalny nissanowski pilot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mam problem z zamkiem centralnym w Micrze 1.3, 1995.

Jest to model z zamkiem centralnym bez pilota.

 

Otoz wyglada na to, ze do mastera nie dochodzi napiecie. Silownik glowny jest dobry, wszyskie polaczenia w drzwiach tez.

 

Poczatkowo myslalem ze jest problem bezpiecznika, lecz w skrzynce w przedziale silnika jest zostawione puste miejsce, sa tam tylko bezpieczniki od akumulatora, oswietlenia.

 

Czy mozliwe jest ze padla centralka? Orientujecie sie moze czy napiecie podawane jest bezposrednio z glownej wiazki na centralke, czy jest tez po drodze dodatkowe zabezpieczenie?

 

Sprawdzilem polaczenie od mastera do centralki, wszystko jest ok, natomiast w centralce znalazlem kostke z piecioma przewodami oraz osobno podpiety kabel koloru czarnego.

 

Czy orientujecie sie ktory z nich podaje napiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jescze raz jasniej :)

 

do mastera dochodza 4 przewody 2 cienkie 2 grube. 2 cienkie sluza jako sterowanie. zwierasz je to zamyka czy tam otwiera nie pamietam. a 2 drugie sluza do sterwowania silnikiem. dzialaja na zasadzie odwroconej polaryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jescze raz jasniej :)

 

do mastera dochodza 4 przewody 2 cienkie 2 grube. 2 cienkie sluza jako sterowanie. zwierasz je to zamyka czy tam otwiera nie pamietam. a 2 drugie sluza do sterwowania silnikiem. dzialaja na zasadzie odwroconej polaryzacji.

 

 

Dziekuje za pomoc :)

 

Przetestowalem caly uklad, prad dochodzi do pudelka koloru niebieskiego (podjerzewam ze jest to centralka ukladu zamka centralnego) a z niego do drzwi juz nie. Przejade sie po kilku szrotach, moze uda mi sie znalezsc dobry egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...